Lewis Hamilton a májusi Spanyol Nagydíj óta először győzte le Nico Rosberget időmérő edzésen, s az Olasz GP-n meg is szerezte az első rajtkockát. Az angol a pálya második és harmadik szektorát uralva 274 ezreddel volt gyorsabb, mint Rosberg, aki az első szektorban nyert kis időt csapattársával szemben.
Monacói GP: Rosberg az utolsó mért körében kicsúszott, megfosztva Hamiltont attól a lehetőségtől, hogy megelőzze. |
Kanadai GP: 79 ezreddel kapott ki Rosbergtől. |
Osztrák GP: a harmadik szakaszban mindkét kísérletét törölték, mert túl szélesen vette az egyik kanyart, a 9. helyről rajtolt. |
Brit GP: a száradó pályán feladta utolsó mért körét (pedig akkor volt a leggyorsabb a pálya), és csak 5. lett. |
Német GP: fékhiba miatt kicsúszott, és csupán a 20. helyről indult. |
Magyar GP: kigyulladt az autója, a boxból rajtolt. |
Belga GP: 228 ezreddel kikapott Rosbergtől. |
A német már annak is örül, hogy nem kellett váltót cserélni az autójában, a harmadik szabadedzésen ugyanis annak hibája miatt nem tudott mért kört futni, de szerencséjére a probléma a váltó lecserélése nélkül is orvosolható volt, így megtarthatta 2. rajthelyét.
A két pilóta az időmérő után nem vett tudomást egymásról, elmaradt a gratuláció is, azaz akármit is mondanak, nehéz továbblépniük a korábbi események után.
A második sor a Williamsé, amely többet várt ettől az időmérőtől, a napsütésben megmutathatta volna, hogy az Osztrák GP után ismét versenyben lehet a Mercedesszel, de ez nem jött össze.
A McLaren a 3. sor kisajátításával jelezte, hogy nem volt szemfényvesztés a szabadedzéseken mutatott sebessége, ebben az évben ők a harmadik erő a monzai pályán.
Fernando Alonso szerint a 3. sor lett volna a maximum a Ferrarinak, de még a 7. helyezésével is kényelmesen legyőzte Kimi Räikkönent. A Ferrari részéről fontos hír, hogy Luca di Montezemolo tájékoztatta a sajtót arról, hogy a pletykákkal ellentétben nem mond le az elnöki poszttól.
Räikkönent megelőzte Danyiil Kvjat, akinek motorcseréje miatt 10 rajthelyes büntetéssel kellett számolnia, így csak a 21. helyről rajtol az 53 körös futamon.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.109 | átlag: 247.144 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.383 | 0.274 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:24.697 | 0.588 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:24.865 | 0.756 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:25.314 | 1.205 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.379 | 1.270 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.430 | 1.321 |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.436 | 1.327 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.709 | 1.600 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.944 | 1.835 |
11. | Danyiil Kvjat* | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:26.070 | 1.510 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.110 | 1.550 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:26.157 | 1.597 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.279 | 1.719 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:26.588 | 2.028 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.692 | 2.132 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:27.520 | 2.157 |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:27.632 | 2.269 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:27.671 | 2.308 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:27.738 | 2.375 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:28.247 | 2.884 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:28.562 | 3.199 |
*Kvjat 10 rajthelyes büntetést kap a belső égésű motor cseréje miatt. |
AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA
3. SZAKASZ
15.02 Hamiltoné a pole. Hét „gonosz” időmérő után, a Spanyol Nagydíj óta először az élről rajtolhat.
15.01 Bottas nem javított, Rosberg sem eleget. Massa maradt a 4., mögé Magnussen jött fel az 5. helyre Button elé, Alonsónak a 7. rajtkocka jutott a Ferrari otthonában.
15.00 Vettel az első a pályán, utána jön Bottas és Rosberg.
14.58 És kint is mindenki a pályán. Rosbergnek négy és fél tizedet kell találnia, hogy megverje Hamiltont.
14.57 Mindenki a boxban, két és fél perc maradt, aztán jöhetnek még egy mért körre.
14.55 Hamilton 1:24.109-cel az élen, Massa mögé Button, Vettel, Alonso, Magnussen, Ricciardo sorrendben jöttek be a többiek. Még egy kísérlet maradt.
14.54 Rosberg 1:24.552-t ment, ezzel az élre állt. Nem sokkal gyorsabb, mint Hamilton a 2. szakaszban. Bottas és Massa elmaradt a vb-éllovastól.
14.52 Pérez 1:26.230-cal zárt, Vettel tavaly 1:23.755-tel szerezte meg a pole-t. Ez meglehet ma.
14.51 Rosberg és Bottas is a pályán, aztán végül mindenki kijött.
14.48 Elrajtolt a 12 perc, Pérez a pályán. Egyedül neki maradt egy készlet közepesen kemény gumija, a többiek kettőből gazdálkodhatnak.
14.45 A két-két Mercedes, Williams, McLaren és Red Bull mellett Alonso és Pérez van az első tízben. Ők azokon a gumikon rajtolnak, amelyeken az előző szakaszban a legjobb körüket futották. Hamilton kissé elfékezte a jobb elsőt, ez befolyásolhatja az első köreit.
2. SZAKASZ
14.42 Magnussen és Kvjat is megelőzte Räikkönent, aki végül nem javított, és a 12. helyen kiesett. Kvjat a 11. helyének köszönhetően nem visz át rajtbüntetést Szingapúrba, a 21. helyről rajtol. A kiesők sorrendje: Kvjat, Räikkönen, Vergne, Hülkenberg, Sutil, Gutiérrez.
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:25.363 | 1. | Hamilton | 1:24.560 |
2. | Rosberg | 1:25.493 | 2. | Rosberg | 1:24.600 |
3. | Massa | 1:25.528 | 3. | Bottas | 1:24.858 |
4. | Bottas | 1:26.012 | 4. | Massa | 1:25.046 |
5. | Vergne | 1:26.140 | 5. | Alonso | 1:25.525 |
6. | Kvjat | 1:26.261 | 6. | Button | 1:25.630 |
7. | Button | 1:26.328 | 7. | Vettel | 1:25.769 |
8. | Magnussen | 1:26.337 | 8. | Pérez | 1:25.863 |
9. | Hülkenberg | 1:26.371 | 9. | Ricciardo | 1:25.946 |
10. | Alonso | 1:26.514 | 10. | Magnussen | 1:25.973 |
11. | Pérez | 1:26.569 | 11. | Kvjat | 1:26.070 |
12. | Vettel | 1:26.631 | 12. | Räikkönen | 1:26.110 |
13. | Räikkönen | 1:26.689 | 13. | Vergne | 1:26.157 |
14. | Ricciardo | 1:26.721 | 14. | Hülkenberg | 1:26.279 |
15. | Gutiérrez | 1:26.999 | 15. | Sutil | 1:26.588 |
16. | Sutil | 1:27.034 | 16. | Gutiérrez | 1:26.692 |
17. | Maldonado | 1:27.520 | |||
18. | Grosjean | 1:27.632 | |||
19. | Kobajasi | 1:27.671 | |||
20. | Bianchi | 1:27.738 | |||
21. | Chilton | 1:28.247 | |||
22. | Ericsson | 1:28.562 |
14.40 Räikkönen visszavett legutóbbi gyors körében, nem jött ki neki a forgalom. Még egy köre lehet, a 10. helyen áll, azaz nem biztos a továbbjutása.
13.38 Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Alonso, Button, Pérez, Vettel, Ricciardo, Räikkönen a sorrend a továbbjutó helyeken. A két Mercedes és a két Williams fél másodpercen belül, aztán fél másodperces lyuk Massa és Alonso között. A Ferrari a 3. sor elérésére számít.
14.35 Button a 6., Vettel a 8. helyen. Magnussen, Kvjat, Vergne, Hülkenberg, Gutiérrez és Sutil a kiesőzónában.
14.34 Hamilton megtette mért körét, akárcsak a két Red Bull és a két McLaren. A Mercedes-pilóta 1:24.560-nal az élen, 122 ezreddel Rosberg előtt.
14.33 Rosberg a gumikról akart társalogni mérnökével a rádión, aki behívta a boxba, hogy ezt ne nyilvánosan tárgyalják meg. Az elúszott 3. szabadedzés miatt lehet a bizonytalanság.
14.32 Most csak Hülkenberg van a boxban. Rosberg, Bottas, Massa, Alonso, Pérez, Räikkönen, Kvjat a sorrend.
14.30 Hülkenberg 1:26.2-re javított, pár ezreddel maradt el Kvhjat 1:26.205-jétől. Rosberg 1:24.682-vel az élen, Bottas is 1:25 alatt.
14.28 Hülkenbergé az első idő természetesen: 1:31.488. 11 pilóta a pályán.
14.27 A Williams számára mindenképpen biztató, hogy Massa két tizeden belül volt Hamiltonhoz képest. Megismétli-e a csapat az ausztriai bravúrt?
14.26 Elindult az óra, Hülkenberg az első a pályán.
14.22 A Mercedesek, a Williamsek, a Ferrarik, a McLarenek és a Red Bullok az összes közepesen kemény abroncsukat megspórolták az első szakaszban, de most szükség lesz rájuk.
1. SZAKASZ
14.20 A 17. helytől lefelé a sorrend, azaz a kiesők: Maldonado, Grosjean, Kobajasi, Bianchi, Chilton, Ericsson.
14.18 Kvjat a lágyabb gumikon feljött a 6. helyre, Vergne szintén közepesen keményeken az 5. Csak a két Toro Rosso, a két Sauber és a két Force India használt közepesen kemény gumikat a továbbjutók közül. Maldonadónak a váltója is tönkrement.
14.16 Sikerült is, hat tizeddel előzte meg a venezuelait, és feljött Gutiérrez mögé. Grosjean csak Bianchi mögé jött be.
14.15 Sutil gyors körön, ő kiütheti Maldonadót, a szabadedzések alapján illene neki.
14.13 Grosjean a pályán.
14.12 Hamilton 1:25.363-mal visszaelőzte Rosberget és Massát.
14.11 Bianchi, Sutil, Chilton, Kobajasi, Ericsson és Grosjean a kiesőzónában – Maldonado a 16. helyen.
14.10 Grosjean továbbra sem jött ki, rémes a Lotus ezen a hétvégén. Rosberg 1:25.493-mal az élen.
14.09 Bottas a 4. helyre jött be, Magnussen az 5. Massa 1:25.528-cal az élre állt, Hamilton 16 ezreddel elmaradt saját legjobbjától.
14.07 Massa bejött a két Mercedes közé a Williamsszel. Bottas Hamiltonhoz hasonlóan lassú első mért kört ment, a következőt nyomja majd meg. Kemény keverékű gumikon jöttek ki a pilóták.
14.06 Alonso 1:26.514-et, Rosberg 1:25.862-t ment. Hamilton 1:32-es körrel kezdett, majd 1:25.571-gyel az élre állt.
14.04 Kobajasié az első jó kör: 1:28.299. Vergne 1:27.516-tal átvette a vezetést. Csak Grosjean nem jött még ki.
14.03 Monzában kül9önösen érvényes, hogy csak minden második kört érdemes megnyomni, a kevés (három és fél) fékezési zóna miatt az elektronikus tárolót nehéz feltölteni, ezért mindenképpen szükség van töltő körre, jobban, mint más pályákon.
14.01 Bianchi az első a pályán, sokan követik. Hamilton péntek délután azt mondta, rémes úgy gyors kört próbálni, hogy mind a 22 autó a pályán van. Nem csoda, hogy ő is az elsők között jött ki.
14.00 Elkezdődött a 18 perces első szakasz, amely során hat autó esik ki. A szabadedzések alapján borítékolható, hogy a két Caterham és a két Marussia mellett a két Lotus lesz az, már ha mással nem történik baj.
ELŐZMÉNYEK
A helyszín: Monza A pálya hossza: 5793 méter Kanyarok száma: 11 (4 bal és 7 jobb) A verseny hossza: 53 kör (306.720 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:19.525 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:23.755 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:25.849 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Mark Webber (Red Bull) |
Az Olasz GP helyszínei: Monza (63), Imola (1) Győzelmek a pole-ból Monzában: 21 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Peter Gethin (1971) 11. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton |
13.58 A levegő 24, az aszfalt 44 fokos, süt a nap, eső nem lesz.
13.55 Kvjat tíz rajthelyes büntetést kap, mert bekerült az autójába az idei 6. belsőégésű motor, pedig az erőforrás mind a hat összetevőjéből csak ötöt lehetne használni. Ha a 12. helynél hátrébb zárja az időmérőt, Szingapúrba is átviszi a fennmaradó részt a büntetéséből – ez a rendszer csak a motorokra vonatkozó büntetésekre vonatkozik.
13.47 Montezemolo semmi érdemlegeset nem mondott, annyit közölt a sajtóval, hogy nincs közölni valója. A lemondásra várni kell. „Még három évig köt szerződés a Ferrarihoz. Nem értem a pletykákat" – mondta az elnök.
13.45 Rosberg autóját beindították.
13.43 Közben a Mercedesnél bejelentették, hogy nem kellett kicserélni Rosberg 3. szabadedzésen elromló váltóját. Az elektromos szenzorok mentek tönkre benne, így az autó vezérlője nem tudta, melyik fokozatba kapcsolt éppen. A szenzorcseréért nem járt öt rajthelyes büntetés.
13.41 Az olasz üzletember, aki a csőd széléről állította fel a Fiatot, sajtóhírek szerint az Alitalia légitársasághoz tart. A beszéde első körében tiszteletköröket futott, még Stefano Domenicalit, a csapat tavasszal elbocsátott főnökét is köszöntötte.
13.40 Luca di Montezemolo, a Ferrari állítólag lemondás előtt álló elnöke 13.30-ra hívta a sajtó képviselőit a Ferrari motorhome-ja elé, s 13.40-kor ő maga is megjelent.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 10 | 11 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 10 | 156 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 11 | 110 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 9 | 98 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 8 | 68 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 39 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 7 | 33 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 411 |
2. | Red Bull-Renault | 254 |
3. | Ferrari | 160 |
4. | Williams-Mercedes | 150 |
5. | McLaren-Mercedes | 105 |
6. | Force India-Mercedes | 103 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |