A Ferrari zárt az élen az Olasz Nagydíj mindhárom szabadedzésén: pénteken Charles Leclerc, míg szombaton Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, ennek ellenére sem volt szabad lefutottnak tekinteni az időmérőt, hiszen a Red Bull és a Mercedes is végig nagyon közel járt a maranellóiakhoz. Az utolsó tréningen az első Vettelt és a hatodik Lewis Hamiltont például csak 3 tized választotta el egymástól, így rendkívül szoros csatára lehetett számítani a pole pozícióért.
Három versenyzőt azonban motorelemcsere miatt rajtbüntetéssel sújtanak: Lando Norris, Pierre Gasly és Max Verstappen kapott friss erőforrást. Utóbbi hátrasorolása nyomán pedig a „vörös bikák" csak egy pilótával szállhattak harcba a legjobb helyekért.
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:27.905 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc 1:20.978 | |||
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.294 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:19.307 | |||
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj |
A Ferrari mellett szólt, hogy tavaly már sikerült kisajátítania az első rajtsort Monzában, így az volt a legnagyobb kérdés, az olaszok meg tudják-e ismételni a jó szereplést.
Az első szakaszban meglepetésre a két Renault állt az élen az első gyors köröket követően, míg a Ferrari egyedüliként határozott úgy, hogy közepes keveréken hajt pályára. Ám hiába a gumihátrány, Leclerc végül így is az élre tudott állni 1:20.126-tal, Nico Hülkenberget azonban más már nem tudta megelőzni.
A 3–4. helyet a két Mercedes foglalta el, míg a másik Renault-val Daniel Ricciardo ötödikként érkezett, megelőzve Vettelt. A német lemaradása 252 ezred volt a hatodik pozícióban, azonban a Sergio Pérez félreállása miatt bekövetkező rövid piros zászlós szakasz után még jönnie kellett, hogy véletlenül se legyen probléma. Az első hatos sorrendje viszont nem változott a továbbiakban, a top 10-et Alexander Albon, Carlos Sainz Jr., Pierre Gasly és Kevin Magnussen egészítette ki.
Kiesett: Grosjean, Pérez, George Russell, Robert Kubica és Verstappen, aki végül idő nélkül végzett, miután motorprobléma miatt megszakította a gyors körét.
A második szakaszban ugyancsak Leclerc állt hamar az élre, a monacóit Hamilton, Vettel, Ricciardo, Bottas és Albon követte. A Q2 végén aztán szinte mindenki újra próbálkozott, és Hamilton az utolsó pillanatban át is vette a vezetést 1:19.464-gyel, miután Bottas szép szélárnyékot húzott előtte. A briten kívül még ketten javítottak sokat, így némileg átalakult az első tízes sora.
Végül a brit mögött Leclerc, Vettel, Ricciardo, Bottas, Albon, Sainz, Hülkenberg, Lance Stroll és Räikkönen sorrend alakult ki – a Q3-ba továbbjutók kivétel nélkül a piros jelzésű Pirellin teljesítették a körüket, így azon is kezdhetik meg a futamot, hacsak nem érkezik meg valóban az eső.
Kiesett: Giovinazzi, Magnussen, Kvjat, Norris és Gasly.
Az utolsó szakaszban már a bokszutca kijáratánál nagy helyezkedés folyt, a két Mercedes kiment a sor élére, félrehúzódtak, majd nem is indultak el, amikor zöldre váltott a lámpa. A pozíciócserék aztán a felvezető körben folytatódtak, egyes versenyzők direkt hibáztak is, hogy átvágva a bukótéren hátrébb kerüljenek a sorban a szélárnyékért vívott harcban.
Az élre Leclerc állt 1:19.307-es idővel, mögötte Hamilton, Vettel, Ricciardo, Hülkenberg és Sainz sorakozott, azonban Albon és Bottas már nem tudott mért időt jegyezni, miután Räikkönen az utolsó kanyarban eldobta az Alfa Romeót, s az eset miatt azonnal lengették a piros zászlót. Ám nem sokkal később Bottas neve mellett mégis megjelent egy mért idő, amivel a harmadik pozícióba ugrott előre, méghozzá 47 ezredes lemaradással, így nagy tűzijátékra volt kilátás az újraindítást követően.
Csakhogy ez végül elmaradt, miután annyira lassú felvezető kört teljesítettek a versenyzők a minél jobb pozicionálás és a szélárnyék miatt, hogy végül csak ketten, Leclerc és Sainz értek át időben a célvonalon, azaz nem változott a korábban kialakult sorrend.
Leclerc pályafutása negyedik pole pozícióját szerezte meg, így a Ferrari sorozatban második alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását hazai pályán. Mellőle tehát Hamilton rugaszkodhat el, míg a második rajtsorban Bottas és Vettel foglalhat helyet.
Remek időmérőt zárt a Renault: Ricciardo az ötödik, Hülkenberg a hatodik pozíciót szerezte meg. Mért kört még a hetedik Sainz teljesített, míg a nyolcadik Albon és a kilencedik Stroll nem tudott köridőt jegyezni.
Bár az időmérő után Räikkönen kivételével a Q3 minden pilótáját meghallgatásra hívta az FIA, a versenyirányítás senkinek sem osztott ki büntetést.
Folytatás vasárnap 15 óra 10 perckor a versennyel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.307 | átlag: 262.962 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.346 | 0.039 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:19.354 | 0.047 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.457 | 0.150 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:19.839 | 0.532 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:20.049 | 0.742 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:20.455 | 1.148 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | idő nélkül | - |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | idő nélkül | - |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | - |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.517 | 1.053 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.615 | 1.151 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:20.630 | 1.166 |
14. | Lando Norris* | brit | McLaren-Renault | 1:21.068 | 1.604 |
15. | Pierre Gasly* | francia | Toro Rosso-Honda | 1:21.125 | 1.661 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:20.784 | 0.658 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:21.291 | 1.165 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:21.800 | 1.674 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:22.356 | 2.230 |
20. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-Honda | idő nélkül | - |
*a mezőny végéről rajtol motorelemcsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:20.126 | 1. | Hamilton | 1:19.464 |
2. | Hülkenberg | 1:20.155 | 2. | Leclerc | 1:19.553 |
3. | Bottas | 1:20.156 | 3. | Vettel | 1:19.715 |
4. | Hamilton | 1:20.272 | 4. | Ricciardo | 1:19.833 |
5. | Ricciardo | 1:20.374 | 5. | Bottas | 1:20.018 |
6. | Vettel | 1:20.378 | 6. | Albon | 1:20.021 |
7. | Albon | 1:20.382 | 7. | Sainz | 1:20.202 |
8. | Sainz | 1:20.413 | 8. | Hülkenberg | 1:20.275 |
9. | Gasly | 1:20.508 | 9. | Stroll | 1:20.498 |
10. | Magnussen | 1:20.616 | 10. | Räikkönen | 1:20.515 |
11. | Räikkönen | 1:20.634 | 11. | Giovinazzi | 1:20.517 |
12. | Stroll | 1:20.643 | 12. | Magnussen | 1:20.615 |
13. | Norris | 1:20.646 | 13. | Kvjat | 1:20.630 |
14. | Giovinazzi | 1:20.657 | 14. | Norris | 1:21.068 |
15. | Kvjat | 1:20.723 | 15. | Gasly | 1:21.125 |
16. | Grosjean | 1:20.784 | |||
17. | Pérez | 1:21.291 | |||
18. | Russell | 1:21.800 | |||
19. | Kubica | 1:22.356 | |||
20. | Verstappen | idő nélkül |