Az Orosz Nagydíj második szabadedzésén még a csonka elsőhöz képest is kevesebb esemény történt, hiszen közvetlenül előtte eleredt az eső, amely folyamatosan áztatta a pályát. Mivel szombatra és vasárnapra szebb időt jósolnak, nem volt értelme körözni, főleg úgy, hogy az első edzést megzavaró olaj a vízzel együtt különösen csúszóssá tette az aszfaltot – mielőtt ki nem mosta teljesen az aszfaltból.
Sokáig csak Fernando Alonsónak és a két Toro Rosso-pilótának volt mért köre, az utolsó percekben viszont még öten csatlakoztak hozzájuk, s Felipe Massa zárt az élen Sebastian Vettel és Valtteri Bottas előtt.
Heten ki sem mentek a pályára, a Lotus és a Manor Marussia párosa, valamint Kimi Räikkönen és Felipe Nasr végig a garázsban maradt.
Az Orosz Nagydíj szombat 11 órától a harmadik szabadedzéssel folytatódik.
1. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 2:00.458 | átlag: 174.772 km/ó | 6 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2:00.659 | 0.201 mp h. | 8 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 2:00.688 | 0.230 | 8 |
4. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 2:00.806 | 0.348 | 7 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 2:01.077 | 0.619 | 12 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 2:01.418 | 0.960 | 6 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 2:02.805 | 2.347 | 7 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 2:02.845 | 2.387 | 8 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 6 | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 3 | |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 3 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | idő nélkül | 3 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | 3 | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | idő nélkül | 1 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
14.31 Massa zárta az élen az edzést 2:00.458-cal, megelőzve Vettelt és Bottast.
14.30 Verstappen még kiment volna, hogy visszaálljon az élre, de mérnöke nem engedte vissza a pályára. Bottas defektes kerékkel ment vissza a depóba.
14.28 Bottas 2:00.782-vel átvette a vezetést.
14.27 Alonsónak szóltak, baj van az autójával, álljon be a bokszba.
OKTÓBER 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Maszatoltak az oroszok, Hülkenbergé a csonka edzés |
Itt a vége? A Ferrari sem ad motort a Red Bullnak – sajtóhír |
2. szabadedzés: Massa aludt egyet, majd mindenkit megelőzött az esőben |
OKTÓBER 10., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 11., VASÁRNAP |
13.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. |
ELŐZMÉNYEK |
Minden idők legtestesebb gridlányai Szocsiban – fotó |
A Mercedes partnerei nem kapnak a legújabb motorból |
14.22 Alonso, Button, Vettel, Kvjat, Bottas, Rosberg, Ricciardo és Massa a pályán. Räikkönen, Grosjean, Nasr, Maldonado, Stevens és Merhi még egy körre sem jött ki.
14.17 Button feliratkozott negyediknek, öt másodperccel lassabb Sainznál.
14.15 Újra rákezdett az eső, továbbra is csak három pilótának van mért köre, Verstappen, Alonso, Sainz a sorrend.
14.12 Verstappen jelezte, nagyon csúszik a pálya, főleg a 16-os kanyar utáni rész, amelyre új réteg került fel tavaly óta.
14.09 Kijött a két Force India-Mercedes.
14.07 Verstappen 2:00.806-tal az élre állt.
14.05 Ericsson a bokszban, azt mondta neki a mérnöke, hogy vége az edzésnek, mert ha el is áll az eső, 25 perc alatt nem fog felszáradni a pálya.
14.03 Most már Sainznak is: 2:05.9.
13.59 Hamilton, Ericsson, Alonso, Sainz és Verstappen is a pályán. Mért köre még mindig csak Alonsónak van.
13.53 Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke azt mondta, hogy „a Red Bull túl későn jelentkezett, a Ferrarinak nincs ideje elég 2016-os motor legyártására. Ha júniusban jelentkeztek volna, találtunk volna megoldást, de csak az Olasz Nagydíj után fordultak hozzánk. Túlságosan biztosak voltak benne, hogy kapnak motort a Mercedestől.”
13.49 Rosberg indult el.
13.48 Alonso ismét a depóban. Az eső már csak szemerkél, de a felhőket nem fújja el a szél a pálya fölül.
13.47 A Mercedes tavaly Szocsiban biztosította be konstruktőr-világbajnoki címét, és ezt az idén is megteheti, ha három ponttal többet szerez, mint a Ferrari.
13.45 Bottas a depóba ment a köre végén, Alonso 2:01.077-re javított.
13.43 Alonso 2:02.414-re javított, Bottas mért körön.
13.41 Alonso első mért köre 2:05.599 perc. Bottas is a pályán.
13.36 Alonso ismét a pályán a régi-új motorral.
13.35 Massa bóbiskol a Williamsben, a lelátón ásítoznak az emberek. Ennyi…
13.32 Alonso szerint átmeneti állapotban van a pálya. A vizes pályás gumikhoz nem elég vizes, az intermediate-gumikhoz túl nedves az aszfalt.
13.27 Mindketten visszatértek a depóba.
13.26 Vettel jelezte, sok helyen pocsolyák vannak, álla bíz a pályán.
13.25 Alonso is a pályán.
13.22 Egy kör után a bokszban a négyszeres világbajnok. A végén megáll, rajtgyakorlatot hajt végre. A Mercedesekhez hasonlóan sokat vár, mert a verseny elején a felvezető kör után neki is meg kell várnia, míg a többiek hátul felállnak a rajtrácsra.
13.20 Elsőként Vettel a pályán.
13.14 A Mercedes a Twitteren írta, sajnálja a szurkolókat, akik a lelátón ülnek, de nem sok jóval biztatja őket. Azaz nemigen várható körözés, még csak rajtgyakorlat sem.
13.12 Räikkönen az első edzésen kétszer is túl gyorsan ment a bokszutcában, ezért 1000+200 eurós büntetéssel sújtották..
13.06 Ha már a pályán nem történik semmi, azon kívül igen: az FIA közölte, hogy motorcsere miatt Alonso 25, Merhi 20 rajthelyes büntetést kap. A Honda felhasználta hátralévő fejlesztési zsetonjait, Alonso 10. hajtóműve már a legújabb fejlesztés, Buttoné nem. Igaz, Alonso is csak az első szabadedzésen használta az új motort, a másodikra és a hétvége többi részére visszakap egy régebbit. Ennek oka, hogy a McLaren szerint ez a legkevésbé kedvező pálya a McLarennek. Button új motorja viszont még nem készült el.
13.04 Szocsi a harmadik F1-es helyszín, amelyen olimpiai versenyeket is rendeztek, a másik kettő Montreal és Barcelona.
13.02 Két hete Japánban az eső ellenére folyamatosan körözött valaki a pályán, de erre most nem lehet számítani, a Pirelli szerint a 7-8-9-10-es kanyarban, a gázolajos részen fokozott csúszásveszély van, mert nyomokban még ottmaradt az olaj.
13.00 Elindult az óra, zöld a lámpa, de senki sem siet a pályára.
12.59 Grosjean visszaülhet a Lotusba, de nem tudni, hány kört tesz meg. Most már esélytelen, hogy bárki slick gumikat használjon. Viszont szombatra és vasárnapra jó időt jósolnak, így nincs sok értelme körözni.
12.56 Az első edzés alatt a német Auto Motor und Sport megírta, hogy a Ferrari visszavonta a Red Bullnak tett motorszállítási ajánlatát, így a négyszeres világbajnok csapat a jelek szerint motor nélkül marad. Az egyetlen esélye, ha kibékül a Renault-val, ami nem valószínű.
12.54 A pálya egyes pontjain már szakad az eső. A levegő 14, az aszfalt 18 fokos.
12.52 Elkezdett esni az eső, kérdés, mennyire válik intenzívvé. Egyelőre elég jó az aszfalt a slick gumikhoz.
12.50 Köszöntjük olvasóinkat az Orosz Nagydíj 2. szabadedzését élőben végigkövető cikkünkben!
Az első edzés meglehetősen kaotikus volt a pályára ömlő dízelolaj és az annak felmo9sására használt víz miatt, de a második edzés sem kecsegtet érdemi munkával, ugyanis nagyon lóg az eső lába.