Sebastian Vettel úgy érkezett Szocsiba, hogy nem sok esélyt adott magának és a Ferrarinak a Mercedes ellen. Az Orosz Nagydíj a Mercedes-uralom kezdetének évében, 2014-ben került a versenynaptárba, és eddig a német csapat felségterülete volt, háromból három futamot megnyert, két konstruktőr-vb-címet bebiztosított Szocsiban.
Csakhogy a pálya tele van hosszan elnyújtott kanyarokkal, amelyek kiemelik az idei autók aerodinamikai és tapadásbeli fölényét a tavalyiakkal szemben, és ez az a terület, amelyen a Ferrari a legnagyobb előrelépést elkönyvelhette.
ÁPRILIS 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:36.074 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.120 |
ÁPRILIS 29., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 309.745km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj |
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj |
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj |
Az abszolút körrekord már 1.2 másodperccel megdőlt Szocsiban, pedig csak a pénteki edzéseken vagyunk túl, ráadásul az ultralágy gumik is nagyon jól tapadnak – legalábbis a Ferrarikon.
A lila oldalfalú abroncsokra váltva jött ki a Ferrarik fölénye a Mercedesekkel szemben, s az edzést az élen záró Sebastian Vettel 6-7 tizedet vert Valtteri Bottasra és Lewis Hamiltonra, ami azért szokatlan. A Mercedes küszködött az ultralágy gumikkal, ami több kérdést is felvet.
Több üzemanyaggal ment a Mercedes? Esetleg letekert motorokkal edzettek Hamiltonék, hogy a lehető legtöbb pénteken bevethessék ezeket a motorokat? Tényleg gondban vannak? Ha igen, az időmérőre megtalálják a megoldást? Vagy esetleg ha a péntekinél hűvösebb szombat jön, minden magától megoldódik?
Az összes választ aligha tudjuk meg, de a Ferrari szurkolói bizakodva tekinthetnek az időmérő elé.
A Mercedes motorgondjai ellen szól, hogy a Red Bull párosát így is 7 tizeddel, illetve egy másodperccel megverték, ennyi nem szokott a két csapat között lenni péntek délután.
A három élcsapat mögött szokás szerint Felipe Massa Williams-Mercedese, aztán a sűrű középmezőny következik Renault-val, Force Indiával, Haasszal és Fernando Alonso McLarenjével.
Folytatás szombaton 11 órától a 3. szabadedzéssel.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:34.120 | átlag: 223.680 km/ó | 36 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34.383 | 0.263 mp h. | 36 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.790 | 0.670 | 36 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.829 | 0.709 | 34 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.540 | 1.420 | 15 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.910 | 1.790 | 26 |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:36.261 | 2.141 | 39 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:36.329 | 2.209 | 38 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.506 | 2.386 | 31 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:36.600 | 2.480 | 38 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:36.654 | 2.534 | 39 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.765 | 2.645 | 27 |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:36.771 | 2.651 | 22 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:37.039 | 2.919 | 31 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:37.083 | 2.963 | 36 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:37.125 | 3.005 | 25 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:37.300 | 3.180 | 35 |
18. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:37.441 | 3.321 | 30 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.747 | 3.627 | 36 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:37.819 | 3.699 | 29 |
PERCRŐL PERCRE