Több mint 200 nap várakozás után a Red Bull hazai pályáján, Spielbergben vette kezdetét a Formula–1 2020-as idénye, amelyben többek között Max Verstappen minden idők legfiatalabb bajnokává válhat, míg Lewis Hamilton utolérheti a rekorder Michael Schumachert a címek számában.
JÚLIUS 3., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 4., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 5., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 12., 15.10 | Stájer Nagydíj | ||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj |
A koronavírus-járvány miatt megkurtított szezonban minden eddiginél fontosabb lehet a kezdeti forma, hiszen fejlesztés terén igencsak meg van kötve a csapatok keze, s továbbra sem ismert, pontosan hány versenyt tartanak idén.
Az alakulatok nagy része így komoly csomaggal érkezett a Red Bull Ringre: a Renault azonnal három fejlesztési lépcsőt ugrott meg, több változtatást is végrehajtott, illetve új erőforrásokat vetett be a Red Bull és a Mercedes, de aerodinamikai módosításokkal készült a pénzügyi nehézségek miatt az F1-es csapatát részben vagy egészben eladásra kínáló Williams is.
A német versenyzőjével, Sebasian Vettellel való év végi szakítását már az idény előtt bejelentőFerrari azonban azzal az autóval gurult pályára, amellyel még február végén Barcelonában tesztelt, hiszen nem készült el az átfogó frissítéseivel. A csapatfőnök, Mattia Binotto az Osztrák GP előtt megerősítette, hogy az SF100-es eredeti koncepciója tévút, ezért kénytelenek voltak teljesen új irányt venni a fejlesztésekkel. A maranellóiak így nehéz helyzetben lehetnek az első két futamon, és az istálló monacói pilótája el is árulta, hogy leginkább szenvedésre számítanak Spielbergben.
A hosszú kihagyás után mozgalmas szabadedzésre lehetett számítani Ausztriában, mivel a csapatoknak nemcsak a fejlesztéseket kellett tesztelniük, hanem vissza is kellett rázódniuk, illetve az óvintézkedések miatt bevezetett új protokollokat sem ártott gyakorolniuk.
Az időjárás azonban nem volt végig kedvező, sötét felhők gyülekeztek Spielberg felett, s már a szabadedzés elején is lógott az eső lába, ezért a legtöbben azonnal birtokukba vették a pályát, miután zöldre váltott a bokszutca végi lámpa.
Elsőként a mclarenes Carlos Sainz Jr. hagyta el a garázst, a spanyol jövőre már a Ferrari versenyzőjeként szerepel, idén azonban még a wokingiakkal célozza be újra a konstruktőri negyedik helyet. A kezdeti nagy mozgolódás ellenére sokáig csak négy versenyző rendelkezett mért körrel, ám miután elállt a rövid ideig csepegő eső, a teljes mezőny feliratkozott az időlistára.
Az élen sokáig Hamilton állt a kemény keveréken futott körével, és ez a piros oldalfalú Pirellik bevetése után sem változott: a brit 1:04.816-os körét már senki sem javította meg. A címvédő mögött csapattársa, Valtteri Bottas következett 356 ezredes lemaradással, míg a harmadik az 1-es kanyarban egy megforgást is prezentáló Verstappen lett a Red Bull-lal.
Az első tízesben végzett még a McLaren kettőse, Sainz a negyedik, míg Norris a hatodik pozícióban; illetve a füstöt is eregető Sergio Pérez, Alexander Albon, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen és Charles Leclerc. A Ferrari monacói pilótája 1.108 másodperccel maradt el az élen végző Hamilton idejétől, igaz, a közepes keveréken érte el a legjobbját. Csapattársa, Vettel a 12. helyen zárt.
Nem volt túl meggyőző az Alpha Tauri teljesítménye, Pierre Gasly a 16., míg a megforgó Danyiil Kvjat a 19. lett. A virtuális nagydíjsorozat bajnoka, George Russell a tizenhetedik pozíciót szerezte meg, a mezőny idei egyetlen újonca, Nicholas Latifi pedig a tizennyolcadikat.
Az utolsó Romain Grosjean lett, aki alig tudott kört teljesíteni, miután a gyakorlás elején jelentkező fékproblémája miatt szinte végig a bokszban vesztegelt, s csak az utolsó percben térhetett vissza a pályára.
Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:04.816 | átlag: 239.829 km/ó | 42 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:05.172 | 0.356 mp. h. | 38 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:05.418 | 0.602 | 37 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:05.431 | 0.615 | 41 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:05.512 | 0.696 | 33 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:05.621 | 0.805 | 41 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:05.701 | 0.885 | 29 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:05.860 | 1.044 | 29 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:05.907 | 1.091 | 27 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.924 | 1.108 | 31 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:06.074 | 1.258 | 34 |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:06.077 | 1.261 | 32 |
13. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:06.270 | 1.454 | 22 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.360 | 1.544 | 24 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.365 | 1.549 | 28 |
16. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:06.404 | 1.588 | 25 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:06.495 | 1.679 | 27 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:06.906 | 2.090 | 31 |
19. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:06.943 | 2.127 | 19 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:46.361 | 41.545 | 6 |