Max Verstappen magabiztos előnnyel érkezhetett csapata, a Red Bull hazai nagydíjára, míg a a riválisnál, a Ferrarinál belső feszültségről pusmogtak, így mindenképpen a „vörös bikák” voltak lélektani előnyben. A pálya ugyanakkor a várakozások szerint a Scuderiának feküdhet jobban, így a hétvége legnagyobb kérdése az volt, végre megtörik-e Charles Leclerc pechszériája.
JÚLIUS 8., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:06.302 | |||||
Időmérő: 17.00–18.00 | |||||
JÚLIUS 9., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Sprint: 16.30–17.30 | |||||
JÚLIUS 10, VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet | ||||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
Noha a mezőnyt napsütés várta, a felhők ott terpeszkedtek nem messze a pályától, amikor a versenyzők rendelkezésére mindössze egy óra állt, hogy felkészüljenek a késő délutáni időmérőre.
A csapatok kivétel nélkül a közepes keveréken kezdték meg a munkát, az első köröket követően Verstappen vezetett, mögötte Fernando Alonso, Leclerc, Esteban Ocon és Kevin Magussen érkezett a top 5-ben, míg a Mercedes Lewis Hamilton vezérletével a nyolcadik és a kilencedik helyet foglalta el.
Húsz perc elteltével aztán lendült a piros zászló, miután Lando Norris füstre panaszkodva félrehúzódott a frissítéseket is kapó McLarennel. A wokingiak helyzetét ráadásul tovább nehezítette, hogy Daniel Ricciardo esetében a hátsó szárnnyal adódott probléma, és a megeszközölt változtatások sem jelentettek javulást, így az ausztrál sem tudott túl sok adatot gyűjteni.
Az újabb próbálkozásokat követően továbbra is Verstappen állt az élen, előnye 348 ezred volt Leclerc, és 847 ezred Sainz előtt, majd Magnussen és a motorbüntetés miatt a sprintet mindenképpen a mezőny végéről megkezdő Bottas érkezett a top 5-ben, közülük a dán kivételével mindenki a lágy gumikon volt kint.
Húsz perccel a vége előtt aztán újra piros zászlós megszakítás következett, miután a 6-os kanyarnál megrongálódott a rázókő, aminek okán törmelék került a pályára.
Verstappen az időmérős szimulációk után is maradt az élen, a címvédőt Leclerc követte, majd a Mercedes párosa, valamint meglepetésre továbbra is Magnussen alkotta az első ötöst.
Noha Leclerc tudott faragni az idején, 255 ezreddel továbbra is elmaradt a végül élen záró Verstappentől. Harmadikként tehát Russell érkezett, majd Pérez, Hamilton, Magnussen, Sainz, Alonso, Mick Schumacher és Cunoda Juki tette teljessé a top 10-et.
Folytatás 17 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:06.302 | átlag: 234.454 km/ó | 34 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.557 | 0.255 mp h. | 32 |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:06.702 | 0.400 | 32 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:06.839 | 0.537 | 27 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:06.909 | 0.607 | 31 |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:06.965 | 0.663 | 32 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:07.039 | 0.737 | 29 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:07.100 | 0.798 | 32 |
9. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:07.246 | 0.944 | 32 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:07.296 | 0.994 | 33 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:07.431 | 1.129 | 26 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:07.462 | 1.160 | 27 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.476 | 1.174 | 29 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:07.522 | 1.220 | 27 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:07.582 | 1.280 | 32 |
16. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:07.592 | 1.290 | 33 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:07.743 | 1.441 | 25 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:07.889 | 1.587 | 28 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:08.149 | 1.847 | 28 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:09.915 | 3.613 | 14 |