„Magyarország gazdaságának gerincét az autóipar adja, az ország ipari teljesítményéből 31.5 százalékkal részesedve. Hogy a hazai autóipar presztízsét növeljük, az autóipari beruházásokért folyó ádáz harcban további befektetőket nyerjünk meg és vonzzunk ide, szükség van arra, hogy hosszú távon tudjunk tervezni a Formula–1-es Magyar Nagydíjjal – mondta Szijjártó Péter. – Már aláírt szerződéssel rendelkezünk 2026-ig, és 2021 után jóval kedvezőbb feltételekkel rendezhetjük meg a futamot, de ehhez be kellett indítanunk azt a terveink szerint három-négy évet felölelő fejlesztési programot, amit az aszfaltborítás és a rázókövek cseréjével már tavaly elkezdtünk. A jövő évi költségvetésben ötmilliárd forintot különítettünk el a Hungaroring főépületének felújítására vagy teljesen új építésére, a célegyenes és a lelátók modernizálására, és 2018-ban tovább folytatjuk a felújítási programot.Szijjártó Péter. – Már aláírt szerződéssel rendelkezünk 2026-ig, és 2021 után jóval kedvezőbb feltételekkel rendezhetjük meg a futamot, de ehhez be kellett indítanunk azt a terveink szerint három-négy évet felölelő fejlesztési programot, amit az aszfaltborítás és a rázókövek cseréjével már tavaly elkezdtünk. A jövő évi költségvetésben ötmilliárd forintot különítettünk el a Hungaroring főépületének felújítására vagy teljesen új építésére, a célegyenes és a lelátók modernizálására, és 2018-ban tovább folytatjuk a felújítási programot.
Ecclestone úr a megbeszéléseink során megerősítette, elégedett azzal, amit itt lát. Budapest mindig lenyűgözi, és azt is tudja, hogy megbízhatóak vagyunk, hiszen, amit a tavalyi tárgyalásunk alkalmával megígértünk neki, azt megvalósítottuk. De azért felvázolta a konkrét fejlesztési terveit is, bukóterekkel, darukkal. Jegyzeteltem szorgalmasan, és a kéréseket továbbítom Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek. Az nem véletlen, hogy 31. alkalommal rendezhetjük meg a Magyar Nagydíjat, és a Hungaroring Monaco és Monza után harmadik a megszakítás nélkül legrégebb óta futamot rendező helyszínek között, de a tradíció csak egy ideig érv amellett, hogy ne vigyék el innen a versenyt.
Előbb-utóbb haladni kell a korral, és csatlakozni kell a huszonegyedik századi létesítmények sorához. Persze, ne Abu-Dzabit tekintsük követendő példának, mert azzal csak frusztrálnánk magunkat, nem tudom, annyi pénzt honnan teremthetnénk elő. Egy magyaros jellemzőkkel rendelkező, karakteres, ugyanakkor funkcionális, a környezetbe belesimuló pályát kell kialakítanunk. Távlati célunk, hogy egész évben használható motorizációs központot varázsoljunk a Hungaroringből, és az autóipari fejlesztésekbe, a tesztelésekbe is bevonjuk.”
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette, számba veszik, milyen autóipari beruházásokhoz kapcsolódó létesítményekkel, funkciókkal bővíthetnék a 130 hektáros terület értékét.