Hamilton megdöntötte Schumacher győzelmi rekordját (Fotó: AFP) |
OKTÓBER 23., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:18.410 | |||
2. szabadedzés:1. Bottas 1:17.940 | |||
OKTÓBER 24., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Bottas 1:16.654 | |||
Időmérő:1. Hamilton 1:16.652 | |||
OKTÓBER 25., VASÁRNAP | |||
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír |
Bár Valtteri Bottas érezhetően végig csapattársa előtt járt, mégis Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a 24 év után visszatérő Portugál Nagydíjon. A brit versenyző így pályafutása során 97. alkalommal várhatta az élről a piros lámpák kialvását, míg a finnek a pálya piszkosabb oldaláról kellett elrajtolnia. A közepes keverékeken induló „ezüstnyilak" mögött a lágyon támadó Max Verstappen, illetve a Ferrarival fantasztikus eredményt elérő, és a Mercedesekhez hasonlóan a sárga oldalfalú gumikon startoló Charles Leclerc foglalhatott helyet.
A monacóinak azonban hátrafelé is kellett figyelnie, hiszen az ötödik pozícióból az elmúlt két versenyhétvégén negyedikként végző Sergio Pérez, míg a hatodikból a bizonyítási kényszerben autózó Alexander Albon vághatott neki a 66 körös versenynek, melynek a legnagyobb kérdése az volt, hogy Hamiltonnal a nürburgringi győzelmi rekordbeállítás után sikerül-e egyeduralkodóvá válnia.
Bár az eső megérkezését a leintés utánra jósolták, már a felvezető körön elkezdett csepegni az eső, ami nagy kavarodást okozott az első körökben. Hamilton ugyanis hiába tartotta meg a vezetést, pár kanyar után már csak a harmadik helyen autózott, miután a pár pillanatig a harmadik pozícióba visszaeső Bottas kihasználta, hogy Verstappen és Pérez összeért, s a nedves pályán megelőzte a kicsit csúszkáló csapattársát, akit aztán Carlos Sainz Jr. is maga mögé utasított. A spanyol pilóta Hamilton megelőzése után azonban nem állt meg, Bottast is célkeresztbe vette, majd az élre állt!
Az első kör végén így Sainz, Bottas, Hamilton, Norris és Verstappen sorrend alakult ki az első ötösben, míg hátrébb Kimi Räikkönen nyert rengeteg pozíciót az első körökben, hiszen parádés meneteléssel a 16. helyről egészen a 6-ig jött fel. Azonban ahogyan lassan elállt az esőzés, a Mercedesek úgy keltek életre, és Bottas a 6. körben vissza is vette a vezetést. Sainz a következő körökben aztán újabb pozíciókat vesztett, először Hamiltonnal, majd Verstappennel szemben, így a két Mercedes mögött a holland zárta első hármas sorát.
A finn a kavarodás után 2 másodperces előnyt épített ki Hamilton előtt, s előnyét sokáig tartani is tudta, azonban a brit a 20. körre teljesen feljött a csapattársára, és rövidesen maga mögé utasította a 77-es rajtszámú Mercedest, aminek eredményeképp átvette a vezetést. Hamilton ezt követően nagy tempóban szakította le magáról Bottast, míg hátrább Lance Stroll és Norris akadt össze. A kanadai külső ívről próbált előzni, ám megpördült és a két autó összeért, aminek következményeként a Racing Point és McLaren első szárnya is megsérült. Az esetet a sportfelügyelők is vizsgálták, és 5 másodperces időbüntetéssel sújtották Strollt baleset okozásáért.
A kanadai aztán később összeszedett még egy 5 szekundumos szankciót, miután többszöri figyelmeztetés után sem tartotta tiszteletben a pálya határait – hozzá hasonló büntetésben részesült Romain Grosjean és Danyiil Kvjat is.
Ami a stratégiákat illeti, az élmezőnyből Verstappen állt ki először cserére, a holland a 24. körben közepes abroncsokat kapott, míg a 30. körben váltó Hamilton, a 31. körben kiálló Bottas és Leclerc is kemény gumikon folytatta.
Az élen az első kerékcserék után Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc és Ocon sorrend alakult ki a top 5-ben, míg a Verstappennel a rajt után történt, s a sportfelügyelők által versenybalesetnek minősített ütközet után a mezőny végére visszaeső Pérez remek versenyzéssel a hatodik pozícióig tört előre, majd nem sokkal később újabb helyet javítva ötödikként sorolt be.
Hátrébb Vettel csatázott az utolsó pontszerző helyért Räikkönennel, a német pilóta tíz körrel a vége előtt jött fel a 10. pozícióba, igaz, a finn nem szakadt le a Ferrariról, így a négyszeres világbajnoknak figyelnie kellett, hogy ne hibázzon. Vettel azonban nem ingott meg, és megtartotta a pozícióját, nem úgy, mint Pérez, aki az utolsó körökben két helyet is vesztett, miután nagy csata után először Pierre Gasly, majd Sainz előzte meg.
Az élmezőny eközben a leggyorsabb körért csatázott a futam végén, a pluszpontot végül Hamilton szerezte meg, aki magabiztosan vezetve, több mint 25 másodperces előnnyel szelte át elsőként a célvonalat Portimaóban. A brit az újabb győzelme révén megdöntötte Schumacher (91) rekordját, így immár egyeduralkodónak számít. A Mercedes idei negyedik kettős sikerét Bottas tette teljessé, míg a dobogó alsó fokára Verstappen állhatott fel, aminek eredményeként az „ezüstnyilak" egyelőre nem tudták bebiztosítani a konstruktőri címet.
Mögöttük a remek hétvégét záró Leclerc végzett, majd Gasly, Sainz, Pérez, Ocon, Ricciardo és Vettel zárt az első tízesben, vagyis mindkét Ferrari pontot szerzett.
Räikkönen a parádés első körök után tizenegyedikként végzett, míg a bizonyítási kényszerben autózó Albon a csapattársától is kört kapva lett a tizenkettedik.
Pérez és Gasly verseny végi incidensét a sportfelügyelők a leintést követően vizsgálták. és megrovásban részesítették a mexikóit.
Folytatás jövő héten Imolában, ahol az első kétnapos versenyhétvégét rendezik!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 25.592 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 34.508 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.312 p h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
6. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 51 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 10 | 12 | 5 | 256 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 9 | 10 | 2 | 179 |
3. | Max Verstappen | 1 | 9 | 9 | 2 | 162 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 9 | 1 | 80 |
5. | Charles Leclerc | – | 2 | 7 | – | 75 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 10 | – | 74 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
8. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
9. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 8 | – | 63 |
10. | Carlos Sainz | – | 1 | 7 | 1 | 59 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 7 | – | 40 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 6 | – | 18 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Antonio Giovinazzi | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 435 |
2. | Red Bull-Honda | 226 |
3. | Racing Point-Mercedes* | 126 |
4. | McLaren-Renault | 124 |
5. | Renault | 120 |
6. | Ferrari | 93 |
7. | AlphaTauri-Honda | 77 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 5 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva. |