MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 12.30–13.30 | ||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Az előző évi konstruktőri bajnokságban a harmadik helyen záró McLaren hosszú távon kötelezte el magát a fiatal Lando Norrisszal, illetve az újonnan érkező Daniel Ricciardóval, s célja, hogy a közeljövőben újra a bajnoki címért szállhasson harcba.
Az elmúlt években sok átszervezésen áteső wokingiaknál tehát biztosak az alapok, az ügyvezető igazgató, Zak Brown pontosan ezért nem szerződtetné jelen helyzetben a hétszeres bajnok Lewis Hamiltont, aki McLaren-protezsáltként debütált a Formula–1-ben, s először a brit istállóval ért fel a csúcsra is.
„Jelen állás szerint nem, hiszen nagyon elégedettek vagyunk Daniellel és Landóval, akikkel hosszú távú kontraktust kötöttünk. Ha felszabadulna egy hely, beültetném Lewist az autóba? Természetesen igen, de a jövőt próbáljuk építeni, pontosan ezért kombináltuk a fiatalságot a tapasztalattal. Ha Lewist visszahoznánk, az csak egy-két éves utazás lenne, és tudjuk, hogy még nem állunk készen arra, hogy harcba szálljunk a világbajnoki címért. Ezért kell egy olyan pilótafelállás, amely nemcsak eljuttat minket ebbe a pozícióba, de készen is fog állni akkor, amikor eljutunk oda. Nyilván Daniel már most is készen áll, de úgy érzem, Lewis szempontjából nem lenne megfelelő az időzítés" – kezdte a Daily Mailnek adott nyilatkozatában.
Brown ezt követően egy merész jóslatba is bocsátkozott, meglátása szerint Hamilton a következő évben már nem a Mercedesnél fog versenyezni, és Max Verstappen, illetve George Russell csatlakozik majd az „ezüstnyilakhoz".
Előbbi pillanatnyilag a Red Bull alkalmazásában áll, és bár hosszú távú szerződése van, a „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner és a tanácsadó, Helmut Marko is elismerte, akár már az idei év végén aktiválódhat a holland kontraktusában egy záradék, amely lehetővé teszi a pilóta távozását. Utóbbi versenyző eközben a Williamsnél versenyez, szerződése 2021 végén jár le, s a Mercedes bevallása szerint is esélyes az egyik ülésre.
„Úgy vélem, Max és George lesz a Mercedesnél jövőre, ezt tartom a nyilvánvaló kimenetelnek. Lewis megnyeri a nyolcadik bajnoki címét, és ő lesz a legsikeresebb versenyző minden tekintetben, de egy évre szól a megállapodása, miközben George kontraktusa lejár, míg Max ki fog lépni a szerződéséből. Rendelkezésre fog állni Max tapasztalata és fiatalsága, illetve George fiatalsága is. Ha én döntenék a Mercedesnél, ez egy igazán ütős páros lenne a következő öt évre"– jelentette ki, majd kitért a „vörös bikák" helyzetére is.
„És vajon mit csinálna ebben az esetben a Red Bull? Erre a kérdésre nehezebb felelni. Nehéz helyzetben lennének, hiszen mindenki le van kötve. Lewis az egész pályafutását a Mercedesnél töltötte, a McLarennél, majd a gyári csapatnál. Michael Schumachert bár alapvetően a ferrarisnak tartjuk, a Mercedesnél fejezte be a karrierjét. Lewis előtt tehát ott a lehetőség, hogy az a versenyző legyen, aki a teljes pályafutását a Mercedesnél töltötte, szóval nem tudom, miért menne máshova" – zárta a gondolatait Brown.