Az újításokat hozó Ferrari párosa kezdett az élen az első szabadedzésen, Charles Leclerc-éket Max Verstappen követte a fejlesztések nélkül érkező Red Bull-lal, majd George Russell és Fernando Alonso tette teljessé az első ötöst.
MÁJUS 20., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670 | ||||
MÁJUS 21., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő 16.00–17.00 | ||||
MÁJUS 22., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
A B-autóval előálló Aston Martin tizenkettedik és tizenhatodik hellyel nyitott, miközben Sergio Pérez, Alexander Albon és Csou Kuan-jü is csak a bokszfalról nézhette az eseményeket, miután helyettük egy-egy beugró körözhetett.
Hármójuk számára tehát a második szabadedzéssel indult a hétvége, amely az elsőhöz hasonlóan zavartalan napsütésben kezdődött. A mezőny nagy része a közepes keveréken kezdte meg a munkát, csak Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, Lance Stroll, valamint Daniel RIcciardo döntött a kemény gumik mellett.
Az első köröket követően Verstappen állt az élen, őt Carlos Sainz Jr. vezérletével a Ferrari duója követte, majd a Mercedes párosa, Lewis Hamilton és George Russell tette teljessé a top 5-öt.
Hatodikként a jócskán átalakított Alfa Romeóval futó Valtteri Bottas érkezett, a finn azonban nem gyűjthette túl sokáig az adatokat, hiszen alig tíz perccel a zöld jelzés után kisebb füstpamacsot szállt fel a C42-eből, amit követően a versenyző kénytelen volt leparkolni a pálya szélén. Az eset miatt rövid ideig virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe.
Félidőben már Leclerc vezetett, előnye 117 ezred volt a kisebb meglepetésre második Russell előtt. Őket Sainz követte, majd Verstappen és Alonso tette teljessé az első ötöst.
A lágy körös etapok végén sem történt változás az élen: Leclerc megtartotta az első helyet az 1:19.670-es körével, mögötte Russell érkezett, míg a harmadik Lewis Hamilton lett a másik Mercedesszel. Az „ezüstnyilak” számára ezúttal nem csak a köridők adhattak okot a bizakodásra, ugyanis emellett az autó vezethetősége is sokkal jobbnak tűnt, ráadásul a pattogás is megszűnni látszott.
Negyedikként a hazai pályán versenyző Sainz következett, majd Verstappen, az első edzésen feltartás miatt megrovást kapó Alonso, Sebastian Vettel, Esteban Ocon, illetve Mick Schumacher alkotta az első tízest.
Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.670 | átlag: 211.246 km/ó | 28 kör |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.787 | 0.117 mp h. | 26 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.874 | 0.204 | 25 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.990 | 0.320 | 30 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.006 | 0.336 | 27 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:20.203 | 0.533 | 25 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.632 | 0.962 | 29 |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:20.703 | 1.033 | 30 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.745 | 1.075 | 26 |
10. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.757 | 1.087 | 24 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.917 | 1.247 | 27 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.013 | 1.343 | 24 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.249 | 1.579 | 31 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.285 | 1.615 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.385 | 1.715 | 21 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.828 | 2.158 | 3 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.866 | 2.196 | 29 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:22.319 | 2.649 | 30 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.197 | 3.527 | 24 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.388 | 3.718 | 6 |