Az első szabadedzésen Valtteri Bottas, a másodikon Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, a Mercedes pénteki fölénye azonban szombat délre teljesen eltűnt, hiszen Max Verstappen vette át az irányítást a Circuit de Catalunyán.
MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.170 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.835 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.741 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
A Red Bull-os ráadásul több mint két tizedet adott a második Hamiltonnak, míg a majd' hat tizedet kapó Bottas az ötödik helyre csúszott hátra a remek köröket futó Ferrari kettőse mögé. A maranellóiak tehát továbbra is a harmadik erőnek számítottak, a pénteken még meggyőző Alpine azonban kiszorult az első tízesből, míg a McLaren visszazárkózott a mezőny első felébe, ahol az AlphaTauri is erősnek tűnt.
A kvalifikáció legnagyobb kérdése így az volt, hogy Verstappen meg tudja-e tartania az előnyét, vagy a 2013 óta kivétel nélkül pole pozíciót jegyző Mercedes visszavág, és Hamiltonnak sikerül megszereznie pályafutása 100. rajtelsőségét.
Az időmérő tízperces csúszással indult, miután a kilences kanyarban javításra szorult a fal, ezt követően azonban zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, és kezdetét vette az első szakasz, amelyben azonnal elkezdődött a gumitaktika
A Mercedes ugyanis a közepes gumin hajtott ki a pályára, szemben a riválisokkal, akik kivétel nélkül a lágy mellett tették le a voksukat. Az első köröket követően Bottas 1:18.005-tel állt az élen, s egészen az utolsó pillanatokig vezetett is, ám akkor jött Lando Norris, aki 1:17.821-gyel átvette a vezetést a finn előtt.
Mögöttük Leclerc, Verstappen, Pierre Gasly, Carlos Sainz Jr., Lance Stroll, Hamilton, valamint Daniel Ricciardo sorakozott az első tízesben. Rajtuk kívül a két Alpine, a csapattárást legyőző Sebastian Vettel, az időmérőkön rendre brillírozó George Russell, illetve Antonio Giovinazzi jutott tovább.
Kiesett: a kavicságyat is elcsípő Cunoda Juki, Kimi Räikkönen, az egyik Williamst legyőző Mick Schumacher, a sérült visszapillantó tükörrel köröző Nicholas Latifi és Nyikita Mazepin.
A második szakaszban már mindenki a lágy abroncs mellett döntött, az első köröket követően Verstappen meggyőző fölénnyel, 1:16.922-es körrel állt az élre, előnye majd' fél másodperc volt Bottas, és 71 század Hamilton előtt! Bár az utolsó pillanatokban bő két tizedre mindkét „ezüstnyíl" megközelítette a 33-as rajtszámú Red Bullt, az első hármas sorrendje az újabb próbálkozásokat követően sem változott.
Mögöttük Sainz, Pérez, Norris, Leclerc, Ricciardo, valamint Ocon vezérletével az Alpine duója jutott tovább, igaz, nem maradt le sokkal az Aston Martin sem a Q3-as szereplésről: Stroll 8 ezreddel volt lassabb, mint a hazai pályán versenyző Alonso.
Kiesett: Stroll mellett Gasly, Vettel, Giovinazzi és Russell.
A harmadik szakaszban Hamilton 1:16.741-es körrel nyitott az élen, előnye 36 ezred volt Verstappen, míg 132 ezred Bottas előtt, vagyis nagy tűzijátékra volt kilátás. A negyedik helyet eközben nagy meglepetésre Ocon foglalta el Sainz, Ricciardo, Leclerc, Norris, valamint Alonso előtt, míg Pérez nagyot rontott első nekifutásra, és megforgott a Red Bull-lal, így az ő neve mellett sokáig nem is szerepelt mért kör.
Portugália után viszont ezúttal sem tudott javítani a mezőny legeleje, aminek eredményeként Hamilton pályafutása 100. pole pozícióját jegyezte! A Formula–1 történetében a százas határt elsőként elérő brit mellől Verstappen várhatja a vasárnapi 66 körös verseny rajtját, míg mögüle a csapattárs, Bottas rugaszkodhat el.
A Ferrarinak végül összejött a második rajtsor, Leclerc ugyanis negyedikként zárt. Mögötte a remek kört előrántó Ocon, Sainz, a márkatársa előtt végző Ricciardo, Pérez, Norris, valamint a kétszeres világbajnok Alonso alkotjaaz első tízes sorát.
FRISSÍTÉS: Mazepin utólag három rajthelyes büntetést kapott Norris Q1-es feltartása miatt, illetve egy büntető pontot is kiosztottak neki, vagyis már kettő áll a neve mellett. Az orosz „hátrasorolása" ugyanakkor nincs hatással az eredményre, hiszen egyébként is az utolsó pozícióba kvalifikálta magát.
Folytatás vasárnap 15 órakor a versennyel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.741 | átlag: 6.6 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.777 | 0.036 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:16.873 | 0.132 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.510 | 0.769 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:17.580 | 0.839 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:17.620 | 0.879 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:17.622 | 0.881 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:17.701 | 0.960 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.010 | 1.269 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.147 | 1.406 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.974 | 1.052 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:17.982 | 1.060 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.079 | 1.157 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.356 | 1.434 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.154 | 2.232 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.556 | 0.735 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.917 | 1.096 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:19.117 | 1.296 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.219 | 1.398 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:19.807 | 1.986 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Norris | 1:17.821 | 1. | Verstappen | 1:16.922 |
2. | Bottas | 1:18.005 | 2. | Bottas | 1:17.142 |
3. | Leclerc | 1:18.041 | 3. | Hamilton | 1:17.166 |
4. | Verstappen | 1:18.090 | 4. | Sainz | 1:17.656 |
5. | Gasly | 1:18.190 | 5. | Pérez | 1:17.669 |
6. | Pérez | 1:18.203 | 6. | Norris | 1:17.696 |
7. | Sainz | 1:18.205 | 7. | Leclerc | 1:17.717 |
8. | Stroll | 1:18.241 | 8. | Ricciardo | 1:17.719 |
9. | Hamilton | 1:18.245 | 9. | Ocon | 1:17.743 |
10. | Ricciardo | 1:18.264 | 10. | Alonso | 1:17.966 |
11. | Ocon | 1:18.281 | 11. | Stroll | 1:17.974 |
12. | Alonso | 1:18.281 | 12. | Gasly | 1:17.982 |
13. | Vettel | 1:18.289 | 13. | Vettel | 1:18.079 |
14. | Russell | 1:18.445 | 14. | Giovinazzi | 1:18.356 |
15. | Giovinazzi | 1:18.549 | 15. | Russell | 1:19.154 |
16. | Cunoda | 1:18.556 | |||
17. | Räikkönen | 1:18.917 | |||
18. | Schumacher | 1:19.117 | |||
19. | Latifi | 1:19.219 | |||
20. | Mazepin | 1:19.807 |