A Ferrari ott folytatta Szaúd-Arábiában, ahol múlt héten Bahreinben befejezte: az élen. Charles Leclerc előnye ugyanakkor annak ellenére sem volt számottevő, hogy kettő keverékkel lágyabb gumikon futotta a körét, mint a másodikként érkező Max Verstappen.
A kettős mögött kisebb meglepetésre Valtteri Bottas következett, míg a Mercedes párosa a kilencedik és a tizenötödik helyet foglalta el, miután szemmel láthatóan továbbra is eléggé pattogott az autó a versenyzők alatt.
A második edzés legnagyobb kérdése így az volt, a Red Bull mire lehet képes a lágyakon, illetve hogy a Mercedes előre tud-e lépni, vagy a középcsapatok is komoly fenyegetést jelenthetnek számára.
Az időközben sötétségbe boruló Dzsiddában ugyanakkor nem a pályán történő események, hanem a nyomvonaltól mintegy húsz kilométerre a szaúd-arábiai állami olajtársaság, az Aramco létesítményét ért rakétatámadás jelentette a fő témát.
MÁRCIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.772 | ||||
2. szabadedzés: 18.00–19.00 | ||||
MÁRCIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
Időmérő: 18.00–19.00 | ||||
MÁRCIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 19.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami |
A Formula–1 vezetősége eleinte annyit közölt, várja a helyi hatóságok információit a történtekről, majd nem sokkal a második tréning eredetileg tervezett kezdete előtt megbeszélésre hívta a csapatfőnököket és a versenyzőket, akik közül a hírek szerint többen nem voltak biztosak abban, hogy maradni szeretnének a helyszínen – helyi idő szerint 22 órakor újabb meetinget tűztek ki, annak megvitatására, hogy mennyire biztonságos folytatni a hétvége programját.
A villanyfényes edzés végül tizenöt perces halasztással vette kezdetét, és igencsak meghatározónak ígérkezett, hiszen ez volt a csapatok egyetlen lehetősége, hogy olyan körülmények között próbálják ki az autójukat, mint amilyenek a két fő eseményen, az időmérőn és a futamon is fogadják őket.
A delfinezés a vártnál is jobban érintette a versenyzőket, és a Mercedes mellett például a Bahreinben a problémával nem igazán szembesülő Ferrari dolgát is megnehezítette, igaz, ez a teljesítményükre láthatóan nem volt olyan nagy hatással, mint az „ezüstnyilakéra”.
Utóbbi alakulat ráadásul némi időt is vesztett, miután Lewis Hamiltonnál ülést kellett cserélni, mert túl alacsonyan ült az autójában.
Az első etapokat követően Red Bull, Ferrari sorminta alakult ki az élen: Verstappen 1:30.214-gyel vezetett, Leclerc, Sergio Pérez és Carlos Sainz Jr. előtt – őket mindössze 146 ezred választotta el egymástól.
A lágyakon futott körök után aztán fordult a kocka: Leclerc 1:30.047-tel visszaállt az élre, mögötte 140 ezredes hátránnyal Verstappen következett, majd Sainz és Pérez érkezett az első négyesben.
Őket Hamilton vezérletével a Mercedes kettőse követte az ötödik és a hatodik pozícióban, aztán Lando Norris, Esteban Ocon, Bottas és Cunoda Juki egészítette ki az első tízest.
A gyakorláson több versenyző is hibázott, és egyesek, köztük a két ferraris is eltalálta a falat. Rosszabbul Leclerc járt, aki a bal elsőjét vágta oda szűk húsz perccel a vége előtt, és miután visszaevickélt lassú tempóban a garázsba, már nem is tudott visszatérni onnan.
A legtöbb időt viszont nem ő, hanem az első egyórás tréninget kihagyni kényszerülő Magnussen vesztette, aki feltehetően motorproblémák miatt volt kénytelen leparkolni a Haasszal – a dán majd' fél órát bukott az újabb gond okán.
Az amerikaiakon kívül az AlphaTaurinál is probléma akadt az erőforrással: Cunoda az utolsó pillanatokban volt kénytelen félreállni.
Folytatás szombaton 15 órakor a harmadik edzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.074 | átlag: 246.757 km/ó | 15 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.214 | 0.140 mp h. | 23 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:30.320 | 0.246 | 12 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:30.360 | 0.286 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.513 | 0.439 | 24 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:30.664 | 0.590 | 29 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.735 | 0.661 | 26 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:30.760 | 0.686 | 26 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.832 | 0.758 | 14 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:30.886 | 0.812 | 26 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.944 | 0.870 | 27 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:30.963 | 0.889 | 29 |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:31.169 | 1.095 | 27 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.372 | 1.298 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.527 | 1.453 | 23 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.615 | 1.541 | 30 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.615 | 1.541 | 27 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.814 | 1.740 | 26 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.866 | 1.792 | 29 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.344 | 2.270 | 13 |