Noha Lewis Hamilton mindkét pénteki szabadedzésen az élen zárt, a Mercedes az előzetes várakozásokkal ellentétben egyáltalán nem volt nagy fölényben a fő riválissal, a Red Bull-lal szemben. Max Verstappen ráadásul egy hajszálnyival gyorsabb is volt az összesített miniszektorok alapján, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot a Red Bull számára a folytatást illetően, hiszen a pályapozíció meghatározó lehet vasárnap Szaúd-Arábiában.
DECEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.786 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.018 | ||||
DECEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.100 | ||||
Időmérő: 18.00–19.00 | ||||
DECEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 18.30 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | ||||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Ugyanakkor, mint utóbb kiderült, az „ezüstnyilak” az első nap még nem vetették be az egyik legnagyobb „fegyverüket", vagyis a Brazíliában debütált erőforrást, így az utolsó tréning legnagyobb kérdése az volt, hogy a címvédőnek az új motorral sikerül-e átmentenie a versenyszimulációk alatt mutatott tempófölényét is egy körre, vagy esetleg az osztrákok találnak még némi időt az RB16B-ben.
A Mercedes a kemény, míg a Red Bull a lágy gumin kezdte meg a munkát szombaton, előbbi azonban annak ellenére is gyorsabbnak bizonyult, hogy Verstappenék dupla bemelegítő körrel igyekeztek megfelelő működési tartományba hozni az abroncsokat.
Félidőben Hamilton 1:28.314-es körrel vezetett, míg mögötte a vb-vetélytárs érkezett 335 ezredes hátránnyal. Az első kettőst a Dzsiddában továbbra is remeklő Pierre Gasly követte, méghozzá a közepesen elért idejével. A negyedik Sergio Pérez volt, míg az első ötöst az ugyancsak sárga oldalfalú Pirelliken futó Cunoda Juki egészítette ki.
Verstappen azonban végül sokszori próbálkozás után 102 ezreddel meg tudta verni Hamilton keményen elért körét, példája ugyanakkor nem volt egyedi, hiszen a mezőny többi tagja is meglehetősen szenvedett a lágy abroncsokon, ami több kérdést is felvethet az időmérős stratégiákkal kapcsolatban, hiszen nem biztos, hogy a lágy gumi lesz a legjobb választás.
Bottas például több mint nyolc tizeddel maradt el a vezető hollandtól az első mért körén, míg Hamilton többszöri próbálkozás után sem tudott a keményen elért ideje közelébe kerülni. Nem úgy, mint Verstappen, aki a friss lágyakon tovább tudott faragni a legjobbján, és 1:28.105-ös körrel erősítette meg az első helyét.
A címvédő eközben több meleg pillanatot is átélt, először a gyors körét éppen megkezdő Gaslyt tartotta fel, majd Mazepin útját állta, ami jól jelezte, sok probléma lehet még a feltartással a kvalifikáción.
Verstappen az utolsó tíz percben aztán még tovább javított az idején, és 1:28.100-nál állította meg a stoppert, s hozzá hasonlóan a csapattárs, valamint az AlphaTauri kettőse is előre tudott lépni. Pérez a harmadik pozíciót foglalta el, míg Cunoda vezérletével a faenzaiak a negyedik és az ötödik helyet sajátították ki, vagyis összesen négy Honda-motoros autó zárt az első ötösben.
A hatodik Bottas lett, míg a top 10-et a pénteken nagyot bukó Charles Leclerc, valamint Carlos Sainz Jr., Esteban Ocon, illetve Lando Norris egészítette ki.
Folytatás 18 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:28.100 | átlag: 252.286 km/ó | 20 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.314 | 0.214 mp h. | 23 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:28.629 | 0.529 | 21 |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:28.641 | 0.541 | 20 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:28.715 | 0.615 | 22 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.019 | 0.919 | 19 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:29.101 | 1.001 | 22 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:29.149 | 1.049 | 19 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:29.177 | 1.077 | 19 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.300 | 1.200 | 18 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:29.418 | 1.318 | 21 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.590 | 1.490 | 20 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.689 | 1.589 | 24 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.717 | 1.617 | 19 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.030 | 1.930 | 14 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:30.034 | 1.934 | 17 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:30.296 | 2.196 | 15 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:30.366 | 2.266 | 17 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:30.933 | 2.833 | 20 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:30.979 | 2.879 | 23 |