Bottas magabiztos győzelmet aratott Törökországban (Fotó: AFP) |
Lewis Hamilton hiába teljesített végig magabiztosan Törökországban, és futotta meg a leggyorsabb kört az időmérőn, a belső égésű motor kicserélése nyomán kapott tíz rajthelyes büntetése értelmében a tizenegyedik helyre volt kénytelen leparkolni a Mercedesét.
OKTÓBER 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.178 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.804 | ||||
OKTÓBER 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Gasly 1:30.447 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:22.998 | ||||
OKTÓBER 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Pérez | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
A pole pozíciót a csapattársa, Valtteri Bottas örökölte meg, akire nem kisebb feladat várt, mint maga mögött tartani Hamilton fő riválisát, a második rajtkockából elrugaszkodó Max Verstappent.
A finn, holland kettős mögül Charles Leclerc, valamint Pierre Gasly startolhatott el, míg a harmadik sorban az idén több ízben is remekül rajtoló Fernando Alonso, illetve Sergio Pérez foglalhatott helyet Isztambulban, ahol a várakozásokkal ellentétben nem száraz, hanem vizes pálya várta a mezőnyt.
Hamilton kívül Carlos Sainz Jr., valamint Daniel Ricciardo kapott még büntetést, szóval több élversenyző volt kénytelen a mezőny közepéből, illetve végéből nekivágni a futamnak, amelynek a legnagyobb kérdése az volt, hogyan sikerül Hamilton kármentése, és Verstappenhez hasonlóan minimalizálja-e a pontveszteséget.
Bottas jól rugaszkodott el, és sikerült is megtartania a vezetést, mögé Verstappen és Leclerc sorolt be, míg Gasly Alonsóval ért össze – utóbbi megforgott és rengeteg pozíciót vesztett, míg előbbi 5 másodperces időbüntetésben részesült az incidens okán. A helyzet kihasználva Pérez a negyedik pozícióba lépett előre, míg hátrébb Hamilton javított két helyet.
A címvédő felzárkózása ugyanakkor némileg megakadt, amikor megérkezett Cunoda Jukira, hiszen azt követően, hogy az első merész támadását visszaverte a japán, körökön keresztül nem igazán került előzési helyzetbe.
A nyolcadik körben aztán megtört a jég – Hamilton először maga mögé utasította az AlphaTaurit, majd rövidesen megelőzte Lance Strollt, Lando Norrist, valamint Pierre Gaslyt is, miközben több leggyorsabb kört jegyezve elkezdte a felzárkózást Pérezre.
A címvédő a 32. körben ért fel a mexikóira, akivel noha nagyon kemény csatát vívott, végül alulmaradt, és már nem is tudott újabb támadást indítani a Red Bull ellen.
Míg az élmezőny Verstappennel az élen a 37. körben váltott új köztes esőgumikra, Vettel bevállalta a közepeseket, ez azonban kicsit sem bizonyult jó döntésnek, a négyszeres világbajnok ugyanis alig tudta pályán tartani az Aston Martint, aminek eredményeként egy kör után kénytelen volt visszatérni a bokszba.
Az élre időközben Leclerc állt, aki azon gondolkodott, hogy nem áll ki, és egy garnitúra gumival teljesíti a versenyt, s hozzá hasonlóan a Pérez kiállása után a negyedik pozícióba előrelépő Hamilton is úgy érezte, jobb, ha kint marad annak ellenére is, hogy a csapat a cserét javasolta neki.
Bottas végül a 45. körben ért fel a folyamatosan tempót veszítő Leclerc-re, majd két körrel később simán el is ment mellette, aminek révén visszaállt az élre. A Ferrari ezt követően nem habozott, s azonnal kihívta a monacóit, aki a negyedik helyen 12 másodperces hátrányban jött vissza a friss intereken a továbbra sem kiálló Hamilton mögé.
Noha a címvédő nem veszített túl sok időt, a csapat az 51. körben végül újra cserére invitálta, aminek a brit már nem mondott ellent, s az ötödik helyre tért vissza Leclerc és Pérez előtt.
Utóbbi kettő az 53. körben aztán helyet cserélt egymással, s a negyedik helyre visszaszoruló, valamint a gumikkal küszködő monacóira Hamilton is megérkezett rövidesen. A brit azonban támadni már nem tudott, helyette a visszapillantó tükrét kellett vizslatnia, hiszen az ő abroncsai is elkezdtek szemcsésedni, aminek következményeként tempót veszített.
Gasly egy kör alatt majdnem két szekundumot hozott a címvédőn, és noha két körrel a vége előtt már egy másodpercen belül haladt a Mercedes mögött, előzni már nem tudott, így Hamilton megtarthatta a helyét.
A helyzet az élen sem változott már: Bottas magabiztos vezetéssel szerezte meg idei első sikerét.
A másodikként befutó Verstappen eközben visszavette a vezetést az egyéni összetettben, s hat ponttal húzott el az ötödik helyen végző Hamilton előtt. Kettejük között Pérez és Leclerc végzett, míg az első tízes sorát Gasly, Norris, Sainz, Stroll, valamint a versenyt kerékcsere nélkül teljesítő Esteban Ocon egészítette ki.
Folytatás két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 14.584 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 33.471 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 37.814 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 41.812 mp h. | |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 44.292 mp h. | |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 47.213 mp h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51.526 mp h. | |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:22.018 p h. | |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |