Nico Erik Rosberg 1985. június 27-én született Wiesbadenben, Nyugat-Németországban. Édesapja, Keke Rosberg Finnország első F1-es világbajnoka, édesanyja, Sina német. Karrierje elején kettős színekben indult, de mivel ez a magasabb kategóriákban már nem volt megengedett, a németet választotta, hiszen az egykori NSZK-ban született, és még finn édesapjával is németül beszél.
Habár teljesen németnek vallja magát, kiskorától Monacóban él. Mint szinte minden autóversenyző, Rosberg is gokartozással kezdte. Tizenegy éves korában már versenyezett, néhány éven belül jöttek is a szép eredmények, 2000-ben például – Lewis Hamilton csapattársaként – második lett a Formula A gokart Európa-bajnokságban, de ekkor Formula Super A futamokon is indult.
Két évvel később autókra váltott, és rögtön az első évében megnyerte a német Formula–BMW sorozatot. Ekkor még csak 17 éves volt, de jó teljesítményével felkeltette a Formula–1-es Williams-istálló figyelmét, amelytől tesztlehetőséget kapott. Egészen Max Verstappen 2014-es tesztjéig a Toro Rossóval, Rosberg volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha F1-es autót vezetett.
Édesapja, Keke Rosberg aktív pályafutása után saját motorsportcsapatot alapított, amellyel több sorozatban is jelen volt, Nico például 2003-ban és 2004-ben Formula–3 Euroseriesben szereplő Team Rosberg színeiben versenyezhetett.
2005-ben már csak egy lépés választotta el az F1-től, ugyanis az elavult F3000-es sorozatot váltó GP2-ben szerepelt a Nicolas Todt által alapított ART Grand Prix színeiben. A szezon alatt végig szoros csatában volt az F1-et később szintén megjáró Heikki Kovalainennel, s az év végén Rosberg diadalmaskodott, így ő lett a GP2 első bajnoka. Ezt követően, 2005 novemberében a Williams bejelentette, hogy a következő idényben Nico Rosberg lesz Mark Webber csapattársa az F1-es istállónál.
Az F1-es debütálás is pazarul sikerült Rosberg számára, hiszen a 2006-os szezonnyitó Bahreini Nagydíjon a két pontot érő hetedik helyen végzett, ráadásul ő futotta a verseny leggyorsabb körét, amivel megdöntötte Fernando Alonso rekordját, és ő lett a sportág legfiatalabb versenyzője, akinek ez sikerült (Max Verstappen az idei Brazil Nagydíjon vette el a rekordját). A szezon hátralévő részében csak egyszer szerzett pontot, amikor a Nürburgringen (Európai Nagydíj) a 22. helyről rajtolva a hetedik helyen intették le. Első évében négy pontjával a 17. helyen végzett.
2007-ben új csapattársat kapott a tapasztalt osztrák versenyző, Alexander Wurz személyében. Rosberg remekelt az időmérőkön, a szezon második felében pedig a versenyeken is egyre jobb eredményeket ért el, így legyőzte csapattársát, és a világbajnoki tabella 9. helyén végzett. Wurz nem indult a szezonzárón, helyére Nakadzsima Kazukit ültették, s a következő szezonban is a japán lett Rosberg csapattársa.
Nemzetisége: német Született: 1985. június 27., Wiesbaden Magasság/testsúly: 178 cm/67 kg Első futam: 2006, Bahreini Nagydíj Csapatai: Williams (2006–2009), Mercedes (2010–) GP-rajtok: 206 Győzelmek: 23 Dobogós helyezések: 57 Pole pozíciók: 30 Leggyorsabb körök: 20 Vb-pontok: 1594.5 Legjobb vb-helyezés: 1. (2016) |
Rosbergnek nem okozott nehézséget legyőznie a japánt, ráadásul a 2008-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon megszerezte F1-es pályafutása első dobogós helyezését, a harmadik helyen intették le Lewis Hamilton és Nick Heidfeld mögött. A vb hátralévő részében akadtak nehézségei gyenge autója miatt, de Szingapúrban újra dobogóra állhatott. A második lett, s csak majdnem egy év elteltével derült ki, hogy Nelsinho Piquet a Renault utasítására, szándékosan törte össze az autóját, amivel sikeresen győzelemhez segítette csapattársát, Fernando Alonsót. Habár a Renault vezetőségét megbüntették a csalásért, Alonso elsőségét nem vették el, így Rosbergnek még várnia kellett első futamgyőzelmére. A szezont a 13. helyen zárta 17 ponttal.
2009-ben utolsó idényét teljesítette a Williams színeiben, és már jó ideje pletykáltak a távozásáról. Csapattársa továbbra is Nakadzsima volt, de míg a japánnak egyetlen pontot sem sikerült szereznie a vb-n, ő 34.5 egységet gyűjtve a hetedik helyen végzett az összetettben. A szezont követően pedig a címvédő Brawn GP-t felvásárló Mercedes-istálló bejelentette: a következő évadban Nico Rosberg lesz az egyik versenyzője!
Rosberg akkor még azt hitte, hogy Jenson Button csapattársa lesz, de a brit időközben átigazolt a McLarenhez, Rosberg pedig nem mást kapott csapattársnak, mint a sportág legsikeresebb versenyzőjét, a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumachert.
2010-ben az összetett hetedik helyén végzett, dobogóra állhatott Malajziában, Kínában és Silverstone-ban is, mindegyik viadalon a harmadik helyet szerezte meg. Könnyedén legyőzte hétszeres világbajnok csapattársát mindhárom évben, amikor együtt versenyeztek. 2011-ben szintén hetedik lett a világbajnoki pontversenyben, ekkor azonban nem sikerült dobogóra állnia. 2012-ben jött a nagy áttörés, Kínában megszerezte pályafutása első F1-es győzelmét, ami egyben a Mercedes első diadala volt konstruktőrként 1955 óta. Ebben az évben Monacóban is dobogóra állt (második lett), a szezont pedig a világbajnoki tabella 9. helyén fejezte be.
A 2012-es világbajnoki sorozat végén Michael Schumacher bejelentette, hogy végleg visszavonul a Formula–1-ből, és mint később kiderült, Rosberg új csapattársa a McLarentől átigazoló Lewis Hamilton lett. A két versenyző akkor még örült a közös munkának, hiszen gyerekkoruk óta ismerték egymást, az F1 előtti pályafutásuk is hasonlóan alakult.
2013-ban Rosberg alulmaradt Hamiltonnal szemben (a brit az összetett negyedik helyen végzett, Rosberg a hatodik lett), ám a futamgyőzelmek tekintetében sikerült legyőznie, ő kétszer – Monacóban és Silverstone-ban –, Hamilton viszont csak egyszer (Hungaroring) nyert.
A Mercedes második F1-es aranykora a 2014-es évvel vette kezdetét. A szabályváltoztatásokkal, amelyek főként a motort érintették, a német istálló került a mezőny élére. Egész évben mindössze egyszer fordult elő, hogy nem valamelyik versenyzőjük nyerte meg az időmérőt, míg a 19 versenyből 16-ot megnyertek. Rosberg és Hamilton szinte végig szoros csatában volt az egyéni világbajnoki címért, a szezonzáróra 17 pontos különbséggel érkeztek.
Rosberg állt akkor hátrébb, de az akkori szabályok szerint az utolsó versenyen dupla pontokat osztottak, vagyis ha Rosberg nyert volna, és Hamilton pedig legfeljebb a harmadik helyen végez, a német elorozta volna a bajnoki címet. Ehhez mindent meg is tett, az időmérőn megszerezte a pole-t, a versenyen azonban elromlott az autója – a futamgyőzelem és a világbajnoki cím is a csapattársáé lett.
2015-ben Hamilton az előző évnél jóval könnyebben hódította el a világbajnoki címet, de Rosberg – akinek addig mindössze három futamgyőzelme volt az évből – az utolsó három futamon verhetetlennek bizonyult. Bár Hamilton addigra bebiztosította vb-elsőségét, a következő évet nézve meghatározóvá vált, hogy Rosberg zsinórban három győzelmet aratott.
A 2016-os idény nem is indulhatott volna jobban Rosberg számára. Az első négy viadalt magabiztosan megnyerte, így összesen már hét győzelemnél járt egyhuzamban. Az ötödik futamon, Barcelonában azonban – amikor Rosberg előnye már 43 pont volt az összetettben csapattársával szemben – összeütköztek Hamiltonnal az első körben, és mindketten kiestek.
Ezt követően a brit került lendületbe, és Monacóban megszerezte évadbeli első győzelmét, a Magyar Nagydíjat követően pedig átvette a vezetést az összetettben Rosbergtől. Az élen azonban nem sokáig állt, hiszen négy futammal később, Szingapúrban ismét Rosberg került a bajnoki tabella élére, és az elsőségét egészen a szezon végéig meg tudta tartani. Igaz, hogy utolsó futamgyőzelmét Japánban aratta, ám ezzel 33 pontos előnyre tett szert Hamiltonnal szemben, aki már nem tudta megelőzni. Még úgy sem, hogy a hátralévő négy versenyt a brit nyerte meg...
A szezonzáróra 12 pontra olvadt a német előnye, de Hamilton taktikázása ellenére is meg tudta tartani a második helyet a versenyen, ezzel pedig életében először és 34 évvel édesapja bajnoki címe után ő is Formula–1-es világbajnoknak mondhatja magát.