Pénteken inkább a Mercedes diktálta a tempót Austinban, Lewis Hamilton mégsem elégedett csapata teljesítményével. A hétszeres világbajnok számára főként a gumik jelentettek kihívást, és ismét meggyűlt a baja az autója beállításával is.
„Az első edzés elég jól ment, de aztán a másodikra változtattunk néhány dolgon, amikkel nem voltam elégedett – árulta el Hamilton. – Így sem volt rossz a tempónk, ám veszítettünk az előnyünkből, bár az is lehet, hogy a Red Bull lépett előrébb. A pálya felülete durvább, mint korábban volt, ezért nehezebb a megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat. Sőt, szinte lehetetlen, hiszen nagyobb a gumikopás, mint amit korábban tapasztaltunk. Ez megnehezíti a dolgunkat, mert meg szeretnénk találni a megfelelő beállításokat az időmérőre, ugyanakkor egy olyat is, ami működik a hosszú etapokon. Az autónkat sosem könnyű beállítani, de úgy érzem, hogy sok olyan felismerést tettünk, ami segít eljutni a megfelelő pozícióba.”
OKTÓBER 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.874 | ||||
2. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.946 | ||||
OKTÓBER 23., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 20.00–21.00 | ||||
Időmérő: 23.00–00.00 | ||||
OKTÓBER 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 17.00 | Katari Nagydíj, Lusail |
Négy versenyből már a harmadikat kezdi meg vasárnap Valtteri Bottas rajtbüntetéssel. A Mercedes versenyzőjét ezúttal csupán öt hellyel sorolják hátra a rajtrácson, és rossz hír a riválisok számára, hogy a finn elmondása szerint onnan is hamar felzárkózhat az élen állókra.
„Kár, hogy büntetést kaptam, de most legalább kisebb, mint a korábbiak – mondta Bottas. – Öt hellyel soroltak hátra, és biztos vagyok benne, hogy így is lehet egy jó futamom. Nem könnyű ezen a pályán vezetni, és úgy érzem, hogy néhány helyen veszítettünk némi tapadást, ami miatt az egyensúly sem tökéletes. Viszont jó autónk van, és ez a nap megmutatta, hogy közel van egymáshoz az élmezőny. Talán kicsit visszaestünk a második edzésre, ám akkor jóval inkább a versenyszimulációkra koncentráltunk.”
A mercedeses vetélytársaknál jóval kevésbé találta a tempót pénteken Max Verstappen, aki a második tréninget csak a nyolcadik pozícióban zárta. A Red Bull pilótája ennek ellenére nem esett kétségbe, és már várja a folytatást.
„Nem volt könnyű dolgunk, hiszen a pálya igen huplis, és az sem sikerült tökéletesen, hogy kihozzuk az autóból a legtöbbet – emlékezett vissza Verstappen. – Azonban így is akad néhány pozitív tényező, és tovább dolgoztunk az éjszaka folyamán. A második edzésen nem sikerült összerakni egy igazán jó kört a lágy gumikon, és káosz volt a forgalmat illetően is. Remélhetőleg összejönnek a dolgok a folytatásban, és sikerült összehozni egy jó kört az időmérőn.”
Verstappen és riválisa, Hamilton között egyébként már pénteken akadt némi feszültség, ugyanis nem értették meg egymást, mielőtt megkezdték volna a gyors körüket a második gyakorlás elején. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Hamilton fittyet hányt egy, a versenyzők közötti megegyezésre ebben a szituációban.
„Feltorlódtak a versenyzők, mielőtt megkezdték a gyors körüket, és Lewis úgy döntött, hogy Max elé vág. Úgy gondolom, hogy még mindig van egy íratlan szabályunk a szabadedzésekre vonatkozóan, és Max csak jelezte, hogy ő volt a sor elején” – világított rá Horner, hogy miért is nevezte pilótája idiótának Hamiltont a csapatrádión.
Sergio Pérez révén összejött egy elsőség pénteken a Red Bullnak, de a mexikói versenyző sem bízza el magát a csapata esélyeit illetően. Miután a Mercedes Hollandiában csúnyán kikapott a Red Bulltól, sokat lépett előre, és Pérez tisztában van azzal, hogy több téren is lemaradtak ellenfelüktől.
„Ez egy jó nap volt, és elég szoros lesz a folytatás, ám sokat kell még tennünk annak érdekében, hogy jobbá tegyük az autót – árulta el a Red Bull versenyzője. – A Mercedes mostanság igen erős formát mutat, de meglátjuk, mire lesz képes szombaton, amikor már számít az eredmény. A második edzésem jól sikerült, azonban úgy gondolom, hogy még a hosszú etapokon is van némi lemaradásunk, amin dolgoznunk kell. Nem voltam elégedett a gumikopással, ezért úgy érzem, hogy még ezen a téren is van hova fejlődnünk. Összességében ez egy pozitív pénteki nap volt, és meglátjuk, hol végzünk majd a hétvégén.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.874 | átlag: 209.191 km/ó | 17 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.919 | 0.045 mp h. | 18 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:35.806 | 0.932 | 16 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:36.334 | 1.460 | 18 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:36.508 | 1.634 | 20 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:36.611 | 1.737 | 18 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:36.798 | 1.924 | 20 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.855 | 1.981 | 11 |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.874 | 2.000 | 18 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.876 | 2.002 | 18 |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:36.966 | 2.092 | 19 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:36.970 | 2.096 | 22 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:36.972 | 2.098 | 20 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:36.982 | 2.108 | 20 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:37.068 | 2.194 | 12 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:37.458 | 2.584 | 18 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.463 | 2.589 | 19 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:37.954 | 3.080 | 22 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:38.866 | 3.992 | 17 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:42.239 | 7.365 | 19 |
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:34.946 | átlag: 209.032 km/ó | 24 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.203 | 0.257 mp h. | 20 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35.310 | 0.364 | 22 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:35.360 | 0.414 | 24 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35.457 | 0.511 | 21 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:35.561 | 0.615 | 25 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.572 | 0.626 | 23 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:35.824 | 0.878 | 23 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:35.919 | 0.973 | 24 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.138 | 1.192 | 26 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:36.158 | 1.212 | 23 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:36.242 | 1.296 | 25 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:36.376 | 1.430 | 18 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.558 | 1.612 | 25 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:36.718 | 1.772 | 30 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:36.983 | 2.037 | 24 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:37.041 | 2.095 | 24 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.254 | 2.308 | 26 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:37.490 | 2.544 | 21 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:38.026 | 3.080 | 23 |