Szezonbéli ötödik győzelmét szerezte Max Verstappen, s újabb diadalt aratott a Red Bull Ringen. Ezzel 32 pontosra növelte az előnyét Lewis Hamiltonnal szemben a világbajnoki tabellán, ráadásul ezt a nagyszerű eredményt rengeteg holland szurkoló előtt érte el. Verstappen a hétvége előtt tisztában volt azzal, hogy ismét erősek lesznek Spielbergben, ám arra nem számított, hogy ekkora lesz az előnyük.
„Amikor egy hétvége előtt állsz, és mindenki favoritként gondol rád, sosem könnyű hozni azt az eredményt, amit mi hoztunk ma – mondta a Red Bull versenyzője. – Az autónk ezen a két hétvégén hihetetlen volt, és még az előző fordulóhoz képest is sikerült előre lépnünk. Kipróbáltunk néhány új dolgot, és nagyon élvezetes volt látni a rajongókat is megint. Nagyon hiányzott ez a légkör a sok-sok emberrel. Látni a narancssárga színt a lelátókon nagyszerű, és extra motivációt ad. Az autó hihetetlen volt, és kissé magamat is lenyűgöztem azzal, hogyan mentem. Nem számítottam arra, hogy ennyire jók leszünk.”
Csak az ötödik lett az időmérőn, és majdnem hátra is sorolták a rajtrácson, végül Valtteri Bottas dobogóra állhatott az Osztrák GP-n. A finn versenyző úgy érzi, a Mercedesnél teljesítették azt, amit kellett, vagyis a lehető legkevesebb pontot bukták a Red Bull-lal szemben.
„Az, hogy az ötödik helyről indultam, és másodikként értem célba, a maximum volt, amit kihozhattunk ebből a versenyből – vélekedik Bottas. – Legalább sikerült szereznünk néhány pontot, de Max elérhetetlen volt. Kétségtelen, hogy ők a gyorsabbak ezen a pályán, szóval csapatként megpróbáltuk menteni a menthetőt. Az elmúlt két versenyen nem volt túl nagy különbség köztünk a megszerzett pontok tekintetében, és valójában ezt kellett elérnünk. Nagyban kell gondolkodnunk, fejlesztenünk kell az autót és javítanunk kell az egyenesbéli sebességünkön. Az autónak viszont aerodinamikai szempontból is erősebbnek kell lennie.”
JÚLIUS 2., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.143 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.523 | ||||
JÚLIUS 3., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:04.591 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:03.720 | ||||
JÚLIUS 4., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Bottas, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Augusztus 1., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | |||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
Lando Norris a Sergio Pérez elleni manőveréért kapott időbüntetés ellenére is dobogóra tudott állni Spielbergben. A McLaren versenyzője éppen a 2020-as Osztrák Nagydíjon szerezte meg az első dobogós helyezését a Formula–1-ben, idén pedig szép teljesítményt nyújtva meg tudta ismételni a tavalyi bravúrt. A Pérez miatt kapott büntetésével azonban egyáltalán nem ért egyet.
„Nagyon élveztem a versenyt, de kissé csalódott vagyok, hiszen a második hely is meglehetett volna – mondta Norris. – Sergio megpróbált kívülről megelőzni, ami buta döntés volt a részéről, és magától csúszott le a pályáról. Én egyáltalán nem toltam le, szóval emiatt frusztrált vagyok, viszont örülök a harmadik pozíciónak. Úgy érzem, hogy jó az autónk tempója, és sokáig közel tudtam maradni az élmenőkhöz. Viszont amint egy másodpercen belül kerültem hozzájuk, elkezdtem szenvedni, de jó tudni, hogy versenybe tudunk szállni velük. Valószínűleg ez az első alkalom az utóbbi jó néhány évben, hogy valóban képesek vagyunk a Mercedes és a Red Bull ellen versenyezni, és remélhetőleg ez a következő versenyen is így lesz.”
Egy ideig úgy tűnt, hogy legalább a második hely meglehet Lewis Hamilton számára, ám a 44-es számú Mercedes kissé megsérült a futam során, ami végül két pozíciójába került Hamiltonnak. A hétszeres világbajnok nem tudja, mi eredményezte a sérülést, és igencsak kétségbe esett a Red Bull előnyét látva.
„Nagyon messze vagyunk a Red Bulltól, szóval rengeteg dolgunk van – vallotta be Hamilton. – Nyilván rengeteg fejlesztéssel érkeztek az előző néhány versenyre, miközben mi egyáltalán nem fejlesztettünk. Nekünk is elő kell rukkolnunk néhánnyal, különben gyakrabban láthatunk ilyen végeredményt. Már a verseny előtt megmondtam, hogy nagyon nehéz lesz legyőzni Maxot, de így is csalódást keltő volt, hogy ennyi leszorítóerőt veszítettünk az autó hátuljánál, és nem tudtam megtartani a második pozíciót. Rengeteg pontot buktunk ma. Nem tudom, hogy a sérülést hol szedtem össze, de a második voltam, amikor hirtelen minden elromlott. Eleinte úgy tűnt, hogy ez a hely simán meglesz, de egyszerűen nem tudtam tartani az előttem lévők tempóját.”
Nem indult rosszul a futam Sergio Pérez számára, de miután a Norrisszal való csatája azt eredményezte, hogy hét pozíciót esett vissza a mezőnyben, a mexikói elég frusztráltan versenyzett. Végül éppen ugyanazért, amiért Norrist megbüntették, kétszer is öt másodperces időbüntetést kapott a sportfelügyelőktől, ám Pérez a futam utáni nyilatkozatoknál azonnal megragadta az alkalmat, hogy bocsánatot kérjen az érintett Charles Leclerc-től.
„A Charles elleni manővereket nagyon sajnálom, mert én nem így szeretek versenyezni – vallotta be a Red Bull versenyzője. – Én nem azon pilóták közé tartozom, akik így versenyeznek. Szélárnyékban voltam, túl melegek voltak a gumik és a fékek is, és megpróbáltam a lehető legkésőbb fékezni. Még nem láttam az eseteket, de nagyon sajnálom, ha hatással voltam a versenyére. Charles olyan pilóta, aki keményen versenyez, de mindig a határon belül marad, és én is ilyen vagyok. Nem vagyok elégedett magammal, de túl kell lépnem ezen.”
Pérez azt is elmondta, hogy már magával Leclerc-rel is beszélt rögtön a futam után, és a Ferrari versenyzője valószínűleg tudja, hogy legközelebb nem lenne ennyire kemény ellene.
„Elmondtam neki az én szemszögemből, hogy mi történt, de ennyi nem elég, amikor ilyen esetek történnek. Viszont tudja, hogy én nem ilyen vagyok, és most egyáltalán nem vagyok elégedett magammal” – mondta Pérez.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.54.543 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 17.973 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 20.019 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 46.452 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 57.144 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 57.915 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:00.395 p h. |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:01.195 p h. |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:01.844 p h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Nicholas Latifi* | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Kimi Räikkönen** | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
19. | Nyikita Mazepin* | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 0 | |
* 30 másodperces időbüntetés a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt | ||||
** 20 másodperces időbüntetés baleset okozásáért |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 8 | 8 | 3 | 182 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 8 | 3 | 150 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
4. | Lando Norris | - | 3 | 9 | - | 101 |
5. | Valtteri Bottas | - | 5 | 6 | 2 | 92 |
6. | Charles Leclerc | - | - | 7 | - | 62 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 7 | - | 60 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 7 | - | 40 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 7 | - | 39 |
10. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 6 | - | 20 |
12. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 14 |
13. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 9 |
15. | Kimi Räikkönen | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 286 |
2. | Mercedes | 242 |
3. | McLaren-Mercedes | 141 |
4. | Ferrari | 122 |
5. | AlphaTauri-Honda | 48 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 44 |
7. | Alpine-Renault | 32 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |