A Ferrari az elmúlt években a téli tesztek mellett a harmadik szabadedzések királyává vált, és az idén ismegmaradni látszik ez a jelenség. A tesztszezonban kiemelkedett a mezőnyből a két vörös autó, és Sebastian Vettel Melbourne-ben a szombati szabadedzésen is sokkal gyorsabb volt a Mercedeseknél. Ráadásul abszolút körrekordot is futott Melbourne-ben, 1:23.380 perces köre jobb volt 2011-ben futott 1:23.529-énél.
MÁRCIUS 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.220 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.620 |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:23.380 |
7.00–8.00: időmérő |
MÁRCIUS 26., VASÁRNAP |
7.00: a verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 9., 8.00: Kínai Nagydíj |
Április 16., 17.00: Bahreini Nagydíj |
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj |
A német pénteken majdnem éjfélig kint volt a pályán, hogy a mérnökeivel egyeztessen az autóról – a jelek szerint eredménnyel járt a sok munka.
Ugyanakkor tavaly többször is láthattunk hasonlót szombati szabadedzésen, de aztán a Mercedes az időmérőn esélyt sem adott riválisának. A Ferrari hétszer zárta az élen a harmadik szabadedzést 2016-ban, de még csak az első sorba sem került a szezon során.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a magyar idő szerint 7 órakor kezdődő kvalifikáció során bizonyíthatja be, hogy az idén is képes a visszavágásra az időmérős üzemmódba állított autóval.
Persze az időmérőbe még az időjárás is beleszólhat, az időjárás-előrejelzések szerint nem elképzelhetetlen, hogy esni fog.
A Red Bull nem fektetett akkora hangsúlyt az egykörös tempóra, mint a Ferrari, Daniel Ricciardo csak a hatodik, a továbbra is autója rossz egyensúlyával küszködő Max Verstappen pedig a 12. lett. Nico Hülkenberg a Renault-val megelőzte a két Red Bullt.
Az edzés rosszul sikerült a Williams számára, Felipe Massa fékhibára panaszkodott, míg Lance Stroll tíz perccel a vége előtt a falnak csapta hófehér autóját. A kanadainak nem esett baja, de balesete után lassan takarították el a helyszínt, így nem indult újra a tréning.
Az edzés után a Williams jelezte, hogy váltót kell cserélni a kanadai újonc autójában, ami öt rajthelyes büntetéssel jár.
A Saubernél váltás történt, a svájci csapatban sérülése miatt már az első téli tesztet is kihagyó Pascal Wehrlein helyére az olasz Antonio Giovinazzi ült be. A Ferraritól kölcsönkapott tartalék pilóta a 20. lett, több mint egy másodpercet kapott Ericssontól.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23.380 | átlag: 228.961 km/ó | 12 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:23.859 | 0.479 mp h. | 12 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.870 | 0.490 | 12 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:23.988 | 0.608 | 10 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:25.063 | 1.683 | 10 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:25.092 | 1.712 | 15 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:25.581 | 2.201 | 11 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:25.948 | 2.568 | 11 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:26.049 | 2.669 | 11 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.138 | 2.758 | 11 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:26.237 | 2.857 | 15 |
12. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:26.269 | 2.889 | 7 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:26.457 | 3.077 | 12 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:26.556 | 3.176 | 7 |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:26.699 | 3.319 | 9 |
16. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:27.103 | 3.723 | 16 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:27.327 | 3.947 | 12 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:27.402 | 4.022 | 10 |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:28.320 | 4.940 | 12 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 1:28.583 | 5.203 | 18 |