ÁPRILIS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330 | |||
ÁPRILIS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:32.830 | |||
Időmérő: 1: Bottas 1:31.547 | |||
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Vettel | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | ||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A Ferrari remek tesztidényt zárt, ám ezt követően hullámzó teljesítményt nyújtott az első három versenyen: míg Ausztráliában és a legutóbbi helyszínen, Kínában nem tudott harcba szállni a győzelemért, Bahreinben dominált, igaz, technikai és versenyzői hiba miatt végül elbukta a kettős sikert és egy harmadik, illetve egy ötödik hellyel kellett megelégednie.
A maranellói istálló hátránya így már 57 pont az eddig három kettős győzelmet bezsebelő Mercedes mögött – ilyen domináns idénykezdetre egyébként legutóbb 1992-ben volt példa, akkor a Williams a Nigel Mansell, Riccardo Patrese párossal húzta be az év első három futamát, ha pedig Azerbajdzsánban is 1–2-ben végeznek az „ezüstnyilak", új rekord születik.
A nagy lemaradás ellenére azonban az olasz alakulat négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel nem lát komoly okot az aggodalomra, elmondása szerint egyszerűen nem sikerült még kihozniuk az SF91-ben rejlő potenciált.
„Erős autónk van és alapvetően nincsen semmi baj vele, egyszerűen nem találjuk még a megfelelő működési tartományt, miközben még mindig nem érzem teljesen jól magamat a kocsiban" – mondta a német. – Nyilván eddig három különböző pályán versenyeztünk és körülmények is elég eltérők voltak. Ennek ellenére már látunk bizonyos mintákat és kezdjük megérteni, mire van szükségünk ahhoz, mire van nekem szükségem ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot leginkább versenykörülmények között."
1. Hamilton | 68 | 1. Mercedes | 130 |
2. Bottas | 62 | 2. Ferrari | 73 |
3. Verstappen | 39 | 3. Red Bull-Honda | 52 |
4. Vettel | 37 | 4. Renault | 12 |
5. Leclerc | 36 | 5. Alfa Romeo-Ferrari | 12 |
6. Gasly | 13 | 6. Haas-Ferrari | 8 |
„Az elmúlt, illetve az elkövetkezendő pár hét nagyon fontos abból a szempontból, hogy megértsük, milyen irányba induljunk el a következő hónapokban. Kínában egyértelműen lassabbak voltunk, mint a Mercedes. Kissé csalódáskeltő, hogy nem szereztük meg a 3–4. helyet, azonban úgy vélem, optimalizáltuk a helyzetet" – magyarázta, majd részletesebben is kitért a teljesítményükre.
„Voltak olyan részei a futamnak, amikor erősek voltunk, és voltak olyanok is, amikor magunkhoz képest is alulteljesítettünk – tette hozzá és azt s elmondta ennek ellenére egyáltalán nem volt sokkoló riválisuk fölénye. – Még mindig vannak olyan területek, amelyekben túl gyengék vagyunk, ezt pedig ez a hétvége is jól megmutatta" – emelte ki és azt is megosztotta, miért lehetnek mégis elégedettek.
„Az erőforrásunkkal nagyon elégedettek vagyunk. Eléggé erős, mint ahogyan összességében az autó is az. Minden csak a megfelelő beállítások megtalálásáról szól, illetve arról, hogy kihozzuk belőle a benne rejlő potenciált, ami Charles-nak jobban sikerült Bahreinben, mint nekem."
„Úgy tűnik, megvan bennünk az, ami ahhoz kell, hogy harcba szálljunk a Mercedesekkel, de jelenleg nagyon nehéz meg is találni azt" – zárta a gondolatait az egyéni vb-összetettben 31 pontos hátrányban a negyedik helyen álló Vettel.