A négyszeres világbajnok az idén másodszor kap rajtbüntetést váltócsere miatt, az Orosz Nagydíjon ugyanígy járt Szocsiban azt követően, hogy Kínában koccant Kimi Räikkönennel, és megsérült a tengelykapcsolója.
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (71 kör, 307.020 km) rajtja |
Ezúttal az azeri futamot követően vette észre a Ferrari szerelőcsapata, hogy olyan meghibásodás keletkezett a váltón, amely miatt jobb, ha az Osztrák GP-t megelőzően lecserélik. Bár a csapat várhatna a döntéssel szombatig (pénteken nem a versenyen használt váltókkal köröznek), a német Auto Motor und Sport szerint már döntött a Scuderia, amely vállalja a büntetést.
A Ferrari németje bízik benne, hogy a „lóerőközpontú” pályán (a Mercedes már csak ezért is a Williamstől tart leginkább) sikerül közelebb kerülni a Mercedeshez, a Shell ugyanis új üzemagyagot hozott Ausztriába, amivel tíz lóerőt nyerhet a Ferrari.
„Nem a mienk a legjobb autó vagy a legjobb motor, de keményen dolgozunk a hátrányunk ledolgozásán. Nem leszünk olyan távol a Mercedestől, mint Azerbajdzsánban. Inkább olyan közel leszünk, mint Kanadában, vagy talán még közelebb is – bizakodott Vettel. – A Ferrari fejlődik leggyorsabban, de nem egyenletes a csapatok teljesítménye, a gumikat sem mindenki kezeli ugyanolyan hatékonyan. Mi Barcelonában voltunk bajban, a Red Bull az Európai GP-n.”