A spanyolországi versenypálya 2007-ben esett át nagy változáson, melynek keretein belül az addigi két gyors jobbos kanyart biztonsági okokra hivatkozva szétválasztották egy sikánnal. A mezőny azóta ebben a formájában használta az aszfaltcsíkot, azonban a mostani bejelentés értelmében az idén visszatér a régi vonalvezetéshez.
A változtatást a versenyigazgató, Niels Wittich, valamint a Nemzetközi Automobil–szövetség (FIA) általi pályák biztonságával foglalkozó igazgató, Stuart Robinson hagyta jóvá, aminek köszönhetően a pálya mindkét verziója rendelkezik a kötelező minősítéssel, így a sorozatok szervezői dönthetik el, melyik nyomvonalat használják.
A módosítás értelmében a szervezők a biztonság növelése érdekében Tecpro-falakat helyeztek el az utolsó két kanyar bukóterében, emellett az 1-es kanyar bukóterét 70 méterrel kiszélesítették, új kerítéseket építettek el az első két kanyarnál, valamint modernizálják a bokszutca végén magasodó eredményjelző tornyot is.
Az 1991-ben bemutatkozó pálya a mostani frissítések után 18 méterrel lesz rövidebb, vagyis összesen 4657 méter hosszú lesz.
A június 4-én megrendezendő Spanyol Nagydíj a 2023-as idény nyolcadik állomása lesz.