SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
2. szabadedzés: 14.30–16.00 | |||
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj |
Az FIA a versenyhétvégék valamennyi eseményét megelőzően (a szabadedzések és az időmérő előtt 1, míg a futam előtt 2 órával) meghatározza az aktuális környezeti hőmérsékletet, amelynél a használandó üzemanyag hőmérséklete legfeljebb 10 Celsius-fokkal lehet hidegebb.
A Szingapúrban kijelölt környezeti hőmérséklet 32 Celsius-fok volt az első gyakorlás előtt, azonban Lewis Hamilton Mercedesében az üzemanyag hőmérséklete csak 20.3 Celsius-fokos volt – vagyis meghaladta a megengedett 10 Celsius-fokos különbséget, amiért a gárda nagyobb teljesítményre tehetett szert.
Már régóta szabályozzák az üzemanyag hőmérsékletét, és ha valóban vétkesnek találják a Mercedest, akkor büntetésre számíthat. A szankció azonban Hamilton hétvégéjére nagy valószínűséggel nem lesz hatással, hiszen a kihágás tréningen történt, és korábban Antonio Giovinazzit sem sújtották büntetéssel hasonló esetben. Az olasz Alfa Romeójában ugyanis még az Osztrák Nagydíjon volt a megengedettnél hidegebb az üzemanyag hőmérséklete, akkor a csapat 5000 eurós pénzbírságot kapott.
FRISSÍTÉS: az Alfa Romeóhoz hasonlóan a Mercedest is 5000 eurós bírsággal sújtották.