Noha az Aston Martin és a Ferrari is győzelmi reményekkel érkezett meg a múlt hétvégi Monacói Nagydíjra, Max Verstappen az esővel is tarkított futamon csaknem 28 másodperccel szelte át a második Fernando Alonso előtt a célvonalat, míg a maranellói alakulatnak a dobogóra sem volt esélye – Charles Leclerc a hatodik, Carlos Sainz Jr. a nyolcadik pozícióban látta meg a kockás zászlót.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.776 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:11.365 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Alonso, 3. Ocon | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
A Red Bull tehát az egyik leggyengébb pályáján is fölényes győzelmet aratott, ami semmiképpen sem fest biztató képet a riválisok számára. Figyelembe véve, hogy több sorozatban is szabályokkal igyekeznek kiegyensúlyozni az erőviszonyokat, és így elejét venni egy csapat egyeduralmának, újra felvetődött a kérdés, vajon a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA) és a Formula–1-nek be kellene-e avatkoznia a jelenlegi helyzetet látva.
A „vörös bikák" ugyanis hat versenyhétvégét követően 119 ponttal előzik meg a legközelebbi riválisukat, az Aston Martint, és nagy kérdés, mikor törik meg a győzelmi sorozatuk, hiszen a most hétvégi Spanyol GP-re is fő esélyesként érkeznek meg.
A 2014 és 2021 között sorozatban nyolc konstruktőri címet nyerő Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint hiába rossz a show szempontjából a Red Bull fölénye, tönkretenné a sportot, ha különböző regulákkal igyekeznének lelassítani az osztrák alakulatot.
„Ha elkezdenénk kiegyenlíteni a teljesítményt, tönkretennék a sportot. Ez itt az érdemről szól: a legjobb versenyző a legjobb autóban nyer, miközben ugyanannyi pénzt költ, és megnyeri a bajnokságot. Ha valaki megsérti a szabályt, azt keményen meg kell büntetni, de kizárólag akkor, és nem azért, mert jó munkát végez. Ha nyersz a Formula–1-ben, akkor azt kiérdemelted, és a Red Bull jó munkát végzett. Az autója minden körülmények között gyors, és a pilótája csúcsformában van, még akkor is, ha most többször is kicsúszott, a nem kiesés is egy képesség. Látható, hogy nyomta, szóval minden elismerés nekik!"
„Nekünk egyszerűen jobb munkát kell végeznünk, vissza kell kapaszkodnunk, és okos megoldásokat kell találnunk. Remélem, hogy a tanulási és a fejlődési görbénk is meredekebb lesz, mint az övék, és végül újra harcba szállhatunk velük. Ez itt teljesítményalapú sport, akár jó ez a show szempontjából, akár nem. Nyilvánvaló, hogy egy kemény csata tíz, de legalább két versenyző között sokkal jobb lenne mindannyiunk számára. Most azonban nem ez a helyzet, amit el kell fogadnunk, és dolgoznunk kell azért, hogy odaérjünk."