A francia szakember 10 év után int búcsút az „ágaskodó lovacskának”, amelynél először az aerodinamikai részlegen dolgozott, majd 2019-ben megkapta a vezető tervezői pozíciót. A montpellier-i születésű Sanchez nagy szerepet játszott a tavalyi F1–75, valamint az idei, SF–23 névre keresztelt versenyautó megtervezésében.
A váratlan döntés pontos oka nem ismert, de az olasz sajtó szerint csupán annyi történt, hogy az olasz istálló élén Mattia Binottót váltó Frédéric Vasseur csapatfőnök elkezdte leváltani az elődjéhez köthető szakembereket a saját munkatársaira – mint ismert, a Ferrari a közelmúltban megvált Inaki Rueda stratégiai tervezőtől is, akit a 28 éves indiai mérnök, Ravin Jain váltott ebben a pozícióban.
A Gazzetta szerint a maranellói csapat házon belülről oldaná meg a távozó Sanchez pótlását: a neves sportlap értesülései szerint Diego Tondi, a Ferrari aerodinamikai részlegének jelenlegi vezetője lehet a francia szakember utódja a vezető tervezői poszton.
A Ferrari cikkünk megírásáig nem kommentálta a David Sanchez távozásáról szóló információkat.