1958 | Vanwall |
1959 | Cooper |
1960 | Cooper |
1961 | Ferrari |
1962 | BRM |
1963 | Lotus |
1964 | Ferrari |
1965 | Lotus |
1966 | Brabham |
1967 | Brabham |
1968 | Lotus |
1969 | Matra |
1970 | Lotus |
1971 | Tyrrell |
1972 | Lotus |
1973 | Lotus |
1974 | McLaren |
1975 | Ferrari |
1976 | Ferrari |
1977 | Ferrari |
1978 | Lotus |
1979 | Ferrari |
1980 | Williams |
1981 | Williams |
1982 | Ferrari |
1983 | Ferrari |
1984 | McLaren |
1985 | McLaren |
1986 | Williams |
1987 | Williams |
1988 | McLaren |
1989 | McLaren |
1990 | McLaren |
1991 | McLaren |
1992 | Williams |
1993 | Williams |
1994 | Williams |
1995 | Benetton |
1996 | Williams |
1997 | Williams |
1998 | McLaren |
1999 | Ferrari |
2000 | Ferrari |
2001 | Ferrari |
2002 | Ferrari |
2003 | Ferrari |
2004 | Ferrari |
2005 | Renault |
2006 | Renault |
2007 | Ferrari |
2008 | Ferrari |
2009 | Brawn |
2010 | Red Bull |
2011 | Red Bull |
2012 | Red Bull |
A Red Bull-istálló az Amerikai Nagydíjon matematikailag is biztossá tette konstruktőr-világbajnoki címét, amivel a Ferrari (16), a Williams (9), a McLaren (8) és a Lotus (7) után az ötödik legsikeresebb istálló lett a Formula–1 történetében. Arra egyik konstruktőr sem volt képes, hogy az első három elsőségét zsinórban szerezze meg; triplázn a Ferrari, a Williams és a McLaren tudott korábban, sőt az olaszoknak 1999 és 2004 között hatos sorozat is sikerült.
Adrian Newey a Williams 1992 és 1994 közötti triplájának is a letéteményese volt, s rajta kívül a Renault-motor is közös a két sikerszériában.
A Red Bullnak nyolc idény kellett ahhoz, hogy három vb-címig jusson, a Lotusnak 11, a Williamsnek 12, a Ferrarinak 18, a McLarennek pedig 20.
Az elmúlt 14 szezonban csak egyszer lett brit licenccel induló istálló a csapatvilágbajnok (a Brawn), igaz, a Renault és a Red Bull is angliai főhadiszálláson működött-működik, de francia, illetve osztrák színeket képvisel(t). Az 1999-es idényt megelőzően viszont zsinórban 15-ször nyert brit alakulat konstruktőr-vb-t.
Sebastian Vettel elsőként zárta az élen az összes edzést (az időmérő három szakaszát külön-külön figyelembe véve) azóta, hogy hat különböző etapot tartanak meg a verseny előtt egy nagydíjhétvégén. Legutóbb Michael Schumacher volt képes ekkora dominanciára, a 2002-es Német Nagydíjon a két szabadedzést, az időmérőt és a vasárnap reggeli bemelegítő tréninget is az első helyen zárta. Csakhogy ő akkor a versenyt is megnyerte, szemben Vettellel.
A Red Bull pilótája nem tudta győzelemre váltani a 36. rajtelsőségét, Lewis Hamilton ugyanis elment mellette a 42. körben. Ez volt a hetedik alkalom, hogy Vettelt megelőzték idén, és a 16. eset a 2010-es idény kezdete óta. A Red Bull németjét a legutóbbi három szezonban – az első kört leszámítva – csak Hamilton (hatszor), Jenson Button (négyszer), Fernando Alonso (háromszor), Mark Webber (kétszer) és Adrian Sutil (egyszer) tudta megelőzni a pályán.
A 100. nagydíján induló Vettelnek nem sikerült megszereznie a 27. győzelmét, így a kerek mérföldkőhöz érve eggyel elmarad attól, ahol Schumacher tartott a 100. futamát követően.
A verseny statisztikai áttörése, hogy először állt együtt a dobogón Hamilton, Vettel és Alonso – pedig a brit 49-szer, a német 46-szor, a spanyol pedig 85-ször lehetett aktív szereplője F1-es eredményhirdetésnek.
Alonso kilencedszer lépett úgy dobogóra 2012-ben, hogy a versenyt nem az első három rajtkocka valamelyikéből kezdte meg – ezzel beállította Alain Prost 1986-os rekordját. A francia abban az évben hatpontos hátrányból várta az idényzárót, azaz nyernie kellett a vb-címért Ausztráliában, ahol sikerült is neki, és Nigel Mansell kiesése után világbajnok lett.
Ugyanakkor Alonso ellen szól, hogy 1996 óta az a csapat adja a világbajnokot, amely a legtöbb rajtelsőséget jegyezte az adott szezonban. A Red Bull az idén nyolc pole pozíciónál jár, ellenben a Ferrari mindössze kettőnél.
Jenson Button nyolcszor indult az indianapolisi Amerikai Nagydíjon, de egyszer sem szerzett pontot. Az Egyesült Államok futamának austini debütálásán azonban egyből sikeres volt, az ötödik helyen intették le.
Rubens Barrichello a helyszínen figyelte, ahogy Michael Schumacher megfosztja az F1-es rekordjától: a német a viadal második körében lehagyta a versenyben futott legtöbb kilométer tekintetében. Schumi immár 80882 kilométert töltött F1-es versenyben, míg korábbi ferraris csapattársa 80585-nél vonult vissza.
Elégedettek lehetnek a Williams pilótái: Pastor Maldonado egymás után kétszer szerzett pontot, Bruno Senna pedig hármas sorozatot épített ebből a szempontból. Egyikre sem volt példa eddigi pályafutásuk során.