A HÉTVÉGE BESZÓLÁSA. „Hadd mondjam el, hogy én gyerekkoromban Stevenage-ben egy kanapén éltem apám lakásában. Nico itt nőtt fel Monacóban hotelek, hajók és hasonló más dolgok mellett. Ha úgy jöttem volna ide, hogy hiszek abban, hogy Nico motiváltabb nálam, akkor haza is mehetnék talán. Én vagyok a legéhesebb a sikerre, enélkül nem lehet világbajnokságot nyerni” – nem nehéz kitalálni, ezt Hamilton nyilatkozta. Persze nem sokat késett Rosberg válasza sem, aki elmondta, ismeri annyira Hamiltont, hogy tudja, mik a gyengeségei. A versenyen aztán Rosberg nyert, Hamilton pedig újra elmondta, nem barátok Rosberggel, csupán munkatársi viszony fűzi őket össze.
A HÉTVÉGE TRÓNÖRÖKÖSE. Bár Bernie Ecclestone ellen bírósági eljárás folyik Németországban, és könnyen lehet, hogy ha bűnösnek találják, fel kell állnia az F1 gazdasági vezetői szerepéből, Monacóban büszke lehetett, hiszen lánya, Tamara elhozta magával a kislányát, Sophiát. Az unoka az idei halk motorok ellenére fülvédőt viselt – vajon a turbómotorokat kritizáló Ecclestone tanácsára?
A HÉTVÉGE STATISZTIKÁJA. Ha már Rosbergről esett szó, a német pilóta egymást követő két évben tudott rajt-cél győzelmet aratni Monacóban, amire legutóbb Ayrton Senna volt képes 1990-ben és 1991-ben. Ráadásul így ez a statisztika a Mercedesre is igaz, a német csapat legutóbb 1954-ben és 1955-ben tudta megnyerni az Olasz Nagydíjat hasonló módon (azaz rajt-cél győzelemmel).
A HÉTVÉGE STATISZTIKÁJA 2. Csupán Hamilton, Daniel Ricciardo és Fernando Alonso nem kapott kört Rosbergtől.
DOMINÁL A MERCEDES. A Mercedes zsinórban ötödször aratott kettős győzelmet, erre még az idén nagy párhuzamként felhozott 1988-as McLaren sem volt képes Alain Prosttal és Ayrton Sennával. Nico Rosberg és Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj 42. köre óta nem engedte ki a kezéből az első két helyet – ez már csaknem három és fél versenytáv.
A HÉTVÉGE PÁRHUZAMA. Lewis Hamilton a verseny hajrájában azért lassult le és szakadt le Nico Rosbergről, mert valami belement a szemébe. Ennél is volt rosszabb: Jacques Laffite azért hagyta ki az 1975-ös Amerikai Nagydíjat, mert a futam előtt összekeverte a szemcseppjét a bukósisakjának rostélyát tisztító folyadékkal…
A HÉTVÉGE NOSZTALGIÁJA. Néhány nappal a Monacói Nagydíj előtt Damon Hill kapott lehetőséget arra, hogy a pályán körözhessen az első turbómotoros autók egyikével, a Renault RS01-gyel. A brit világbajnok szemmel láthatóan nagyon élvezte a dolgot.
A HÉTVÉGE LUXUSA. Azt tudtuk, hogy a monacói öbölben horgonyzó hajók kívülről mennyire képviselnek luxusszintet, Ted Kravitz most azt is bemutatja, hogy mitől annyira különlegesek ezek a hajók – belülről.
A HÉTVÉGE REKORDJA. Alonso a negyedik helyen ért célba, így a Ferrari zsinórban a 74. versenyén is pontot tudott szerezni. Legutóbb a 2010-es Brit Nagydíjon fordult elő az az olasz istállóval, hogy egyik autója sem végzett az első tízben.
A HÉTVÉGE TÖRTÉNELMI ESEMÉNYE. Jules Bianchi a kilencedik helyen végzett a Marussiával, így megszerezte az orosz csapat (illetve jogelődje, a Virgin) első pontjait az F1-ben. Bianchi családnevű versenyző legutóbb 1968-ban tudott pontot szerezni a királykategóriában, méghozzá nem más, mint Jules nagy-nagybátyja, Lucien Bianchi a Belga Nagydíjon. A rokon 17 F1-es versenyen indult, méghozzá belga színekben, s legjobb eredménye az 1968-as Monacói GP-n elért 3. helyezés volt. Az 1969-es Le Mans-i 24 órásra való felkészülés közben vesztette életét.
A HÉTVÉGE MÉRFÖLDKÖVE. Adrian Sutil 115. nagydíja emlékezetesre is sikerülhetett volna, hiszen bemutatott pár remek előzést, de aztán hibázott az alagútból kifelé menet, és kiesett. A német befogta az örökranglistán a fentebb már emlegetett Hillt, apró különbség, hogy a britnek ennyi verseny elegendő volt arra, hogy világbajnoki címet szerezzen, míg a német még a dobogóra sem állhatott fel pályafutása során.
A HÉTVÉGE TROLLJA. Nico Hülkenberg volt vicces kedvében, az áldozat a Sky Sports egyik munkatársa volt.
A HÉTVÉGE LÁNYAI. A luxushajók mellett ahhoz is hozzászokhattunk már, hogy a Monacói Nagydíjon az egy négyzetméterre eső csinos lányok száma megemelkedik a többi versenyhétvégéhez képest (persze a Magyar Nagydíjon feltűnő hölgyekkel ők sem vehetik fel a versenyt).
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.479 | átlag: 153.212 km/ó | 75. kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.252 | 0.773 mp h. | 70. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.361 | 0.882 | 34. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:19.425 | 0.946 | 33. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:19.727 | 1.248 | 54. |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.314 | 1.835 | 48. |
7. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:20.579 | 2.100 | 69. |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:20.657 | 2.178 | 75. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:20.767 | 2.288 | 38. |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:20.911 | 2.432 | 53. |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:20.979 | 2.500 | 53. |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.047 | 2.568 | 42. |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:21.083 | 2.604 | 35. |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:21.105 | 2.626 | 50. |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:21.146 | 2.667 | 41. |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:21.254 | 2.775 | 42. |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:21.761 | 3.282 | 23. |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:22.011 | 3.532 | 8. |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:22.425 | 3.946 | 16. |
20. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:59.505 | 41.026 | 3. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 6 | 6 | 122 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 6 | 61 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 4 | 54 |
5. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 47 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 3 | 31 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 3 | 21 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 240 |
2. | Red Bull-Renault | 99 |
3. | Ferrari | 78 |
4. | Force India-Mercedes | 67 |
5. | McLaren-Mercedes | 52 |
6. | Williams-Mercedes | 52 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |