Lewis Hamilton idei kilencedik, karrierje 42. győzelmével karnyújtásnyira került harmadik világbajnoki címétől. Sőt, ezt már a következő, austini versenyen bebiztosíthatja, ha a Szocsiban gázpedálja meghibásodása miatt kieső Nico Rosbergnél kettő, Sebastian Vettelnél kilenc ponttal többet szerez – egy Hamilton, Rosberg, Vettel befutó ideális lenne számára. Ám az angol a győzelem ellenére óvatosan nyilatkozott.
OKTÓBER 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Maszatoltak az oroszok, Hülkenbergé a csonka edzés |
Itt a vége? A Ferrari sem ad motort a Red Bullnak – sajtóhír |
2. szabadedzés: Massa aludt egyet, majd mindenkit megelőzött az esőben |
Visszasírják az exet – a Red Bull a Renault-val tárgyal |
OKTÓBER 10., SZOMBAT |
3. szabadedzés: Sainz ijesztő balesete vetett véget a 3. edzésnek Szocsiban |
Sainz jól van, nem tört csontja, talán versenyezhet – fotó |
Időmérő: Rosberg Japán után Szocsiban is Hamilton elől indulhat |
Sainz: Az zavart leginkább, hogy mindenki aggódni kezd |
OKTÓBER 11., VASÁRNAP |
Sainz zöld utat kapott, elindul az Orosz Nagydíjon |
Futam: Rosberg kiesett, Hamilton nyert, ütközés az első és az utolsó körben |
Räikkönent megbüntették, csapatvilágbajnok a Mercedes |
„Az autónk megbízhatóságának növelése a legfontosabb feladataink közé tartozott az elmúlt másfél évben, mégis vannak problémáink. El kell ismerni, Nico nagyon balszerencsés, hogy épp vele történt ilyen. Nagyot csatázhattunk volna, Nico kemény volt a rajtnál, de amikor megelőztem, már problémája lehetett – mondta Hamilton csapattársáról. – Dolgozunk tovább, és bízunk benne, hogy a következő versenyen nem történik hasonló. Aggódunk, nekem is volt problémám a hátsó légterelővel, a végén nem tudtam maximális sebességgel körözni.”
A Mercedes Kimi Räikkönen időbüntetése miatt a kisebb-nagyobb gondok ellenére bebiztosította konstruktőr-világbajnoki címét. Nico Rosberg érthetően csalódott volt, úgy érezte, műszaki hibája biztos győzelemtől fosztotta meg.
Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas nyilatkozatát ide kattintva olvashatják.
„Hihetetlen, hogy ilyennek kell történnie. Nagyon csalódott vagyok a kiesés miatt, a világbajnokságra még csak gondolni sem akarok. Nem adom fel, nem fog gondot okozni, hogy összeszedjem magam a következő versenyre” – mondta Rosberg, aki az idén már egyszer sem kaphat ki Hamiltontól, ha világbajnok akar lenni.
Rosberg az összetettben visszaesett Sebastian Vettel mögé, így a világbajnoki második helyezésért is nagyon össze kell szednie magát. Vettel most holtversenyben áll Hamiltonnal a győzelmi örökranglista 3. helyén, s miután az F1 történetében az Orosz Nagydíj volt az első futam, amelyen két, legalább 41 győzelmes pilóta indult, a texasi Amerikai Nagydíj lesz az első F1-es verseny két 42 győzelmes versenyzővel – Vettel és Hamilton együtt írja a sportág legújabb fejezetét.
Az Orosz Nagydíjon Bernie Ecclestone, majd a Pirelli is bejelentette, hogy 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is az olasz gumigyártó szállít abroncsokat az F1-es csapatoknak. A vállalat szerint már csak a papírmunka hiányzik ahhoz, hogy hivatalossá váljon a megállapodás. A Pirelli mellett a francia Michelin pályázott a gumiszállításra, de nem járt sikerrel. |
„Az autó körről körre egyre jobb lett, élvezetes volt versenyezni – mondta a német, aki először ért el leggyorsabb kört a Ferrari pilótájaként. – Nagyot csatáztunk Kimivel, élvezetes volt, bár én biztosan jobban élveztem, mint ő. Kimi sportszerű volt, hagyott elég helyet, nem kellett a rádión a csapattal egyezkedni, hogy mi is legyen, nem a világbajnokság miatt engedett el. Szabadon versenyezhetünk egymással, a verseny tizedik körében nem számolgatunk. Lewis egyébként is eltűnt a messzeségben.”
Sergio Pérez karrierje során ötödször, a tavalyi Bahreini Nagydíj óta először állhatott fel a dobogóra, köszönhetően Valtteri Bottas és Räikkönen utolsó körös ütközésének. A két finn egy körrel korábban előzte meg a kopott gumikon száguldó Force Indiát.
„Életem legjobb formájában versenyzem. Nem bíztam a dobogós helyezésben, de jól rajtoltam, és a második biztonsági autós időszak alatt kereket cseréltünk. Jó döntés volt, óvtam a gumikat, de így is előre kerültem. Lendületben vagyok, remélem, kitart az év végéig – mondta Pérez. – Valtteri és Kimi keményen támadott, nem fékezhettem későn, óvatosnak kellett lennem, így nem védekezhettem. Beletörődtem, hogy nem lesz meg a dobogó, de mázlim volt.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas nyilatkozatát ide kattintva olvashatják.
Felipe Massa (4.): – Jó eredmény ez a negyedik hely, szépen visszaküzdöttem magam a rémes időmérő után. A verseny elején a keményebb gumikon nemigen tudtam előrébb jönni, de a végén a szuperlágyakon már éreztem, hogy gyorsabb vagyok a többieknél.
Danyiil Kvjat (5.): – Mindent kihoztunk ebből a versenyből, az ötödik hely hízelgő eredmény számomra. Talán jobb stratégiát is alkalmazhattunk volna, de utólag könnyű okosnak lenni. Csodás, hogy ennyi ember kijött a pályára, és szurkolt nekem.
Felipe Nasr (6.): – Nagyon elégedett vagyok, mozgalmas verseny volt, a szuperlágy gumikon versenyképesek voltunk. Az ilyen lehetőségeket kell kihasználnunk, nagyon megérdemli a pontokat a csapat.
Pastor Maldonado (7.): – Jó döntés volt a lágy gumikon rajtolni, de a kerékcsere után a szuperlágy nem volt olyan jó, mint reméltem, sok időt vesztettem.
Jenson Button (9.): – Mindent tökéletesen csináltunk, ennek köszönhető a kilencedik hely. Az elején mindenki gyorsabb volt nálam, igazából csak Fernandóval küzdhettem.
Max Verstappen (10.): – Csalódott vagyok. A rajt nem sikerült, nekem jöttek, a végéről pedig nehéz volt feljönni, főleg úgy, hogy rengeteg sérülés volt az autón.
Fernando Alonso (11. – büntetés után): – Kellemes meglepetés, hogy két autóval is az első tízben végeztünk, kár a büntetésért. Jobban vigyáztunk a gumikra, mint a körülöttünk lévő többi autó.
Roberto Merhi (13.): – Jó hétvégém volt, örülök, hogy visszaülhettem az autóba, bár nehéz volt ritmusba lendülni a kaotikus edzéseken. Várom az idény utolsó versenyét, hogy Abu-Dzabiban visszaülhessek az autóba.
Will Stevens (14.): – Kaotikus rajtra számítottam, és sajnos igazam lett, miközben Hülkenberget és Ericssont kerülgettem, Roberto elment mellettem. Az újrainduláskor elfékeztem a gumikat, még egyszer a bokszba kellett állnom, és ezzel el is vesztettem az esélyt arra, hogy visszaelőzzem a csapattársam.
Daniel Ricciardo (15. – nem ért célba): – Elégedett vagyok a teljesítményemmel, kár, hogy nem járt pont érte. Kockázatos stratégiát alkalmaztunk, pontszámban is megmutatkozott volna, de valami nem stimmelt az autóval, talán a felfüggesztés.
Carlos Sainz Jr. (feladta): – Nagyon jó verseny volt, örülök, hogy rajthoz állhattam, a huszadik helyről indulva a hetedik helyre feljöttem, hatodik is lehettem volna, de túlmelegedett a fék, és fel kellett adnom. Az autó csodás volt, köszönöm a csapatnak. Most pár napot pihennem kell.
Romain Grosjean (feladta): – Éreztem, hogy nagy lesz, amikor már tudtam, hogy menthetetlen a helyzet, becsuktam a szemem, összegörnyedtem, és vártam a becsapódást. Jól vagyok, de egy maratonit nem vállalnék be hétfőn. Hihetetlen, milyen magas szintű a biztonsági technológia!
Nico Hülkenberg (feladta): – A második kanyar előtt leblokkoltak a kerekeim, emiatt megpördültem. Nem ideális az első körben a forgalommal szemben állni, főleg, ha a harmadik sorból rajtolsz. Ericssonnak nem volt esélye, hogy kikerüljön.
Marcus Ericsson (feladta): – Rossz időben a rossz helyen voltam. Nagyon jól rajtoltam, figyeltem, hogy a tökéletes íven forduljak a kettes és a hármas kanyarban, de egyszer csak ott termett Nico velem szemben.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37:11.024 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 5.876 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 28.918 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 38.831 mp h. |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 47.566 mp h. |
6. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 56.508 mp h. |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:01.088 p h. |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.358 p h.* |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:19.467 p h. |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:28.424 p h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:31.210 p h.** |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h.*** |
13. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 6 kör h.*** |
*30 másodperces büntetés; **5 másodperces büntetés; ***nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 45 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 11 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 7 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 0 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 9 | 13 | 14 | 302 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 11 | 14 | 236 |
3. | Nico Rosberg | 3 | 11 | 13 | 229 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 12 | 123 |
5. | Valtteri Bottas | – | 1 | 11 | 111 |
6. | Felipe Massa | – | 2 | 11 | 109 |
7. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 11 | 76 |
8. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 10 | 73 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 9 | 54 |
10. | Romain Grosjean | – | 1 | 7 | 44 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 38 |
12. | Max Verstappen | – | – | 7 | 33 |
13. | Felipe Nasr | – | – | 5 | 25 |
14. | Pastor Maldonado | – | – | 4 | 22 |
15. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 6 | 12 |
16. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 11 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 5 | 9 |
18. | Jenson Button | – | – | 3 | 8 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 531 |
2. | Ferrari | 359 |
3. | Williams-Mercedes | 220 |
4. | Red Bull-Renault | 149 |
5. | Force India-Mercedes | 92 |
6. | Lotus-Mercedes | 66 |
7. | Toro Rosso-Renault | 45 |
8. | Sauber-Ferrari | 34 |
9. | McLaren-Honda | 19 |