A legutóbbi két versenyt megnyerő Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes felfüggesztésének meghibásodása miatt csak kilenc kört tett meg, az utolsó 60 percet már a boxban töltötte, délután pedig késve hajtott ki a pályára. A lágy gumikon azonban a leggyorsabbnak bizonyult, 141 ezreddel megelőzte Fernando Alonsót.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso az élen, Räikkönen mért kör nélkül kezdett Sanghajban |
2. szabadedzés: Hamilton egy tizeddel Alonso előtt Sanghajban |
SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Alonso: Tiszteletben tartjuk Domenicali döntését |
Maldonado: Mindenért büntetnek, senki sem mer versenyezni |
Rosberg: Meg kell beszélnünk Hamiltonnal, hol a határ |
„Ma egyáltalán nem éreztem jól magam az autóban. Nem tudom, hogy a pálya teszi-e, de az előző helyszíneken sokkal jobb volt vezetni a kocsit. Az első edzésen sok időt veszítettem, ezért a másodikat eleve hátrányból kezdtem, de ez előfordul néha. A beállítások még nem megfelelőek, dolgoznunk kell – mondta Hamilton. – Éjszaka ki kell dolgoznunk, hogyan állíthatjuk be a megfelelő egyensúlyt, de melléfoghatunk, mert ha esik, teljesen más beállítások jelenthetnek előnyt, mint száraz pályán.”
Nico Rosberg délelőtt második, délután harmadik lett, s sokkal derűlátóbban értékelt, mint csapattársa.
„Ezen a pályán különös módon nem a hátsó kerekek érzékenyek, hanem az elsők. Mindjárt az első körben óvatosan kell bánni velük, és sorsdöntő lesz a versenyen, hogy ezt ki tudja majd megoldani. Szerintem mi jól állunk, jó irányba haladunk, jól sikerült a két szabadedzés – mondta Rosberg. – A Ferrari közelebb van, mint gondoltuk, keményen kell nyomnunk, hogy előttük maradjunk. Az időmérő nehéz lesz, főleg, ha tényleg esni fog az eső.”
Az Autosport megkérdezte a két Mercedes-pilótát, beszéltek-e arról, amit Rosberg említett csütörtökön, azaz hogy tisztázniuk kell, hol a határ az egymás elleni csatáik során. Hamilton válasza rövid „nem” volt, de Rosberg elmondta: „Igen, leültünk, és mindent átvettünk. Mögöttünk van már az előző verseny, teljes gázzal haladunk előre.”
S hogy mi az igazság? Nem tudni…
Fernando Alonso szerint beváltak a Ferrari új alkatrészei, amelyeket először a bahreini teszten próbált ki a múlt héten.
„Hoztunk apró fejlesztéseket, amelyek jól működtek a bahreini teszten és itt is. Ez nagyon jó hír, elégedettek lehetünk a munkánkkal, de még egy nagy lépést tennünk kell azért, hogy igazán versenyképesek legyünk – mondta Alonso. – Nehéz eldönteni, melyik gumi az igazi a versenyre, a lágy ugyanis gyors, de hamar elkopik. Ha szombaton valóban esik, akkor nem lesz több információnk erről, és ki kell találnunk, melyik út a helyes.”
Alonso új főnöke, Marco Mattiacci azt hitte, Luca di Montezemolo szórakozik vele, amikor egy héttel ezelőtt felhívta, és közölte vele, hogy ő lesz a Ferrari következő csapatfőnöke. Az üzletembernek nem volt lehetősége nemet mondani, az elnök már úgy hívta fel, hogy előtte lefoglalta a repülőjegyét.
„Luca di Montezemolo péntek hajnalban telefonált, és akkor közölte, milyen tervei vannak velem. Azt hittem, ez csak valami elkésett áprilisi tréfa, de aztán amikor azt mondta, hogy le van foglalva a repülőjegyem, rájöttem, hogy teljesen komoly a helyzet – mondta Mattiacci a Kínai Nagydíj helyszínén. – A hétvégén rengeteget beszéltem Stefano Domenicalival, aki nagyon rendes volt, mindenbe beavatott, megismertetett az alapokkal. Nagyon tetszik a kihívás, leírhatatlanul motivált vagyok.”
A helyszín: Sanghaj A pálya hossza: 5451 méter Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 56 kör (305.066 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:34.484 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:36.808 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Lewis Hamilton (Mercedes) |
Eddigi versenyek Sanghajban: 10 Győzelmek a pole-ból: 5 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Michael Schumacher (2006) 6. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso (2), Hamilton (2), Vettel, Button, Räikkönen, Rosberg |
IDŐJÁRÁS. A magyarhoz hasonló, kora tavaszi időjárás jellemzi a hétvégén Sanghajt, ahol a hőmérséklet nem lesz 16 foknál magasabb. Szombaton esős idő várható záporokkal, délután nagyobb esővel – azaz előfordulhat, hogy a melbourne-i és a sepangi időmérő után a sanghaji is vizes pályán zajlik. Vasárnap előbukkanhat a nap, de inkább felhős idő várható. |
Az új csapatfőnök elárulta, nem azért viselt napszemüveget a szabadedzéseken, mert Enzo Ferrarira akar hasonlítani, hanem mert az elmúlt héten rengeteget repült, kialvatlan, és karikásak a szemei. „Ha négy nap alatt negyven órát repül valaki, szüksége lesz napszemüvegre” – mondta az olasz, majd spanyol újságírói kérdésre megerősítette, hogy Alonso a Ferrarival akar világbajnok lenni, és ő azért van itt, hogy ebben segítsen a pilótának.
A Red Bull sem maradt le túlságosan a két Mercedesről és Alonsóról, de a pilótái attól tartanak, hogy ez a kép szombatra jelentősen megváltozhat – ha nem esik az eső. Daniel Ricciardo, aki hétfőn biztosan hivatalosan is elveszítette ausztráliai 2. helyezését, talán még jobban mer hinni a csapat jó eredményében.
„Szeretném azt gondolni, hogy utolértük a Mercedest, de azt hiszem, van még bőven tartalék az autóikban – mondta Ricciardo. – Apró javulásokat érzékelünk az autón, de hatalmas volt a különbség, képtelenség egyik versenyről a másikra ledolgozni. De higgyünk benne, hogy most többet javultunk, mint máskor, és a Mercedesnél is érezhetik, hogy jövünk. Közeledünk, remélem, hamarosan tényleg egy szinten leszünk. A Ferrari sebessége meglepett, fekszik neki ez a pálya, ami a jelek szerint sokat számít.”
Sebastian Vettel óvatosabban fogalmazott.
„Talán nem mentek teljes gázzal, nagyon nehéz megmondani, hogy állunk. Még mindig a Mercedes a favorit, s nagyon messze vagyunk tőle. A hosszú menet során az egyik Mercedest követtem, és nagyon úgy tűnt, hogy azt csinál, amit akar. Jó napunk volt, de még nem vagyunk a szintjükön” – szögezte le a négyszeres világbajnok.
Pastor Maldonado elismerte, hogy hibázott, amikor a második szabadedzésen a boxba igyekezve lecsúszott az útról, és a falnak ütközött.
„Hibáztam a boxba menet, miközben azt próbáltam, mennyire lehet gyorsan menni majd a kerékcserére a versenyen – mondta Maldonado, aki az első szabadedzésen a legelső körében megcsúszott, miközben a kormányával bütykölt. – Az első körben mindig túl sok a teendő a kormányon, utána már minden rendben.”
Csapattársa, Romain Grosjean elmondta, az autó jobb, mint a legutóbbi versenyen, s bár nem hoztak sok új alkatrészt, a régiek sokkal jobban működnek. „Még nagyon messze vagyunk a tökéletestől, csodák nincsenek, de viszonylag jó napunk volt, elégedettek lehetünk” – mondta a francia.
A nap végén a Williams és a Toro Rosso versenyzői is bizakodva nyilatkoztak, de Jenson Button szerint rejtély, milyen hétvégéje lesz a McLarennek.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.315 | átlag: 199.599 km/ó | 25 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.456 | 0.141 mp h. | 28 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.726 | 0.411 | 30 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.811 | 0.496 | 30 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.015 | 0.700 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.118 | 0.803 | 25 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.283 | 0.968 | 25 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.491 | 1.176 | 29 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:39.537 | 1.222 | 36 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:39.648 | 1.333 | 26 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.736 | 1.421 | 30 |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:39.744 | 1.429 | 29 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:39.759 | 1.444 | 28 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:39.830 | 1.515 | 25 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:40.124 | 1.809 | 32 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.359 | 2.044 | 32 |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:40.395 | 2.080 | 30 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:40.455 | 2.140 | 12 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:42.327 | 4.012 | 27 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.473 | 5.158 | 30 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:43.530 | 5.215 | 32 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:43.679 | 5.364 | 32 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.783 | átlag: 196.662 km/ó | 20 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.181 | 0.398 mp h. | 16 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:40.772 | 0.989 | 23 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.970 | 1.187 | 23 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:41.175 | 1.392 | 16 |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:41.366 | 1.583 | 20 |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:41.505 | 1.722 | 26 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41.560 | 1.777 | 9 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.629 | 1.846 | 19 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:41.699 | 1.916 | 14 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:41.977 | 2.194 | 23 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:42.090 | 2.307 | 24 |
13. | Luiz Felipe Nasr* | brazil | Williams-Mercedes | 1:42.265 | 2.482 | 13 |
14. | Giedo van der Garde* | holland | Sauber-Ferrari | 1:42.615 | 2.832 | 16 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.733 | 2.950 | 13 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:43.731 | 3.948 | 22 |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:44.038 | 4.255 | 16 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:44.162 | 4.379 | 17 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:44.270 | 4.487 | 7 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:44.782 | 4.999 | 20 |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:44.835 | 5.052 | 22 |
22. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | idő nélkül | 1 | |
*tesztpilóta, csak ezen az edzésen vett részt |