AZ ONLINE TUDÓSÍTÁST ITT TEKINTHETI MEG!
A Magyar Nagydíj megnyerésével a vb-pontverseny élére álló Mark Webber a négyhetes nyári szünet ellenére meg tudta tartani lendületét, és Belgiumban az élről kezdhette a száguldást. Mögüle a mclarenes Lewis Hamilton vághatott neki a futamnak, megelőzve Sebastian Vettelt.
A rajtsorrend több helyen is módosult, Nico Rosberg, Timo, Glock, Michael Schumacher, Sébastian Buemi és Pedro De la Rosa is büntetést kapott. Erről bővebben itt olvashatnak.
Már a felvezető kör előtt esőt jósoltak, ami izgalmas versenyt vetített előre. A rajtnál Webber beragadt, egészen a hatodik pozícióig esett vissza, közben Hamilton állt az élre, míg Kubica és Button egymással viaskodott a második helyért.
Az égi áldás már az első körben megérkezett, így volt olyan kanyar, amelyikbe szinte senki sem tudott befordulni az élmezőny tagjai közül. Ugyanitt Alonso kapott nagyot hátulról Rubens Barrichellótól, amelynek következtében be is kellett mennie a boxba, ahol esőgumikat raktak fel rá.
Beküldték a biztonsági autót, miközben Hamilton, Button, Kubica, Vettel, Webber, Massa, Hülkenberg, Sutil alkotta az élbolyt. További nehézséget jelentett, hogy a pálya egyes részein eltérő volt az eső intenzitása, de a zápor végül hamar elállt. Ez egyben azt is jelentette, hogy Alonso kénytelen volt visszamenni újabb gumikért, és hátulról kezdhette meg a felzárkózást, mialatt Barrichello és Bruno Senna számára is véget ért a verseny.
Az újraindulásnál Vettel lerajtolta Kubicát, miközben a két McLaren elöl kissé elment a mezőnytől. Schumacher jól jött ki a mozgalmas első körökből, ugyanis mintegy tíz helyet sikerült javítania.
Bár 2003-ban és 2006-ban nem rendezték meg a Belga Nagydíjat, a régebbi pályákra vonatkozóan így is kivételesnek mondható, hogy az idei mezőnyből csupán ketten tudtak nyerni Spában: Schumacher hatszor, Massa egyszer győzött a jelenlegi leghosszabb F1-es pályán.
Hamilton láthatóan sokkal bátrabban hajtotta autóját, így lassan ellépett a többiektől, míg Button mögött feltorlódtak a többiek. A 17. körben Vettel megkísérelte megelőzni a britet, ami azonban rosszul sült el, ugyanis megcsúszott, és oldalról belerohant a McLarenbe. Button nem is tudta folytatni, Vettelnek pedig ki kellett mennie a boxba, és csak Alonso mögé tudott visszaállni. A spanyol egyébként már ismét pontszerző helyre jött fel.
Vettel az akciójáért rajtáthajtásos büntetést kapott, ennek letöltése után a 14. helyre ált vissza. Hamilton elöl több mint 10 másodperces előnyt tudott szerezni. Webber közel volt hozzá, hogy megelőzze Kubicát, de ez végül a kerékcserék során sem sikerült az ausztrálnak.
Vettel megelőzte Liuzzit, de közben a Force India hátulról kivágta az egyik kerekét, így ismét meg kellett látogatnia a szerelőit, ez nem az ő versenye volt… A 34. körben ismét leszakadt az ég, és az időjósok szerint húszperces esőre lehetett számítani. Az élmezőnyben lévők nem álltak ki rögtön kerékért, így Hamilton ki is csúszott az egyik kanyarban. Amikor végre kimentek, Kubica cseréjét elrontották, így Webber meg tudta őt előzni. Schumacher a hatodik helyig jött fel, míg Sutil az ötödikig.
A 38. körben Alonso megpördült (előtte veszélyesen bevágott Vettel elé a boxutcában), és keresztbe állt az autója a pályán, így ismét bejött a safety car. A biztonsági autós szakasz alatt még jobban rákezdett az eső, így érkeztünk el az utolsó körökhöz.
Trulli is kiszállt a mezőny végén, de szerencsére a többiek ki tudták kerülni. Rosberg megelőzte Schumachert, míg De la Rosa szintén a pálya szélén végezte. Hamilton megnyerte a versenyt, ezzel a pontverseny élére állt, míg Webber bejött másodiknak, Kubica pedig harmadiknak. Michael Schumacher a 21. helyről a hetedikre jött fel.
A VÉGEREDMÉNY | ||
1. Hamilton | McLaren Mercedes | 1:29:04.260 |
2. Webber | Red Bull-Renault | +1.571 |
3. Kubica | Renault | +3.493 |
4. Massa | Ferrari | +8.264 |
5. Sutil | Force-India | +9.094 |
6. Rosberg | Mercedes | +12.359 |
7. M. Schumacher | Mercedes | +15.548 |
8. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +16.678 |
9. Petrov | Renault | +23.951 |
10. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +29.457 |
11. Liuzzi | Force-India | +34.831 |
12. De la Rosa | Sauber-Ferrari | +36.099 |
13. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +39.895 |
14. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1 kör |
15. Vettel | Red Bull-Renault | +1 kör |
16. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
17.Di Grassi | Virgin-Cosworth | +1 kör |
18. Glock | Virgin-Cosworth | +1 kör |
19. Trulli | Lotus-Cosworth | +1 kör |
20. Jamamoto | HRT-Cosworth | +2 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Pilóta | Istálló | Kör |
Barrichello | Williams-Cosworth | 1. |
Senna | HRT-Cosworth | 7. |
Button | McLacern-Mercedes | 18. |
Alonso | Ferrari | 38. |
PILÓTÁK | |
1. Lewis Hamilton | 182 pont |
2. Mark Webber | 179 |
3. Sebastian Vettel | 151 |
4. Jenson Button | 147 |
5. Fernando Alonso | 141 |
6. Felibe Massa | 109 |
7. Robert Kubica | 104 |
8. Nico Rosberg | 102 |
9. Adrian Sutil | 45 |
10. Michael Schumacher | 44 |
11. Rubens Barrichello | 30 |
12. Kobajasi Kamui | 21 |
13. Vitalij Petrov | 19 |
14. Vitantonio Liuzzi | 12 |
15. Nico Hülkenberg | 10 |
16. Sébastien Buemi | 7 |
17. Pedro de la Rosa | 6 |
18. Jaime Alguersuari | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 330 |
2. McLaren-Mercedes | 329 |
3. Ferrari | 250 |
4. Mercedes | 146 |
5. Renault | 123 |
6. Force India-Mercedes | 57 |
7. Williams-Cosworth | 40 |
8. Sauber-Ferrari | 27 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 11 |