Így lett „százados” Lewis Hamilton – a brit összes F1-es futamgyőzelme

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2021.09.26. 15:48
null
Hamilton történelmet írt Oroszországban (Fotó: Getty Images)
Vasárnapi diadalával Lewis Hamilton lett a történelem első versenyzője, aki eljutott 100 Formula–1-es győzelemig. Lenyűgöző sikersorozata a 2007-es Kanadai Nagydíjon kezdődött – lássuk, hogy érte el ezt a káprázatos mérföldkövet!


1. 2007 Kanadai GP
A LEGELSŐ
Sorozatban öt dobogós helyezés után már nagyon érett az első F1-es győzelme, amelyet hatodik futamán meg is szerzett Montrealban, ahol előtte még sohasem járt. A pole-ból indulva simán nyert.



2. 2007 Amerikai GP
Első indianapolisi látogatásán rögtön megszerezte a pole-t, és bár csapattársa, a szintén McLarent vezető Fernando Alonso óriási nyomás alatt tartotta, kivédekezte a kétszeres világbajnok támadásait.

3. 2007 Magyar GP
Az időmérőn leggyorsabb Alonso öthelyes rajtbüntetést kapott, amiért szándékosan feltartotta Hamiltont. A pole-ba kerülő brit ezután rajt-cél győzelmet aratott első hungaroringi futamán.

4. 2007 Japán GP
A pole-ból indulva lehetetlen időjárási körülmények között is végig megőrizte hidegvérét, pedig első boxkiállása után Robert Kubica megforgatta. Nem ingott meg az esőben, nagy diadalt aratott.

5. 2008 Ausztrál GP
Az élről rajtolva végig kontrollálta a futamot, pedig a három biztonsági autós szakasz rendre lenullázta az előnyét. Stratégiáját optimálisan variálták, az újraindításoknál pedig mindig résen volt.

6. 2008 Monacói GP
A futam elején másodikként haladva falhoz koccant az esőben, és három kerékkel jutott el a boxig. Később a biztonsági autó eltüntette a hátrányát, sőt, korai kiállásával nagy stratégiai előnybe került.

7. 2008 Brit GP – A LEGNAGYSZERŰBB

Újabb nagy diadal az esőben, hibátlan teljesítménnyel, miközben közvetlen ellenfelei stratégiai és vezetői hibák sorozatát követték el. A változékony körülmények ellenére egyszer sem ingott meg.

8. 2008 Német GP
Magabiztosan vezetett, de a biztonsági autós időszak alatt a McLaren nem hívta ki kereket cserélni. Későbbi kiállása után az ötödik helyre csúszott vissza, ám remek előzésekkel ismét az élre tört.

9. 2008 Kínai GP
A McLaren sanghaji erőfölénye megkérdőjelezhetetlen volt, amit pole pozícióval, majd remek rajt utáni sima győzelemmel aknázott ki. Csak az első boxkiállása során nem ő állt az élen.

10. 2009 Magyar GP– A LEGVÁRATLANABB
Az idényt botrányos formában kezdő McLaren a nyáron kezdett magára találni. A negyedik helyről indulva gyorsan feljött másodiknak, majd az első boxkiállások után az élre állt, és ott is maradt.



11. 2009 Szingapúri GP

A kanyargós utcai pályán ismét remek tempót villantott a McLaren, amit versenyzője tökéletesen ki is használt. A pole megszerzése és kiváló rajtja után szinte végig vezetve magabiztos diadalt aratott.

12. 2010 Török GP
Az élen harcoló Red Bull-duó összeütközött, így az ölébe hullott a vezető hely. A hajrában még csapattársával, Jenson Buttonnal oda-vissza előzgették egymást, de megszerezte a győzelmet.

13. 2010 Kanadai GP
A pilótákat sújtó szélsőséges abroncskopás sem állta útját, hogy pole-ját győzelemre váltsa. A 60 előzést és 61 boxkiállást hozó futamon remek gumikezelésse és tempóval kerekedett a többiek fölé.

14. 2010 Belga GP
A második rajthelyet szerezte meg az esős időmérőn, és a pocsékul induló Mark Webbert lehagyva rögtön az élre állt. Onnantól magabiztosan kontrollálva a versenyt, végig vezetve győzött.

15. 2011 Kínai GP – A LEGKALANDOSABB
Technikai hiba miatt kis híján a rajtrácsra sem állhatott fel, de a gond elhárítása után a harmadik helyről indulva kalandos futamon három kerékcserével és több remek előzéssel az élre tört.



16. 2011 Német GP

A második helyről indulva az élre állt, majd Webberrel harcolva megőrizte a vezetést. Az ausztrállal második boxkiállása után is összecsapott, és végül háromkiállásos stratégiával nyert.

17. 2011 Abu-dzabi GP

Az élről induló Sebastian Vettel rögtön a rajt után defektet kapott, így Hamilton ölébe hullott a vezető hely, amelyet nem is engedett ki a kezéből. Előnyét végig kontrollálva simán győzött.

18. 2012 Kanadai GP
Vettel és Alonso megpróbálta egyetlen kerékcserével kihúzni a versenyt, de Hamilton kétkiállásos stratégiája volt a nyerő. Az utolsó tíz körben a harmadik helyről mindkét ellenfelét levadászta.

19. 2012 Magyar GP
Az élről indulva megőrizte a vezetést, de Romain Grosjean a nyomában loholt. A futam utolsó harmadában a Lotus másik pilótája, Kimi Räikkönen szorongatta, ám visszaverte a finn támadásait is.

20. 2012 Olasz GP
Az élről indulva kiemelkedő gumikezelésének és a McLaren remek tempójának köszönhetően egyetlen kerékcserével is simán nyert. A végén csak Sergio Pérez közelítette meg valamelyest.

21. 2012 Amerikai GP
A második helyről indulva a rajtnál vesztett egy pozíciót, de hamar visszaelőzte Webbert, aztán Vettelt vette üldözőbe. Hosszú ideig követve remek manőverrel vette át a vezetést a némettől.

22. 2013 Magyar GP
Első Mercedesben aratott győzelmét annak köszönheti, hogy az élről indulva első kiállása után Buttont, a második után pedig Webbert előzte meg gyorsan, így Vettellel ellentétben nem rekedt a forgalomban.

23. 2014 Malajziai GP

Első diadala a hibrid érában előrevetítette a domináns folytatást: miután az esős időmérőn megszerezte a pole pozíciót, másnap tükörsima rajt-cél győzelmet aratott csapattársa, Nico Rosberg előtt.

24. 2014 Bahreini GP – A LEGIZGALMASABB
A második helyről indult, de a rajtnál az élre tört. Végül a hajrában fantasztikusan izgalmas, oda-vissza előzéseket hozó, kerék kerék elleni csatában vívta ki a győzelmet Rosberggel szemben.


25. 2014 Kínai GP

Hattizedes előnnyel szerezte meg a pole-t a Red Bull párosa előtt, és mivel Rosberg csak a negyedik helyről indult, a futamon senki sem ért a közelébe. Sima rajt-cél győzelmet aratott.

26. 2014 Spanyol GP
A pole-ból indulva csak a kerékcserék idején engedte át a vezető pozíciót. Rosberg végig lőtávolon belül maradt hozzá képest, és a végén csupán hat tizedmásodperc választotta el a két csapattársat.

27. 2014 Brit GP

Csak a hatodik rajtkockát szerezte meg, de a negyedik körben már másodikként haladt Rosberg mögött. Élen álló csapattársa a 28. körben váltóhiba miatt kiesett, így megörökölte a győzelmet.

28. 2014 Olasz GP

A pole-ból indult, de szoftverhiba miatt a negyedik helyre csúszott vissza a rajtnál. A tizedik körben már másodikként haladt, aztán Rosberget is hibára kényszerítette, és az élre állt.

29. 2014 Szingapúri GP

A pole pozíciót nagyon szoros csatában szerezte meg, de miután Rosberg technikai hiba miatt előbb a mezőny végére csúszott, majd ki is esett, győzelmét senki sem veszélyeztette.

30. 2014 Japán GP – A LEGTRAGIKUSABB

A második helyről indulva sokáig közelről üldözte Rosberget, és miután megelőzte, győzelme nem is forgott veszélyben. A diadalt beárnyékolta Jules Bianchi halálos kimenetelű balesete.


31. 2014 Orosz GP

A pole-ból indult, és egyetlen ellenfele, Rosberg már a rajt után kiszállt mögüle, mert korai előzési kísérleténél tönkretette a gumijait, így rögtön kereket kellett cserélnie. Sima rajt-cél győzelem.

32. 2014 Amerikai GP
A második rajthelyet szerezte meg Rosberg mögött, de a versenyen végig csapattársa nyomában loholt, és a 24. körben meg is előzte. Onnantól már nem forgott veszélyben a győzelme.

33. 2014 Abu-dzabi GP
A vb-címről döntő idényzárót Rosberg mögött kezdte meg a második helyen, de rögtön a rajt után az élre állt. Sikere akkor vált biztossá, amikor csapattársa technikai hiba miatt kiesett.

34. 2015 Ausztrál GP
A Mercedes az új idényt is ugyanolyan domináns formában kezdte, mint az előzőt. Hamilton Melbourne-ben megszerezte a pole pozíciót, és könnyed győzelmet aratott Rosberg előtt.

35. 2015 Kínai GP
A pole-t egy hajszállal szerezte meg Rosberg előtt, és ez sorsdöntőnek bizonyult, mert így a verseny kritikus szakaszaiban is spórolhatott a gumikkal, feltartva csapattársát, megőrizve az első helyet.

36. 2015 Bahreini GP
Az első helyről indult, és bár a Ferrari közelebb került, mint általában, az első hely ezúttal sem került veszélybe. Noha az utolsó körben fékhiba hátráltatta, előnye így sem fogyott el teljesen.

37. 2015 Kanadai GP
Az élről indulva simán legyőzte Rosberget. Bár csapattársa olykor-olykor megközelítette, előzési manővert nem tudott kezdeményezni ellene, így a diadal egy pillanatig sem forgott veszélyben.

38. 2015 Brit GP
A rajt után a két Williams mögé szorult a harmadik helyre. Riválisaiénál korábbi kerékcseréjével viszont az élre került, és az eső érkeztekor is tökéletes ütemben váltott intermediate gumikra.

39. 2015 Belga GP
Majd' fél másodperces előnnyel szerezte meg a pole-t Rosberg előtt, és miután az első körökben kivédekezte a Force Indiával remek végsebességet elérő Pérez támadásait, már könnyű dolga volt.



40. 2015 Olasz GP – A LEGSIMÁBB
A motorproblémákkal küszködő Rosberg hiányában nagyon simán alakult a versenye. A pole pozícióból indulva, végig az élen haladva, a futam leggyorsabb körét is megfutva ért be elsőként.

41. 2015 Japán GP
Az időmérőn piros zászló miatt lemaradt a pole-ról, de már az első körben átvette a vezetést Rosbergtől, onnantól pedig még a kerékcserék során sem csúszott ki kezéből az első hely.

42. 2015 Orosz GP
Nem sikerült jól az időmérője, így Rosberg mögül indult másodikként. A korai biztonsági autós szakasz után sem tudta megelőzni csapattársát, aki azonban később műszaki hiba miatt kiesett előle.

43. 2015 Amerikai GP
A második helyről indulva rögtön az élre állt, de a kerékcserék után Rosberg ismét elé került. A német a végén a hideg gumikon hibázott, így megnyílt az út győzelem, egyben a vb-cím felé.

44. 2016 Monacói GP

Csak a harmadik helyről indult, de hamar megelőzte Rosberget, aztán amikor a magabiztosan vezető Daniel Ricciardo gumijait nem készítették ki időben az első kerékcserénél, az élen találta magát.

45. 2016 Kanadai GP
Hiába szerezte meg a pole-t, Rosberggel egyetemben nagyon beragadt a rajtnál. Ezzel Vettel került az élre, de a német kétkiállásos stratégiája csődöt mondott, így megnyílt az út az első hely felé.

46. 2016 Osztrák GP – A LEGBALHÉSABB

A pole-ból indulva sokáig élen állt, de egykiállásos stratégiájával Rosberg került előnybe. Az utolsó körben indított támadást csapattársa ellen, és miután összekoccantak, a brit megszerezte a diadalt.

47. 2016 Brit GP
A rajt előtt elkezdett esni az eső, de a biztonsági autós indulás után a nedves körülmények között is magabiztos maradt. A vezetést csak kerékcseréjénél veszítette el, ám aztán rögtön visszaállt az élre.

48. 2016 Magyar GP
A pole felé menetelt, de sárga zászló miatt meg kellett szakítania körét. A második helyről indulva viszont rögtön az első kanyarban átvette a vezetést Rosbergtől, és onnantól már könnyű dolga volt.

49. 2016 Német GP
Megint a második rajthelyre került Rosberg mögé, de csapattársa ezúttal is gyengén indult, így már az első métereken megkaparintotta a vezetést, amit magabiztosan őrzött egészen a leintésig.

50. 2016 Amerikai GP

Magabiztosan szerezte meg a pole-t Rosberg előtt, és a rajtnál is megőrizte vezetését. Onnantól fogva simán kontrollálta a tempót, és nem kellett megizzadnia pályafutása 50. győzelméért.

51. 2016 Mexikói GP
Első fékjei elkezdtek üvegesedni a felvezető körön, így az egyes kanyarban blokkoló kerekekkel a fűre sodródott. Így is visszajött a mezőny élére, és onnantól már nem tudták megszorongatni.

52. 2016 Brazil GP

Az esős körülmények, a borzasztó látási viszonyok és a versenymegszakítások ellenére az élről indulva végig uralta a futamot, és demoralizáló vereséget mért a mögötte végző Rosbergre.

53. 2016 Abu-dzabi GP – A LEGKESERŰBB
Élete legkeserűbb győzelme, mert a végén lassan poroszkálva hiába tartotta fel a teljes mezőnyt, Rosberg így is megőrizte mögötte a második helyet, amellyel a német bebiztosította a vb-címet.



54. 2017 Kínai GP
Az élről indulva rajt-cél győzelmet aratott, de a futam eleji biztonsági autós időszak után végig keményen kellett nyomnia, hogy megőrizze előnyét előbb Max Verstappen, majd Vettel előtt.

55. 2017 Spanyol GP
A rajt után elveszítette a vezetést Vettellel szemben, de a kerékcserék második hulláma után támadási pozícióba került, és néhány környi üldözést követően meg is tudta előzni ellenfelét.

56. 2017 Kanadai GP

Magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót, és sem a valós, sem a virtuális biztonsági autós szakasz nem zökkentette ki a ritmusból. Előnyét szépen építgetve egy kerékcserével végig az élen maradt.

57. 2017 Brit GP
A Ferrari-pilóták előtt indult az élről, de sem ők, sem Verstappen nem tudta megszorongatni. A Mercedes tempófölényét tökéletesen kiaknázva újabb sima rajt-cél győzelmet aratott hazai pályán.

58. 2017 Belga GP
Az élről indult, Vettel végig ott loholt a sarkában. A végén a biztonsági autós szakasz után a német újból támadásba lendült, de Hamilton a szélárnyék ellenére is meg tudta őrizni az első helyet.

59. 2017 Olasz GP
Az esős időmérőn másfél másodperces különbséggel szerezte meg a pole-t, majd erődemonstrációja a száraz versenyen folytatódott. Valtteri Bottas előtt végig kényelmesen tartotta 3-4 másodperces előnyét.

60. 2017 Szingapúri GP

Az ötödik helyről indult az esős futamon, de az elején a két Ferrari és Verstappen összeütközött, így az élre állt. A három biztonsági autós szakasz ellenére sem engedte ki a vezetést a kezéből.

61. 2017 Japán GP
Az élről rajtolt, és mivel mögüle Vettel technikai hiba miatt hamar kiesett, Verstappen lépett elő közvetlen riválisává. Bár a holland végig lőtávolon belül volt, támadást nem tudott kezdeményezni.

62. 2017 Amerikai GP

A rajtnál elveszítette a vezetést Vettellel szemben, de ezúttal akkora volt a Mercedes tempóbeli fölénye, hogy már a hatodik körben visszaelőzte. Onnantól nem forgott veszélyben az első helye.



63. 2018 Azeri GP
A második helyről indult, de a boxkiállások után Bottas és Vettel mögé került. A végén a biztonsági autós időszak után megelőzte a németet, a finn defektjével pedig a győzelem is az ölébe hullott.

64. 2018 Spanyol GP
A rajt után pályára hajtott a biztonsági autó, de ez sem tudta kizökkenteni. A folytatásban egyre növelte előnyét az üldözőkkel szemben, és végül több mint húsz másodperccel nyert Bottas előtt.

65. 2018 Francia GP
Megszerezte a pole-t Bottas előtt, akinek a rajtnál nekimentek, és ott a fontos kérdések el is dőltek. A biztonsági autós időszak után végig tartotta a 4-5 másodperces különbséget Verstappen előtt.

66. 2018 Német GP – A LEGSZERENCSÉSEBB
Műszaki hiba miatt a 14. helyről indult. Feljött ötödiknek, Vettel pedig kicsúszott az élről az esőben. A safety car alatt a boxbejáratnál vágott vissza a pályára, de nem büntették meg, így maradt az élen.



67. 2018 Magyar GP
A Ferrari tempója jobbnak tűnt szárazon, de az esős időmérőn Hamiltoné lett a pole. A versenyen aztán kiváló gumikezeléssel és Bottas stratégiai segítségével vitte sikerre egykiállásos taktikáját.

68. 2018 Olasz GP

A harmadik helyről indulva Vettellel csatázott, amely során a német megpördült. Ezután az élen álló Räikkönen után eredt, s végig nagy nyomás alatt tartva, nyolc körrel a vége előtt megelőzte.

69. 2018 Szingapúri GP
Szenzációs körrel szerzett pole-t Verstappen és Vettel előtt. A versenyen eleinte a német, majd a holland szorongatta, de egyiknek sem adott lehetőséget, hogy elvegye tőle a futamgyőzelmet.

70. 2018 Orosz GP – A LEGDICSTELENEBB

Bottas mögül indult, és maradt is második, de amikor Vettel egyre nagyobb nyomás alá helyezte, a Mercedes csapatutasításának hála az élre került. Ezután már kényelmes különbséget alakított ki.



71. 2018 Japán GP
Szuzukában nagyon látványosan kidomborodott a Mercedes dominanciája, és Bottas sem jelentett neki akadályt. A pole-t három tizedmásodperccel megszerezve rajt-cél győzelmet aratott.

72. 2018 Brazil GP
Ismét megszerezte a pole-t, de a futamon a Red Bull volt a gyorsabb. Verstappen a kerékcserék után meg is előzte, ám holland ütközött a lekörözött Esteban Oconnal, így Hamilton megörökölte a győzelmet.

73. 2018 Abu-dzabi GP

A vb-cím biztos tudatában is megszerezte a pole pozíciót, aztán nagyon korai boxkiállása után a maratoni második etapban is erős tempót diktált, miközben Bottas egyre hátrébb csúszott.

74. 2019 Bahreini GP
Egész hétvégén a Ferrari volt a gyorsabb, de Vettel megpördült, miközben a második helyért csatáztak, az élen álló Charles Leclerc pedig a végén motorhiba miatt lelassult, s Hamilton megelőzte.

75. 2019 Kínai GP
A második helyről indulva azonnal megelőzte pole pozíciós csapattársát, Bottast, onnantól pedig sokkal jobb tempót diktált. A Mercedes erőfölényét kihasználva simán zárt az első helyen.

76. 2019 Spanyol GP
Sikerült rögtön az elején megelőznie a pole pozícióból induló, de kuplungjával küszködő Bottast. Ezt követően már senki sem jelentett rá veszélyt, és csak tartotta a futam elején kiépített előnyét.

77. 2019 Monacói GP – A LEGHŐSIESEBB
Az élről indult, de a boxkiállásnál eggyel lágyabb gumikat kapott, mint ellenfelei. A gyorsabban kopó abroncsokon emberfeletti küzdelmet kellett vívnia, hogy visszaverje Verstappen támadásait.

78. 2019 Kanadai GP– A LEGELLENTMONDÁSOSABB
Végig keményen szorongatta az élen álló Vettelt, aki egyszer hibázott, és mert veszélyesen tért vissza a pályára, öt másodperces büntetést kapott. Hamilton közvetlenül mögötte ért be, így nyert.

79. 2019 Francia GP
A Mercedes erőfölénye elsöprő volt ezen a hétvégén, és Bottas sem jelentett rá veszélyt. A pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet aratott csaknem húsz másodperccel csapattársa előtt.

80. 2019 Brit GP
Az első etapban nagyot csatázott az élen a pole-ból rajtoló Botasszal, és végül az játszott a kezére, hogy sikerre tudta vezetni egykiállásos stratégiáját, miközben csapattársa kétszer cserélt kereket.

81. 2019 Magyar GP – A LEGRAVASZABB
Az élről induló Verstappen egészen a hajráig vezetett, de Hamilton váratlanul kétkiállásos stratégiára váltott, és az új gumiknak köszönhetően húsz kör alatt ledolgozta húsz másodperces hátrányát.



82. 2019 Orosz GP

A Ferrari párosa az élen állt, de Vettel műszaki hiba miatt kiesett, az érvénybe léptetett virtuális biztonsági autós szakasz alatt pedig Leclerc is elveszítette a vezetést, amit Hamilton szerzett meg.

83. 2019 Mexikói GP
A Ferrari párosa indult elölről, és sokáig vezetett is, korai kerékcseréje után azonban Hamilton fantasztikus gumikezelésének köszönhetően az élre állt, és a végén visszaverte Vettel támadásait.

84. 2019 Abu-dzabi GP
A pole pozícióból indult, és azt követően, hogy a rajt után is megőrizte a vezetését, hatékonyan építgette előnyét előbb Lerclerc, aztán Verstappen előtt. Több mint 16 másodperccel nyert.

85. 2020 Stájer GP

A pole-ból indulva a korai biztonsági autós szakaszt követően körről körre növelte előnyét az őt üldöző Verstappennel és Bottasszal szemben. Kerékcseréjét leszámítva végig az élen állt.

86. 2020 Magyar GP
A nedves pályán induló futamon mindenki hamar slickekre váltott, onnantól pedig Hamilton mindenkit faképnél hagyott. Előnye akkora volt, hogy a végén még egy kerékcserét is beiktathatott.

87. 2020 Brit GP – A LEGBIZARRABB
A hajráig az élen állt Bottas előtt, amikor a finn defektet kapott. A második Verstappen ekkor kereket cserélt, így Hamilton előnye akkorára nőtt, hogy amikor ő is defektet kapott, három keréken is nyert.



88. 2020 Spanyol GP

A Mercedes domináns teljesítményt nyújtott az egész hétvégén, így nem volt nehéz dolga: a pole-ból indulva rajt-cél győzelmet aratott majd' fél perccel megelőzve a második Verstappent.

89. 2020 Belga GP

A Mercedesnek ezen a hétvégén sem volt ellenfele, így ismét rajt-cél győzelmet aratott, mivel Bottas sem a rajt, sem a biztonsági autós szakasz után nem tudta kihasználni a szélárnyékot.

90. 2020 Toszkán GP
Hiába a pole, a rajt után Bottas megelőzte, de a piros zászlós szakasz után már ő kapta el jobban az indulást, és az élre állt. Vezetését a második versenymegszakítás utáni újraindításnál is megőrizte.

91. 2020 Eifel GP

A második helyről indulva kapóra jött neki a virtuális biztonsági autós szakasz, így kerékcseréje után az élre került. Onnantól magabiztosan őrizte előnyét – a futam végi safety car-periódus után is.

92. 2020 Portugál GP – A LEGTÖRTÉNELMIBB
Rekorderhez méltó teljesítménnyel döntötte meg Michael Schumacher győzelmi csúcsát: bár az első körben visszacsúszott a 3. helyre, két remek előzéssel és fantasztikus gumikezeléssel nagy diadalt aratott.

93. 2020 Emilia-romagnai GP
A második helyről indulva a rajtnál rontott egy pozíciót. Elnyújtott első etapja azonban a kezére játszott, főleg úgy, hogy virtuális biztonsági autós időszakban cserélhetett kereket, így nyert.

94. 2020 Török GP – A LEGMUNKÁSABB

A szélsőségesen csúszós pályán a hatodik helyről indult. Korai kerékcseréje után maratoni etapot futott, megspórolva egy boxkiállást, káprázatos gumikezelése így győzelmet ért a felszáradó pályán.

95. 2020 Bahreini GP
Megőrizte hidegvérét Grosjean óriási balesete után is, és az élről nekivágva megtartotta a vezetést Verstappen előtt. A végén a biztonsági autós szakasz után is visszaverte a holland támadását.

96. 2021 Bahreini GP

A sokáig vezető Verstappen elnyújtotta második kerékcseréjét, bízva a futam végi gumielőnyben. A hajrában meg is előzte az élen álló Hamiltont, ám lecsúszott a pályáról, így visszaengedte maga elé.

97. 2021 Portugál GP

A korai biztonsági autós szakasz után a harmadik helyre csúszott vissza, de előbb Verstappent, majd Bottast előzte meg egy-egy remek manőverrel. Ezután már csak tartotta a különbséget riválisai előtt.

98. 2021 Spanyol GP
A pole-ból indult, de Verstappen a rajt után megelőzte. A futam kétharmadánál beiktatott plusz kerékcserével nagy gumielőnybe került, és 22 másodperces hátrányát ledolgozva megelőzte ellenfelét.

99. 2021 Brit GP
A rajt után kipöckölte Verstappent a pályáról. A piros zászlós szakasz után a második helyről folytatta, és a végén úgy is megelőzte Leclerc-t, hogy boxkiállásakor letöltötte tíz másodperces büntetését.

100. 2021, Orosz GP

A negyedik helyről indulva visszacsúszott hatodiknak, de elnyújtott első etapjával feljött másodiknak Norris mögé. A hajrában a szemerkélő esőben intermediate gumikra váltott, így megelőzte riválisát.


(A cikk a Nemzeti Sport szombati melléklete, a Képes Sport 2021. július 31-i lapszámában jelent meg.)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik