Napos, száraz időben kezdődött meg az első szabadedzés Mogyoródon, a Magyar Nagydíj helyszínén. A gyakorlás jelmondata: elő a közepesen kemény abroncsokkal!
Jean-Éric Vergne, a Toro Rosso pilótája volt az első, aki kilátogatott az aszfaltra, Heikki Kovalainen követte. Egy, illetve két kör megtétele után mindketten visszatértek a boxba. Aztán jöttek sorban a többiek, kilenc perc elteltével viszont csak Sergio Pérez volt a pályán.
10 óra 14-kor Kimi Räikkönen és Felipe Massa gurult ki – a Ferrariról az a hír járta, hogy új elsőszárnyfejlesztést próbál ki Massa autóján ezen a délelőttön. A brazil és Räikkönen nyomban visszatért a boxba, de Massa rövid állítgatás után megint kint termett. Räikkönenék a Lotus Német GP-n már tesztelt új DRS-rendszerét próbálgatták délelőtt.
Az első fél órában a finnek voltak a legaktívabbak, Kovalainen 11, Räikkönen 8 fordulót teljesített, előbbié volt az első mért kör (1:29.977), utóbbié pedig az addigi leggyorsabb 1:25.117 perccel.
Bő fél óra után már a két McLaren-pilóta büszkélkedett a legjobb idővel, aztán színen termett Michael Schumacher is. Rögvest kis verseny alakult ki a hármas között, a német feljött a második helyre, de Jenson Button pillanatokkal később visszavette tőle – Lewis Hamilton legjobb idejét (1:22.821) nem fenyegette veszély.
Közben Räikkönennek gondjai támadtak a motorhűtéssel, figyelmeztették is a csapatrádión.
Timo Glock (Marussia), csakúgy, mint Massa, új elsőszárnyfejlesztést tesztelt a délelőtt.
A tréning felénél Hamilton, Button, Schumacher volt a sorrend, őket az éppen ekkor „begyorsuló" Rosberg követte, akinek a legjobb ideje több mint egy másodperccel volt elmaradva a listavezető brit idejétől. Csupán egy szem sofőrnek, a Force India tesztpilótájának, Jules Bianchinak, aki Nico Hülkenberg helyét foglalta el, nem volt még mért ideje 50 perc elteltével. Bezzeg Péreznek! A mexikói az ötödik helyre jött fel, de Fernando Alonso szinte azonnal megelőzte. Sőt a világbajnoki listavezető spanyol még egy helyet előrelépve a negyedikre kapaszkodott fel 1:24 percen kívüli idővel.
A Renault-szériában vitézkedő Bianchi megmutatta, miért is vetettek rá szemet a gyorsasági autósport legrangosabb kategóriájában: 1:25.985-tel a 17. pozícióba érkezett meg a lajstromon.
Hamilton után Button is 1:23 alá (1:22.922) autózott – Rosberg meg Schumi elé. A két mercedeses ideje több mint hat tizeddel volt 1:23 perc fölött.
Paul Di Resta az utolsó három kanyarban arról panaszkodott rádión, hogy nehezen vezethető a Force Indiája, be is hajtott gyorsan a boxba.
Tizenkét perccel a szabadedzés vége előtt Alonso feljött a harmadik helyre (1:23.397). A spanyol nem állt le, ment volna még sebesebben is, de szóltak neki rádión, hogy ne törje magát (sehogyan sem..), mert hatalmas a forgalom (huszonegyen köröztek a huszonnégyből két minutummal a vége előtt), ezért be is gurult a boxba szépen.
11.30. Vége az első szabadedzésnek. Hamiltoné lett a legjobb idő, Buttoné a második, a harmadik helyen Alonso végzett, negyedik lett Rosberg. Nini, megérkezett az ötödik helyre az addig láthatatlan-hallhatatlan Romain Grosjean! A francia süvölvény Schumacher, Massa és lotusos csapattársa, Räikkönen elé furakodott be a listán.
Folyt. köv. délután, azaz 14 és 15.30 óra között második szabadedzés a 2012-es Formula–1-es Magyar Nagydíjon!
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.821 | átlag: 190.429 km/ó | 30 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.922 | 0.101 mp h. | 24 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.397 | 0.576 | 24 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.628 | 0.807 | 29 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:23.633 | 0.812 | 24 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.845 | 1.024 | 26 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:23.904 | 1.083 | 25 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:23.983 | 1.162 | 24 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:24.152 | 1.331 | 24 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.268 | 1.447 | 27 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:24.300 | 1.479 | 23 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:24.394 | 1.573 | 19 |
13. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.546 | 1.725 | 24 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.559 | 1.738 | 22 |
15. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.608 | 1.787 | 25 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.354 | 2.533 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.559 | 2.738 | 27 |
18. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:25.715 | 2.894 | 26 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:26.440 | 3.619 | 27 |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:26.705 | 3.884 | 23 |
21. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:26.755 | 3.934 | 28 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:27.015 | 4.194 | 24 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:27.101 | 4.280 | 21 |
24. | Daniel Clos | spanyol | HRT-Cosworth | 1:28.176 | 5.355 | 24 |
PÉNTEK | |
12.00–12.30 | GP2, szabadedzés |
14.00–15.30 | Formula–1, második szabadedzés |
16.00–16.30 | GP2, időmérő edzés |
17.00–17.45 | Porsche-szuperkupa, szabadedzés |
SZOMBAT | |
9.45–10.15 | GP3, időmérő edzés |
11.00–12.00 | Formula–1, harmadik szabadedzés |
12.25–12.55 | Porsche-szuperkupa, időmérő edzés |
14.00–15.00 | Formula–1, időmérő edzés |
15.40–16.45 | GP2, első verseny (39 kör) |
17.20–17.55 | GP3, első verseny (16 kör) |
VASÁRNAP | |
9.25–10.00 | GP3, második verseny (16 kör) |
10.35–11.25 | GP2, második verseny (28 kör) |
11.45–12.20 | Porsche-szuperkupa, verseny (14 kör) |
12.30–12.45 | Formula–1, versenyzői parádé |
12.45–13.15 | Formula–1, rajtrács-ceremónia |
14.00 | Formula–1, a verseny (70 kör) rajtja |
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |