A HÉTVÉGE ÁTOKTÖRÉSE. Michael Schumacher 2006-os győzelme óta Nico Rosberg az első német pilóta, aki F1-es versenyen nyerni tudott Hockenheimben.
A HÉTVÉGE VENDÉGE. Lukas Podolski, a világbajnok német labdarúgó-válogatott támadója a Mercedes vendégeként a helyszínen tekintette meg a Német Nagydíjat. Hockenheimben elmondta, a vb-győzelmet Michael Schumachernek ajánlja a Brazíliában győztes nationalelf.
A HÉTVÉGE NEMZETE. Nico Rosberg úgy fogalmazott, a Valtteri Bottasszal megosztott első rajtsor az első az F1-ben, amelyet finn pilóták sajátítottak ki. Rosberg persze német, ám az apja, Keke Rosberg révén finn vér is csörgedezik ereiben – no persze, Keke Rosberg Solnában, Svédországban született. Igazi többnemzetiségű család.
A HÉTVÉGE ELISMERÉSE. Fernando Alonso nagyon jó barátja Mark Webbernek, akivel hatalmas csatákat is vívott anno. Az ausztrál az idén már nem az F1-ben szerepel, de Red Bull-os utódja, a szintén ausztrál Daniel Ricciardo is kivívta Alonso elismerését.
„Daniel Ausztrália kellemes meglepetése – mondta Alonso. – Hihetetlenül jó, hét háromra veri Vettelt az idei időmérőkön, erre senki sem számított. Ezen a futamon fantasztikusan versenyzett, okosan manőverezett, amikor megelőztem, a szélárnyékot kihasználva támadott vissza, későn fékezett, egyszer sem rontotta el a kanyart. Pontos volt, tisztelte a szabályokat, nagyot csatáztunk."
A HÉTVÉGE TÁNCA. A Német Nagydíj második szabadedzése közben Daniel Ricciardo finoman szólva is elég egyedi táncot mutatott be, de nem sikerült mosolyt csalnia a Red Bull szerelőjének az arcára.
A HÉTVÉGE SOROZATA. Négy év telt el a Ferrari 2010-es Német Nagydíjon aratott híres, „Fernando gyorsabb nálad” kettős győzelme óta. A hockenheimi futam óta az ugyanitt megrendezett vasárnapi futam volt a 77. verseny, négy éve nem maradt pont nélkül a Ferrari.
A HÉTVÉGE (VAGY INKÁBB AZ ÉV…) BALSZERENCSÉSE. Felipe Massa az idén harmadszor esett ki első körös baleset következtében. Melbourne-ben Kobajasi Kamui ment neki fékhibája miatt, Silverstone-ban Kimi Räikkönennek ütközött neki a brazil, most pedig Kevin Magnussennel értették félre egymást. A brazil az előző tíz szezonjában összesen három versenyt adott fel az első körben.
A HÉTVÉGE TANÁCSA. „Ne legyél sz.r” – tanácsolta Toto Wolff a feleségének, Susie-nak a pénteki első szabadedzés előtt.
A HÉTVÉGE OKOSKODÁSA. Niki Lauda szerint a Williams nem használta ki, hogy női pilóta tesztelt az autójában.
„Nem értem a Williamst. Beültet az autójába egy 31 éves nőt, akinek nincs esélye arra, hogy a csapatnál versenyen is induljon – mondta Lauda Susie Wolffról. – Mi ez, ha nem reklámfogás? És ha már ilyen akciójuk van, miért nem tettek érte annyit, hogy kiengedik majdnem üres tankkal és szuperlágy gumikon? Akkor az első helyek közelében zárt volna, és mindenki róla, illetve a csapatáról beszélne. Ez hatalmas elszalasztott lehetőség, bizony jól elbaltázták."
A HÉT DÖNTÉSE. Az FIA betiltotta a FRIC (Front-Rear Interconnected Suspension) rendszert, ami a nevéből is mutatja, hogy az első és a hátsó felfüggesztést kapcsolta össze. A Német Nagydíjtól kezdve azonban tilos ezt használni az autókban, ami alapvetően befolyásolja a kocsik megfelelő egyensúlyának megtalálását. A döntés megosztotta az érintetteket, a Lotus pilótái egyértelműen kijelentették, hogy hátrányosan érinti őket a döntés, míg például Rosberg és Button egyáltalán nem ellenezte a FRIC beszüntetését.
A HÉTVÉGE TŰZESETEI. Kánikulai hétvége volt Hockenheimben, és a tűz visszatérő eleme volt a Német Nagydíjnak. A Williams szállásán péntek hajnalban tűz ütött ki, négy embert füstmérgezés gyanújával kórházba szállítottak. A pénteki szabadedzésen Kobajasi Kamui Caterhamje, a vasárnapi versenyen pedig Danyiil Kvjat Toro Rossója kapott lángra.
A HÉTVÉGE REKORDDÖNTÉSE. A Német Nagydíjat látványosan feladó Adrian Sutil a 119. F1-es versenyét zárta pódium nélkül, ezzel pedig „letaszította” a trónról az eddigi egyeduralkodót, Pierluigi Martinit.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.908 | átlag: 206.066 km/ó | 53. kör |
2. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:20.224 | 0.316 mp h. | 56. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:20.548 | 0.640 | 57. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.752 | 0.844 | 54. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:20.846 | 0.938 | 53. |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.298 | 1.390 | 67. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:21.338 | 1.430 | 55. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.346 | 1.438 | 64. |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:21.494 | 1.586 | 45. |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.545 | 1.637 | 39. |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:21.876 | 1.968 | 58. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.008 | 2.100 | 61. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.098 | 2.190 | 44. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:22.179 | 2.271 | 34. |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:22.305 | 2.397 | 41. |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:22.522 | 2.614 | 57. |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:22.529 | 2.621 | 41. |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:22.866 | 2.958 | 50. |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:23.035 | 3.127 | 50. |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:23.230 | 3.322 | 49. |
21. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:24.137 | 4.229 | 26. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 9 | 190 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 8 | 8 | 176 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 4 | 8 | 106 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 10 | 97 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 9 | 91 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 7 | 82 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 6 | 59 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 9 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |