RED BULL
A konstruktőr-világbajnoki cím bebiztosítása nemigen volt kétséges a futam előtt, az elsődleges kérdés Sebastian Vettel vb-elsőségének biztossá tétele volt. A pontverseny éllovasa Michael Schumacher 2002-es hockenheimi remeklése óta elsőként az összes edzést (beleértve az időmérő szakaszait is) az élen zárta, de a versenyen meg kellett hajolnia Lewis Hamilton előtt. A német legfeljebb annak örülhetett, hogy végig bírta az autója, és nem az övében ment tönkre a generátor, hanem Mark Webberében.
Christian Horner csapatfőnök: „Valóban aggódunk a generátor miatt, ezen nincs mit szépíteni. A mostani volt a harmadik ilyen jellegű kiesésünk, míg másoknak más megy tönkre az autójukban. Megvizsgálhatjuk, mi történt, de néhány nap alatt nem leszünk okosabbak. Talán a Brazil Nagydíjra megbízhatóbbat kapunk ezekből az új egységekből.”
McLAREN
Az autó a szabadedzéseken nem tűnt olyan erősnek, mint Abu-Dzabiban, de Hamilton volt az egyetlen, akitől várni lehetett, hogy legyőzze Vettelt. Az időmérőn még egy tizeddel elmaradt a némettől, a versenyen viszont le tudta gyűrni, remek győzelmet aratott, Brazíliában kiderül, ez volt-e az utolsó a McLarennél (a Mercedeshez igazolás előtti korszakban…).
Jenson Button műszaki hiba miatt csak a 12. helyről rajtolt, visszaesett a 16. helyre, és bárt azt mondta, fél, hogy nem lesz sok előzés, fel tudott jönni az 5. helyre, amivel magát is meglepte.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Lewis és Jenson is fantasztikusan versenyzett, mindketten kihozták a maximumot ebből a vasárnap délutánból. Ami a Ferrari döntését illeti, én nem tennék ilyet a pilótámmal, de nem kritizálom a Ferrarit, azt tette, amit az érdekei diktáltak. Minket nem befolyásolt a döntése, de ha emiatt az egyik autónk a tiszta oldalról átkerült volna a koszosra, nagyon kiborultam volna.”
Fernando Alonso világbajnok lesz, ha a Brazil Nagydíjon… |
…győz, és Vettel legfeljebb 5.; |
…második, Vettel pedig legfeljebb 8.; |
…harmadik, Vettel pedig legfeljebb 10. |
Minden más esetben Vettelé lesz a vb-cím. Egyenlő pontszám esetén Vettel több győzelmével világbajnok. |
FERRARI
Fernando Alonso a szabadedzéseken elfogadható formát mutatott, de az időmérőn csak a kilencedik lett a használt lágyabb gumikon. A többi csapat friss gumikon indította pilótáit a záró szakaszban, a Ferrari azonban esküdött rá, hogy így volt a jó – az eredmények mindenesetre nem ezt mutatták.
A verseny előtt Felipe Massa váltóján feltörték a plombát, hogy ezzel a brazilt a spanyol mögé, a spanyolt a rajtrács koszos oldaláról a tisztára helyezzék. A taktikai húzás bejött, Alonso a rajtnál feljött a 7.-ről a 4. helyre, és Mark Webber kiesése után dobogón végzett, és Hamilton előzésének köszönhetően csak három pontot veszített Vettellel szemben.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Jó döntés volt Felipét hátrébb soroltatni, hiszen Fernando ennek köszönhetően lett harmadik, és ezt kellett tennünk. Bírálhatnak minket, elfogadom, ilyen a Ferrari, ilyen vagyok én. A csapat érdeke az első, és ezt el kell fogadniuk a pilótáknak. Felipe megértette, hogy nem ellene, hanem Fernandóért cselekszünk.”
LOTUS
Kimi Räikkönen elismerte, kellemes meglepetés volt a csapat remek időmérős teljesítménye azok után, hogy a szabadedzéseket végigszenvedték. Ám a finn a rajtnál sokat veszített, és nem csatázhatott a dobogóért. A Lotus teljesítményét visszavetette, hogy a verseny közben beborult az ég, ekkor az arany-fekete autók tapadása elmaradt az optimálistól. Romain Grosjean váltócsere miatti nyolc rajthelyes büntetése ellenére korán Räikkönen elé került, de kicsúszott, és végül a finn mögött ért célba.
Éric Boullier csapatfőnök: „Egyértelmű, hogy az abu-dzabi győzelem után kissé csalódottak vagyunk, de azért örülünk a dupla pontszerzésnek. Kimi kerékcseréjénél hibáztunk, de a Red Bull, a Ferrari és a McLaren egyértelműen jobb volt nálunk, nemigen csatázhattunk volna velük. Brazíliában újabb erős versenyre számítunk.”
FORCE INDIA A legutóbbi öt futamból négyen pontot szerző Nico Hülkenberg továbbra is tartja Paul di Restával szembeni csapaton belüli fölényét. A német erős versenyzéssel a Lotusok és a Williamsek között pontot szerzett, a skót viszont több hibát elkövetve a középmezőny végén zárt. |
WILLIAMS |
SAUBER |
TORO ROSSO |
MERCEDES |
CATERHAM A Marussia mindkét autójával megverte az időmérőn, de Heikkio Kovalainen ezt követően is azt mondta, hogy ők a gyorsabbak. Ezt a versenyen bizonyították is. |
MARUSSIA A szombaton megszerzett előnyt KERS nélkül esélye sem volt tartani a Marussiának a versenyen, de legalább kevés kiesés volt, így egy futammal a zárás előtt még a 10. helyen áll a csapat. |
HRT Súlyos anyagi gondokkal küzd az istálló, egy katari befektetőcsoport a hetekben kihátrált a felvásárlása elől, ami azt jelentheti, hogy a Brazil GP után megszűnik a HRT. Sikerült kvalifikálniuk magukat a versenyre, amelyen Narain Karthikeyan Vettel feltartásával hívta fel magára a figyelmet, míg Pedro de la Rosa ülése eltört a versenyen, jelezve, az élet a HRT-nél tényleg nem habos torta. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:35:55.269 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 0.675 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 37.229 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 46.013 mp h. |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 56.432 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:04.425 p h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:10.313 p h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:13.792 p h. |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:14.525 p h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:15.133 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.341 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.871 p h. |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.510 p h. |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1 kör h. |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 16 megtett kör | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 14 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (56. kör) 1:39.347 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 16 | 273 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 12 | 17 | 260 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 18 | 206 |
4. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 14 | 190 |
5. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 13 | 163 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 13 | 107 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 10 | 96 |
9. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 53 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 5 | 45 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 10 | 31 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 440 (már bajnok) |
2. | Ferrari | 367 |
3. | McLaren-Mercedes | 353 |
4. | Lotus-Renault | 302 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 99 |
8. | Williams-Renault | 76 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |