Red Bull: Aggódunk a generátor miatt, ezen nincs mit szépíteni

Vágólapra másolva!
2012.11.19. 11:45
null
Lewis Hamilton hitt Sebastian Vettel legyőzésében, és sikerült is neki (Fotók: Action Images)
A Red Bull-istállónál elismerték, részben a Renault kezébe került Sebastian Vettel világbajnoki címének sorsa, hiszen vasárnap Austinban visszakerült az autókba a megbízhatatlan fajta generátor, amely miatt Mark Webber ki is esett a versenyből, és amely Vettelnek korában kétszer okozott kiesést. A Ferrarinál megvédték döntésüket, amely szerint Felipe Massát a váltója „felbontása” miatt szándékosan hátrébb soroltatták, s azt mondták, Fernando Alonso eredménye őket igazolta. A McLarennél ennek ellenére nem értenek egyet a brazil kezelésével.

 

RED BULL

Van még miért izgulni a Red Bullnál az idényzáró előtt
Van még miért izgulni a Red Bullnál az idényzáró előtt

A konstruktőr-világbajnoki cím bebiztosítása nemigen volt kétséges a futam előtt, az elsődleges kérdés Sebastian Vettel vb-elsőségének biztossá tétele volt. A pontverseny éllovasa Michael Schumacher 2002-es hockenheimi remeklése óta elsőként az összes edzést (beleértve az időmérő szakaszait is) az élen zárta, de a versenyen meg kellett hajolnia Lewis Hamilton előtt. A német legfeljebb annak örülhetett, hogy végig bírta az autója, és nem az övében ment tönkre a generátor, hanem Mark Webberében.
Christian Horner csapatfőnök: „Valóban aggódunk a generátor miatt, ezen nincs mit szépíteni. A mostani volt a harmadik ilyen jellegű kiesésünk, míg másoknak más megy tönkre az autójukban. Megvizsgálhatjuk, mi történt, de néhány nap alatt nem leszünk okosabbak. Talán a Brazil Nagydíjra megbízhatóbbat kapunk ezekből az új egységekből.”

McLAREN
Az autó a szabadedzéseken nem tűnt olyan erősnek, mint Abu-Dzabiban, de Hamilton volt az egyetlen, akitől várni lehetett, hogy legyőzze Vettelt. Az időmérőn még egy tizeddel elmaradt a némettől, a versenyen viszont le tudta gyűrni, remek győzelmet aratott, Brazíliában kiderül, ez volt-e az utolsó a McLarennél (a Mercedeshez igazolás előtti korszakban…).
Jenson Button műszaki hiba miatt csak a 12. helyről rajtolt, visszaesett a 16. helyre, és bárt azt mondta, fél, hogy nem lesz sok előzés, fel tudott jönni az 5. helyre, amivel magát is meglepte.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Lewis és Jenson is fantasztikusan versenyzett, mindketten kihozták a maximumot ebből a vasárnap délutánból. Ami a Ferrari döntését illeti, én nem tennék ilyet a pilótámmal, de nem kritizálom a Ferrarit, azt tette, amit az érdekei diktáltak. Minket nem befolyásolt a döntése, de ha emiatt az egyik autónk a tiszta oldalról átkerült volna a koszosra, nagyon kiborultam volna.”

ALONSO VB-ESÉLYEI
Fernando Alonso világbajnok lesz, ha a Brazil Nagydíjon…
…győz, és Vettel legfeljebb 5.;
…második, Vettel pedig legfeljebb 8.;
…harmadik, Vettel pedig legfeljebb 10.
Minden más esetben Vettelé lesz a vb-cím. Egyenlő pontszám esetén Vettel több győzelmével világbajnok.

FERRARI
Fernando Alonso a szabadedzéseken elfogadható formát mutatott, de az időmérőn csak a kilencedik lett a használt lágyabb gumikon. A többi csapat friss gumikon indította pilótáit a záró szakaszban, a Ferrari azonban esküdött rá, hogy így volt a jó – az eredmények mindenesetre nem ezt mutatták.
A verseny előtt Felipe Massa váltóján feltörték a plombát, hogy ezzel a brazilt a spanyol mögé, a spanyolt a rajtrács koszos oldaláról a tisztára helyezzék. A taktikai húzás bejött, Alonso a rajtnál feljött a 7.-ről a 4. helyre, és Mark Webber kiesése után dobogón végzett, és Hamilton előzésének köszönhetően csak három pontot veszített Vettellel szemben.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Jó döntés volt Felipét hátrébb soroltatni, hiszen Fernando ennek köszönhetően lett harmadik, és ezt kellett tennünk. Bírálhatnak minket, elfogadom, ilyen a Ferrari, ilyen vagyok én. A csapat érdeke az első, és ezt el kell fogadniuk a pilótáknak. Felipe megértette, hogy nem ellene, hanem Fernandóért cselekszünk.”

A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!

LOTUS
Kimi Räikkönen elismerte, kellemes meglepetés volt a csapat remek időmérős teljesítménye azok után, hogy a szabadedzéseket végigszenvedték. Ám a finn a rajtnál sokat veszített, és nem csatázhatott a dobogóért. A Lotus teljesítményét visszavetette, hogy a verseny közben beborult az ég, ekkor az arany-fekete autók tapadása elmaradt az optimálistól. Romain Grosjean váltócsere miatti nyolc rajthelyes büntetése ellenére korán Räikkönen elé került, de kicsúszott, és végül a finn mögött ért célba.
Éric Boullier csapatfőnök: „Egyértelmű, hogy az abu-dzabi győzelem után kissé csalódottak vagyunk, de azért örülünk a dupla pontszerzésnek. Kimi kerékcseréjénél hibáztunk, de a Red Bull, a Ferrari és a McLaren egyértelműen jobb volt nálunk, nemigen csatázhattunk volna velük. Brazíliában újabb erős versenyre számítunk.”

TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE
FORCE INDIA
A legutóbbi öt futamból négyen pontot szerző Nico Hülkenberg továbbra is tartja Paul di Restával szembeni csapaton belüli fölényét. A német erős versenyzéssel a Lotusok és a Williamsek között pontot szerzett, a skót viszont több hibát elkövetve a középmezőny végén zárt.

WILLIAMS
A ritka alkalmak egyike volt, amikor Bruno Senna tartani tudta a lépést Pastor Maldonadóval, a rajt után csapattársa elé is került, de a venezuelai a hajrában agresszív előzéssel megmutatta, ki az úr Grove-ban.

SAUBER
A kétarcú Sauber ezen a versenyhétvégén a reménytelen oldalát mutatta, a gumikkal való szenvedés közepette Sergio Pérez örülhetett, hogy nem kapott rajtbüntetést azért, mert nekiment Charles Picnek a szombati szabadedzésen. A pontszerzés a fék kisebb hibája miatt így sem jöhetett össze.

TORO ROSSO
Daniel Ricciardo a héten magabiztosan nyilatkozta, hogy ha valamiben, az időmérős teljesítményében biztosan jobb Jean-Éric Vergne-nél, erre szombaton az első szakaszban kiesett. A versenye neki alakult jobban, még Raikkönennel is csatázhatott, de pontot nem szerzett. Vergne a hétvégén kétszer törte össze a kerékfelfüggesztését, a versenyen ki s kellett állnia miatta.

MERCEDES
Megint a középmezőny végén zárt a Merci, ami már több mint kellemetlen számukra Michael Schumacher karrierjének alkonyán. A német a gumiproblémái miatt az 5. rajtkocka ellenére esélytelen volt a pontszerzésre, a hónapokkal ezelőtti Mercedesszel száguldó Nico Rosberg pedig csak akkor érezhette jól magát, amikor a pontszerző helyeken haladt kerékcseréje előtt. Ám neki is a boxba kellett hajtania, és 13. lett.

CATERHAM
A Marussia mindkét autójával megverte az időmérőn, de Heikkio Kovalainen ezt követően is azt mondta, hogy ők a gyorsabbak. Ezt a versenyen bizonyították is.
MARUSSIA
A szombaton megszerzett előnyt KERS nélkül esélye sem volt tartani a Marussiának a versenyen, de legalább kevés kiesés volt, így egy futammal a zárás előtt még a 10. helyen áll a csapat.
HRT
Súlyos anyagi gondokkal küzd az istálló, egy katari befektetőcsoport a hetekben kihátrált a felvásárlása elől, ami azt jelentheti, hogy a Brazil GP után megszűnik a HRT. Sikerült kvalifikálniuk magukat a versenyre, amelyen Narain Karthikeyan Vettel feltartásával hívta fel magára a figyelmet, míg Pedro de la Rosa ülése eltört a versenyen, jelezve, az élet a HRT-nél tényleg nem habos torta.

 

AMERIKAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:35:55.269
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 0.675 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 37.229 mp h.
4. Felipe Massa brazil Ferrari 46.013 mp h.
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 56.432 mp h.
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:04.425 p h.
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:10.313 p h.
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:13.792 p h.
9. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:14.525 p h.
10. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:15.133 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.341 p h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:24.871 p h.
13. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.510 p h.
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1 kör h.
16. Michael Schumacher német Mercedes 1 kör h.
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2 kör h.
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
FELADTÁK
Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 16 megtett kör
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 14
Leggyorsabb kör: Vettel (56. kör) 1:39.347
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 5 10 16 273
2. Fernando Alonso 3 12 17 260
3. Kimi Räikkönen 1 7 18 206
4. Lewis Hamilton 4 7 14 190
5. Mark Webber 2 4 14 167
6. Jenson Button 2 5 13 163
7. Felipe Massa 1 13 107
8. Romain Grosjean 3 10 96
9. Nico Rosberg 1 2 10 93
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 8 58
12. Nico Hülkenberg 10 53
13. Paul di Resta 9 46
14. Pastor Maldonado 1 1 5 45
15. Michael Schumacher 1 7 43
16. Bruno Senna 10 31
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 6 10
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 440 (már bajnok)
2. Ferrari 367
3. McLaren-Mercedes 353
4. Lotus-Renault 302
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 124
7. Force India-Mercedes 99
8. Williams-Renault 76
9. Toro Rosso-Ferrari 22

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik