Lewis Hamiltont meglepte, mennyire jó a Mercedes Monte-Carlo utcáin, pedig szinte mindenki arra számított, hogy ha valahol, itt le lehet győzni a vb első öt versenyét megnyerő istálló pilótáit.
„Nagyszerű napunk volt, meglepett, milyen jól kezdtünk, az autó csodálatos. A pálya is szenzációs, a kocsi sokkal jobban vezethető, mint egy évvel ezelőtt, ami szintén nagy meglepetés. Örülök, hogy Fernando és a két Red Bull erősnek tűnik, jó kis csata vár ránk" – mondta a zsinórban ötödik győzelmére törő Hamilton. Előtte Alberto Ascari (1952), Jack Brabham (1960), Jim Clark (1965), Nigel Mansell (1992), Michael Schumacher (2004) és Sebastian Vettel (2013) nyert egymás után öt versenyt egy szezonon belül, és mindannyian világbajnokok is lettek.
Hamiltont talán már csak a Monacói GP tavalyi győztese, Nico Rosberg állíthatja meg, és ez is a célja a csapattársnak.
„Délelőtt alkalmazkodtunk a pályához, de délután lehetetlen volt érdemben körözni. A pálya és a gumik hőmérséklete is túl alacsony volt, nem akartam kockáztatni egy kicsúszást. A közvetlen riválisaink közelebb vannak hozzánk, mint Barcelonában" – mondta a délutáni tréningert a 20. helyen záró Rosberg.
Daniel Ricciardo továbbra is úgy érzi, a Monacói Nagydíj lehet a legjobb alkalom a Red Bull számára, hogy legyőzze a Mercedest.
„Még korai az erőviszonyokat latolgatni, de úgy érzem, ott vagyunk elöl a Mercedesszel – mondta az ausztrál. – Több mint egy napunk van arra, hogy alakítsunk az autón, és ha ez sikerül, megszorongathatjuk a Mercedest. Ha valahol verhető a Merci, az Monte-Carlo, és a két szabadedzés alapján ez valóban így van. Egyik szektorban sem látható hatalmas fölény részükről, ha minden összejön, szombaton csatába szállhatunk a pole pozícióért."
CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: Nyeregben a Mercedes, Hamilton az élen Monacóban |
2. szabadedzés: Jégeső után Alonso az élen Monte-Carlóban |
A Red Bull-szerelő mentette meg az alvajáró Kimi Räikkönent – videó |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Hiába a Ferrari 25 millió eurós ajánlata, Newey marad |
Vettel: Most tudjuk, milyen érzés volt Hamiltonéknak |
Hamilton: Túl sok a kockázat, azt akarom, hogy könnyebb legyen |
Elzárják Maldonado pénzcsapját Venezuelában |
Sebastian Vettel kevésbé bizakodó, szerinte van még tartalék a vb-éllovas istálló autóiban.
„A Mercedes a favorit, délelőtt nagyon gyors volt mindkét autója, és láthattuk az idén, hogy szombatra még gyorsabbá tud válni. Csak abban bízhatunk, hogy most mi is előrébb tudunk lépni ugyanannyit – mondta Vettel. – Persze, hogy közelebb vagyunk hozzájuk, de még mindig csak találgatunk. Mellettünk szól, hogy nincsenek hosszú egyenesek, de várjunk még a nagy bizakodással."
A délutáni edzést szuperlágy gumikon az élen záró Fernando Alonso szerint a második edzést megrövidítő eső nyílttá teheti a hétvége hátralévő részét.
„Nem számít, hogy turbómotorral megyünk, ez a pálya mindig különleges lesz, és akkor lesz esélyes a jó szereplésre, ha az edzéseken a lehető legtöbb kört megteszed, és minden kanyarra tökéletesen ráérzel – mondta Alonso. – Az, hogy a vizes pálya miatt senki sem ment hosszú menetet a szuperlágy gumikon, az időmérőt és a versenyt is nyílttá teheti."
A második edzést az ötödik helyen záró Valtteri Bottas szerint alaptalanok azok a félelmek, miszerint a Monacói Nagydíjon szenvedni fognak a versenyzők a túlságosan csúszós út miatt.
„Épp az ellenkezője, szerintem az idei autókkal kifejezetten élvezetes a monte-carlói pálya. Én legalábbis nagyon élvezem" – mondta Bottas.
Pastor Maldonado a középmezőnyben zárta a két szabadedzést, de nem az eredményeiről kellett beszélnie Monacóban, hanem azokról a mémekről, amelyek mindennapossá váltak vele kapcsolatban, és a monte-carlói futam kapcsán is elterjedt az interneten egy balesetes jachtról készült felvétel.
„Rendben van, hogy ilyennel szórakoznak, ráadásul valóban viccesek – reagált a mémekre vonatkozó kérdésre a venezuelai, hozzátéve, elsősorban azokat nem érti, akik komolyan gondolják a kritikákat. – Hozzászoktam a kritikákhoz, hiszen Dél-Amerikából jöttem, ráadásul egy olyan országból, ahol nem jellemző, hogy jó autóversenyzőik vannak. Az emberek hozzászoktak, hogy az alacsonyabb kategóriákban mindig az élmezőnyben voltam, de azt nem értik, hogy a Formula–1-ben már inkább az autó számít. Persze szabad világban élünk, és mindenki azt mond, amit akar."
A venezuelairól az is elterjedt, hogy megszüntetik Venezuelában az anyagi támogatását – az új sportminiszter legalábbis leszögezte, hogy nincs többé keret a pilóta és csapata szponzorálására.
„Tavaly ugyanezt mondták, mégis itt vagyok – mondta Maldonado. – Amikor történik valami Venezuelában, a sajtó egyből rám vetíti a hatásait, pedig semmi köze a sportminisztériumnak ahhoz, hogy ki támogat engem. A PDVSA programjának semmi köze a sportminisztériumhoz. Különben is bizonyítottam már annyit, hogy ne a szponzorpénztől függjek, a másik meg az, hogy a PDVSA nem engem támogat, hanem a csapatot. Arról, hogy lesz-e változás náluk, őket kérdezzék meg!"
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:18.482 | átlag: 153.207 km/ó | 15 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.901 | 0.419 mp h. | 12 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:19.017 | 0.535 | 15 |
4. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:19.351 | 0.869 | 14 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.421 | 0.939 | 9 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.668 | 1.186 | 9 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:19.712 | 1.230 | 10 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.721 | 1.239 | 16 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.779 | 1.297 | 11 |
10. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:20.230 | 1.748 | 16 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.394 | 1.912 | 8 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:20.622 | 2.140 | 13 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:20.811 | 2.329 | 8 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:20.977 | 2.495 | 7 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:21.467 | 2.985 | 8 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.700 | 3.218 | 6 |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:21.924 | 3.442 | 6 |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:21.937 | 3.455 | 13 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:22.683 | 4.201 | 13 |
20. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.862 | 4.380 | 11 |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:23.164 | 4.682 | 6 |
22. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:45.509 | 27.027 | 4 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.271 | átlag: 153.620 km/ó | 32 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.303 | 0.032 mp h. | 31 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.506 | 0.235 | 37 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:18.930 | 0.659 | 31 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:19.043 | 0.772 | 33 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:19.467 | 1.196 | 31 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.494 | 1.223 | 31 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.666 | 1.395 | 29 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:19.789 | 1.518 | 29 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:19.856 | 1.585 | 38 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.033 | 1.762 | 35 |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.118 | 1.847 | 33 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:20.207 | 1.936 | 33 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:20.241 | 1.970 | 38 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:20.260 | 1.989 | 36 |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.517 | 2.246 | 25 |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:20.736 | 2.465 | 18 |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:20.914 | 2.643 | 37 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:21.310 | 3.039 | 27 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:22.063 | 3.792 | 40 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:22.492 | 4.221 | 38 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:25.817 | 7.546 | 7 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 4 | 4 | 100 |
2. | Nico Rosberg | 1 | 5 | 5 | 97 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 5 | 49 |
4. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 3 | 39 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 37 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
12. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 4 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 197 |
2. | Red Bull-Renault | 84 |
3. | Ferrari | 66 |
4. | Force India-Mercedes | 57 |
5. | Williams-Mercedes | 46 |
6. | McLaren-Mercedes | 43 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 4 |