Lewis Hamilton idei ötödik győzelmét aratta vasárnap, Silverstone-ban 140 ezer honfitársa előtt szerezte meg az első helyet. Pedig elrontotta a rajtját, amikor pedig esni kezdett az eső, Nico Rosberg nagyon gyorsan felzárkózott rá. A kulcs az volt, hogy éppen abban a pillanatban ment a bokszba esőgumikért, amikor az addig szemerkélő eső intenzívebbé vált.
„Nagyon nehéz verseny volt, az elején nehéz volt a Williamsek ellen, nem tudtam őket támadni, így inkább közel maradtam hozzájuk, és sikerült a gyors kivezető körrel az élre kerülni. Aztán amikor megjött az eső, a gumik hirtelen lehűltek. Azért nehéz az élen haladva menni, mert elsőként érsz oda a pálya esős szakaszára, és óvatosabb vagy, mint akik mögötted jönnek – mondta Hamilton. – Talán az egész karrieremben először hoztam jó döntést az esőgumikról. Láttam, hogy jön az eső, és eddig sohasem voltam képes ennyire ráérezni arra, mikor kell kiállni a bokszba."
A sokáig a negyedik helyen haladó Nico Rosberg az enyhe esőben gyorsabb volt Hamiltonnál, gyorsan felzárkózott csapattárására, de a győzelem lehetőségét elveszítette azzal, hogy egy körrel tovább a pályán maradt, és slick gumikon kellett egy kört teljesítenie a már nagyon vizes aszfalton.
„Örülök, hogy eleredt az eső, nem tudom, hogy megszereztem volna-e a második helyet száraz időben. A vizes pályán gyorsan megelőztem a két Williamset és feljöttem Lewisra – mondta Rosberg. – Amikor láttam, hogy a bokszba hajt, nagyon örültem, mert biztos voltam benne, hogy rosszul döntött. A pálya még pont jó volt akkor, de mint kiderült, ő döntött jól. Így is, úgy is kint kellett maradnom, mert ez volt az egyetlen esélyem a győzelemre. Ha Lewis után a depóba hajtok, és megvárom a kerékcseréjét, azzal feladtam volna a versenyt. Így alakult."
PÉNTEK (Július 3.) |
1. szabadedzés: Váltócsere edzés közben? Nem gond! Rosberg az élen |
2. szabadedzés: A második angliai edzés is Rosbergé, mögötte a Ferrarik |
Vettel: Sennáéknak nem kellett hallgatniuk ezt a sok sz.rt |
SZOMBAT (Július 4.) |
3. szabadedzés: Rosberg váltójával megint gond volt, Hamilton az élen |
Időmérő: Hamilton az idén nyolcadszor az első rajtkockában |
Nem a teljesítményén múlik Räikkönen jövője – sajtóhír |
Räikkönen: Lényegtelen, hogy Vettel előtt vagyok |
VASÁRNAP |
Izgalom, fordulatok, a végén mégis dupla Mercedes-siker |
Brit luxusmárka kopogtat a sportág kapuján – sajtóhír |
Hamiltonhoz hasonlóan Sebastian Vettel is a 43. kör végén állt ki intermediate abroncsokért a bokszba, és ennek köszönhetően mindkét Williams-pilótát átugorva feljött a harmadik helyre. Az első körökben a kilencedik helyre visszacsúszó német elismerte, hogy az esővel szerencséje volt, de azt nem ismerte el, hogy ajándékként hullott az ölébe a harmadik hely.
„Milyen ajándék? Nem a Mikulástól kaptam a harmadik helyet, nem állt ott és integetett, hogy menjek a bokszba, nem is jelentkezett be a rádión, hogy elárulja, melyik körben kell kiállnom – mondta Vettel. – Mi döntöttünk így, és elég kevesen találták el a megfelelő kört. Ez a mi sikerünk egyik fontos összetevője volt. Tény, hogy az eső nélkül nem értünk volna oda a dobogóra, de elég türelmesek voltunk ahhoz, hogy kivárjuk az esőt, és jó döntést hozzunk."
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke kiemelte, nem volt véletlen, hogy bár Vettel az eső érkezése előtt még Kimi Räikkönen mögött volt, a végén harmadik lett, csapattársa pedig csak nyolcadik.
„A pilótának kell eldöntenie, hogy mikor jön ki esőgumikért. Kimi hamar kijött, és nyolcadik lett, Sebastian várt a megfelelő pillanatra, és dobogóra állt. Óriási versenyző" – dicsérte Arrivabene Vettelt. Räikkönen, akinek itt kellett volna bizonyítania 2016-os szerződéshosszabbítása érdekében, a rossz ellenpélda volt főnökénél...
Kilenc versenyből hatodszor állt dobogóra a Hamilton, Rosberg, Vettel hármas, eddig összesen hatan pezsgőzhettek az idén – az első kilenc futamon 2007 óta nem álltak ilyen kevesen a dobogón.
Vettel elmondta, összességében nem volt jó hétvégéje a Ferrarinak, az első kerékcsere után ugyanis hiába került a Williams párosa és Rosberg mögé, száraz pályán nem tudta tartani a tempóját.
Ezt emelte ki Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke is, aki szerint nem szabad szomorkodnia csapatának, mert az, hogy száraz pályán az időmérőn és versenykörülmények között is gyorsabb volt a Ferrarinál, hatalmas előrelépésnek számít.
A negyedik helyen célba érő Felipe Massa az első kerékcseréjéig vezetett a versenyben, s bár sokáig támadta őt Valtteri Bottas, a brazil nem aggódott amiatt, hogy csapattársa megelőzi.
„Persze, hogy támadott, hiszen használhatta a DRS-t. Összességében azonban gyorsabb voltam nála – mondta Massa. – Csodálatos volt a rajt, de a végén az eső mindent tönkretett. Nem az erősségünk ilyen időben körözni, ráadásul a második kerékcserém rémesen sikerült, meg kellett tisztítani a hátsó légterelőt. Egy körrel később álltunk ki, mint ideális lett volna, ezeken ment el a dobogós hely. Bosszantó eredmény egy ilyen jó verseny végén."
Valtteri Bottas felemás érzésekkel távozik Silverstone-ból. A Williams eleinte nem engedte, hogy támadja Massát, majd azzal a femtétellel engedte, hogy tiszta lesz a verseny. Végül Bottas nem tudta megelőzni Massát.
„Egyrészt borzasztóan bosszantó verseny volt, másfelől nagyon jó – mondta Bottas. – Csodálatosan rajtoltunk, magunk mögött tartottuk a két Mercedest, majd az egyiket még a kerékcserék után is. Aztán jött az eső, a vizes pályán az intermediate gumikon nagyon szenvedtem. Végül megengedte a csapat, hogy támadjam Felipét, de nem tudtam megelőzni. Meg kell vizsgálnunk, milyen lehetőségeink lettek volna még. Vigyáznom is kellett, nehogy elhibázzam az egyik próbálkozást, mert Lewis, majd Nico ott jött mögöttünk."
A tizedik helyen célba érve megszerezte idei első pontját Fernando Alonso, aki az első körben tömegkarambolba keveredett, s ki is kellett állnia a bokszba, miután nekilökték Jenson Buttonnak.
„Hihetetlen volt a rajt. A két Lotus a hármas kanyarban túlságosan agresszív volt, aminek az lett a vége, hogy megpördültem, és Jensonnak mentem. Kellett volna némi józanság – mondta Alonso. – A pontszerzés? Nem vagyok túlságosan izgatott, de tudom, hogy ez feldobja kicsit a csapatot. Dolgozunk tovább, ez egy hosszú távú projekt, nem egyik napról a másikra leszünk világverőek."
Ami az első körben történt tömegkarambolt illeti, senkit sem büntettek meg miatta a Brit Nagydíj sportfelügyelői.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Danyiil Kvjat (6.): – Élvezetes verseny volt, izgalmas volt az eső miatt. Az autót jó volt vezetni, meg kell tartanunk ezt az irányt.
Nico Hülkenberg (7.): – Talán ez volt a legjobb rajtom az F1-ben. magam mögött tartottam a két Ferrarit, de a kerékcserénél semmit sem tehettem, túl gyorsak voltak. A hetedik helyezés nagyszerű eredmény.
Kimi Räikkönen (8.): – Úgy döntöttem, hogy kijövök az intermediate gumikért, de túl száraz volt a pálya, és három kör után elkoptak. Az eső viszont csak öt-hat körrel később eredt el igazán, a kopott gumik miatt újra ki kellett jönnöm. Jó döntés volt, csak túl korán hoztam meg.
Sergio Pérez (9.): – Szép, hogy mindkét autóval pontokat szereztünk, de talán még jobbak is lehettünk volna, ha az esőben határozottabban döntünk a kerékcseréről. Túl sokáig vártunk.
Marcus Ericsson (11.): – A zsebünkben volt a pontszerzés, borzasztó lecsúszni róla. Nehéz volt megjósolni, mikor érkezik meg az eső, én túl korán megkaptam az esőgumikat, így még egy kiállásra szükségem volt.
Roberto Merhi (12.): – A verseny előtt úgy éreztem, ez nem az én hétvégém, de nagyon boldog vagyok, hogy a csapatom hazai versenyén a 12. helyen értem célba. Javítottunk az autón, tisztán érezhető az előrelépés.
Will Stevens (13.): – A verseny elején még nem volt gond, de a hajrában 15 kört mentem intermediate gumikon, teljesen elkoptak, ezért csúsztam meg a végén, és mentem a falnak. Különleges hétvége volt, igyekszem a jóra emlékezni belőle
Carlos Sainz Jr. (feladta): – Jól álltunk, de aztán rosszul végződött. A rajt után nem volt jó a kocsi, de a kerékcsere után javult. Kényelmesen mentem a kilencedik helyen, még az esőben is, de egyszer csak leállt az autó.
Daniel Ricciardo (feladta): – Bizakodtam a héten, de csalódtam. A motor elvesztette az erejét, hiába próbálkoztunk az elektronikus rendszer újraindításával, nem lett jobb. Nem sikerültek jól a legutóbbi versenyek, de Magyarországon talán jobbak leszünk.
Max Verstappen (feladta): – Kipörögtek a kerekeim a rajtnál, visszaestem, szerencsére a karambol előttem történt, ki tudtam kerülni. Az újraindulás után a kettes kanyarban k9itört a kocsi hátulja, és kicsúsztam.
Pastor Maldonado (feladta): – Nagyon sűrű volt a tolakodás a tizedik helyért, meglepett, hogy Romain nekem jött, de őt Ricciardo lökte meg. Ez benne van. Azt hittem, csak defektem van, visszamentem a bokszba, ahol kiderült, hogy nem folytathatom.
Romain Grosjean (feladta): – Nagyon sokan értünk egyszerre a hármas kanyarba, Ricciardo nekem jött, nekilökött az egyik Saubernek, letört az első légterelőm, majd Pastornak csúsztam. Ennyi volt a verseny, nagyon sajnálom a csapatot, több járt volna a kollégáinknak a hazai versenyünkön.
Jenson Button (feladta): – A hármas kanyarban volt egy kisebb baleset, Fernando megpördült, és nekem jött. A motorom a becsapódástól kikapcsolt, nem tudtam folytatni a versenyt. Ha a mezőny végén indul az ember, erre nagy az esély. Az lep meg, hogy nem történik sűrűbben.
Felipe Nasr (nem indult): – A rajtrácsra menet hatosban ragadt az autó. Visszajutottam a bokszba, ahol a csapat megállapította, hogy nem lehet megjavítani. Kár érte, a sok kiesés miatt pontot szerezhettem volna.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31:27.729 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 10.956 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 25.443 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 36.839 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:03.194 p h. |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:03.955 p h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.744 p h. |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1 kör h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 3 kör h. |
13. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 3 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 31 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 21 | |
Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 3 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 0 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 0 | |
NEM INDULT | ||||
Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 194 |
2. | Nico Rosberg | 3 | 9 | 9 | 177 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 6 | 9 | 135 |
4. | Valtteri Bottas | – | 1 | 7 | 77 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 7 | 76 |
6. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 74 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 7 | 36 |
8. | Danyiil Kvjat | – | – | 6 | 27 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 24 |
10. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 17 |
11. | Felipe Nasr | – | – | 3 | 16 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 5 | 15 |
13. | Pastor Maldonado | – | – | 2 | 12 |
14. | Max Verstappen | – | – | 2 | 10 |
15. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 9 |
16. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 5 |
17. | Jenson Button | – | – | 1 | 4 |
18. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 371 |
2. | Ferrari | 211 |
3. | Williams-Mercedes | 151 |
4. | Red Bull-Renault | 63 |
5. | Force India-Mercedes | 39 |
6. | Lotus-Mercedes | 29 |
7. | Sauber-Ferrari | 21 |
8. | Toro Rosso-Renault | 19 |
9. | McLaren-Honda | 5 |