Nico Rosberg tavaly az idény utolsó öt versenyéből csak Szocsiban kapott ki Lewis Hamiltontól az időmérő edzésen. Az idén javított az Orosz Nagydíjon, jobban koncentrált és gyorsabban vezetett vb-éllovas csapattárásánál, így egymás után másodszor indulhat az élről.
„Örülök, mert nagyon kevés lehetőségünk volt a felkészülésre, alig köröztünk a hétvégén – mondta Rosberg. – A mérnökeink nagyon jó munkát végeztek az autó beállításakor, picit többet kellett találgatnunk, mint máskor, de bejött. Tavaly elszúrtam a rajtot, az ideiről viszont még nem is gondolkodtam, egyelőre a pole-t élvezem. Majd este vagy vasárnap reggel. Végül is azért vagyok itt, hogy csökkentsem a hátrányomat Lewiszal szemben.”
Rosberg azt is elmondta, hogy első a csapat, és fontos, hogy a tavalyi Orosz Nagydíj után az idein is bebiztosítsa a Mercedes a csapat-világbajnoki címét. Ehhez a két pilótának három ponttal kell többet szereznie a ferrarisoknál.
OKTÓBER 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Maszatoltak az oroszok, Hülkenbergé a csonka edzés |
Itt a vége? A Ferrari sem ad motort a Red Bullnak – sajtóhír |
2. szabadedzés: Massa aludt egyet, majd mindenkit megelőzött az esőben |
Visszasírják az exet – a Red Bull a Renault-val tárgyal |
OKTÓBER 10., SZOMBAT |
3. szabadedzés: Sainz ijesztő balesete vetett véget a 3. edzésnek Szocsiban |
Sainz jól van, nem tört csontja, talán versenyezhet – fotó |
Időmérő: Rosberg Japán után Szocsiban is Hamilton elől indulhat |
OKTÓBER 11., VASÁRNAP |
13.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
Magyar idő szerint. |
ELŐZMÉNYEK |
Minden idők legtestesebb gridlányai Szocsiban – fotó |
A Mercedes partnerei nem kapnak a legújabb motorból |
Az idei első 12 futamból 11-et az élről kezdő Lewis Hamilton sorozatban harmadik időmérőjén maradt le az első helyről, s bár az időmérő utáni testbeszéde alapján mérges volt magára, a nyilatkozatában nem tűnt csalódottnak.
„Újabb gyors kört kezdtem meg, de nem fejeztem be, ennyi volt az időmérő. Nehéz ez a hétvége, nemcsak nekem, hanem a többieknek is – mondta Hamilton. – Nicót gratuláció illeti, hiszen ő végezte a legjobb munkát. Nem vagyok teljesen elégedett az autó egyensúlyával. A csapat nagyon jól áll, egyáltalán nincs okom panaszra a második rajtkocka miatt. Azt viszont nem mondom, hogy boldog vagyok. A rajtnál bármi megtörténhet, nagyon hosszú egyenes vezet az első féktávhoz, izgalmas lesz.”
A két Mercedes csatáját Valtteri Bottas figyelheti a legközelebbről, az első négy helyen ugyanaz a sorrend alakult ki, mint két hete Szuzukában.
„Mindenkinek nehéz volt kitalálni, hogyan lehet a legjobban használni a gumikat, de a délelőtti edzésen és az időmérő első szakaszában rájöttünk, mi a teendő, és sikerült a Ferrarit is felülmúlni. Elégedett vagyok, nagyon jó innen indulni” – mondta Bottas.
A negyedik helyezett Sebastian Vettel nem boldog, de bizakodik.
„Az első szakasz még jó volt, egy kör elég volt a továbbjutáshoz, de aztán egyre inkább elvesztettem a fonalat. A verseny más lesz, több kört kell megtenni egymás után. Nagyjából mindenki az alap beállításaival megy, nem volt lehetőség nagyon állítgatni az autókat. A Williams erős, a Mercedes fölénye a versenyen eltűnhet, a stratégiáról fogalmunk sincs. A mai nap legfontosabb híre, hogy Carlos jól van” – mondta Vettel, aki szerint az F1-ben alapos vizsgálatnak kell alávetni a védőkorlátokat.
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen az ötödik rajtkockát szerezte meg.
„Volt már könnyebb időmérőnk is. Nem tudtuk, mennyi időbe telik a gumik felmelegítése, abban bíztunk, egy kör is elég lesz, de a végén már kettő kellett. A legutolsó menetben azonban nem volt lehetőség plusz egy körre, de így is jól kezdődött a köröm, csak a végén hibáztam, ezért nem tudtam előrébb lépni. Remélem, a versenyünk jobb lesz, és a dobogóért csatázhatok” – mondta a finn.
Az Orosz Nagydíj sportfelügyelő testülete hivatalosan engedélyt adott a harmadik szabadedzésen nagy balesetet szenvedő Carlos Sainz Jr.-nak a vasárnapi verseny rajtjára, ami önmagában nem meglepő. A sportfelügyelők ugyanis csak az alapján ítélkeztek, hogy a spanyol nem tudott részt venni az időmérőn, de a harmadik szabadedzésen elég gyors kört ment ahhoz, hogy jogosult legyen a rajtra.
Sainznak vasárnap még az FIA főorvosánál is lesz jelenése, bizonyítania kell, hogy jól van, illetve a csapat vezetőségének is rá kell bólintania a rajtjára. Sainz az éjszakát az ilyen esetekben alkalmazott gyakorlatnak megfelelően a kórházban tölti megfigyelés alatt.
A spanyol videoüzenetben jelentkezett.
„Ahogy látják, jól vagyok. Tulajdonképpen semmiség volt, csak riadalom. Persze abból jó nagy. Végig magamnál voltam, próbáltam is tájékoztatni a csapatot a rádión, de nem hallottam, így az zavart leginkább, hogy mindenki aggódni kezd – mondta Sainz. – Mindenféle vizsgálatot végeztek, semmit sem találtak. A nyakam és a derekam fáj egy picit, de semmi több. Remélem, ezeket reggelre kipihenem, és versenyezhetek. Mindent megteszek, hogy rajthoz állhassak, de nincs garancia erre. Ha nem, akkor a következő futamra összpontosítok. Köszönöm a sok üzenetet, sokat segítettek.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Nico Hülkenberg (6.): – Ha megnézzük, kik indulnak előlünk, ez a hatodik helyezés még jobb is, mint amiben reménykedhettünk. Nagyon jó helyről indulunk, de érdekes verseny lesz, mert senki sem tudja, milyenek lesznek a gumik versenytávon.
Sergio Pérez (7.): – Sohasem könnyű ennyire kevés edzéssel jól beállítani az autót, nekünk sikerült a lehető legjobb munkát végeznünk. Használt gumikon tettem meg a legjobb körömet, ami azt jelzi, hogy a szuperlágy gumik sokáig bírják.
Romain Grosjean (8.): – Jó időmérőnk volt, tudtam, hogy bekerülhetek az első tízbe. Szerintem ezt a versenyen is megismételhetjük. Örülök, hogy Carlos jól van.
Max Verstappen (9.): – Nem tudom, mi történhetett Carlosszal, de a pálya egyes pontjai nagyon nehezek, főleg féktáv előtt, nyitott DRS-sel. Meg kell vizsgálnunk, mi történt. Én nem éreztem semmi furcsát, ami megnyugtató a versenyre nézve. Könnyű nekimenni a falnak, úgy pedig nem lehet fékezni, hogy leszakad a kereked.
Daniel Ricciardo (10.): – A harmadik szakaszra kicsit módosítottunk az autón, ezért lassabb lett, de legalább tudjuk, mi kell a versenyen. A legjobb esetben is a kilencedik helyre lett volna esélyem, nem sokat vesztettünk. De jó hallani, hogy Carlos jobban van.
Danyiil Kvjat (11.): – Úgy érzem, mindent megtettem, amit lehetett. Sajnos a szakasz végén csak egy körre maradt idő, így nem volt elég idő felkészíteni a gumikat, ha lett volna második kísérlet, továbbjutottam volna. Nem olyan veszélyes a tizenegyedik rajthely, örülnék a pontszerzésnek. Carlos megijesztett minket, de szerencsére erős srác.
Felipe Nasr (12.): – Jó időmérőm volt, szoros csatával a legjobb tízbe jutásért. A szabadedzésen nem tudtuk kipróbálni a szuperlágy gumikat, de szerencsére gyors volt rajtuk az autó az időmérőn.
Jenson Button (13.): – Tudtuk, hogy ez a pálya nem kedvez nekünk, ezért nem is számítottam a tizenharmadik rajthelyre. Jó munkát végeztünk, de az első és a második szakasz között hirtelen lehűlt a levegő és az aszfalt is.
Pastor Maldonado (14.): – A harmadik szabadedzésen jobb volt az autó, mint az időmérőn, ki kell derítenünk, mi ennek az oka. A lényeg az, hogy Carlos rendben van.
Felipe Massa (15.): – Hibáztam is, de a fő gond a forgalom volt. Az első két körömben feltartottak, a harmadikban hibáztam, a negyedikre elkoptak a gumik, és kisodródtam. Minden adott volt a második sorhoz, nagy kár ezért. Remélem, a versenyre ki tudunk találni valami jó stratégiát.
Marcus Ericsson (16.): – Az első gyors körömben sárga zászló miatt kellett lassítanom, a másodikban a kerekeken lévő érzékelők nem működtek, így nem tudtuk, milyen melegek a gumik, ez viszont itt kritikus információ.
Will Stevens (17.): – Elégedett vagyok, a második menetemben sikerült elég gyors kört futnom. A szabadedzésen volt egy hosszabb menetem, jó volt a kocsi. Minden jót Carlosnak!
Fernando Alonso (18. – büntetés után): – Meglátjuk, milyen versenyünk lesz, elsősorban tesztelés szempontjából lesz fontos, mert vannak alkatrészek, amelyek már a 2016-os autó szempontjából lehetnek sokatmondóak.
Roberto Merhi (19. – büntetés után): – A legjobb körömben volt egy hibám, ez három tizedbe került. Így is jó előérzetem van a verseny előtt. A legfontosabb, hogy jó barátom, Carlos jól van. Akkor térjen vissza, ha tényleg jól van!
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.113 | átlag: 216.786 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.433 | 0.320 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:37.912 | 0.799 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.965 | 0.852 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:38.348 | 1.235 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.659 | 1.546 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:38.691 | 1.578 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:38.787 | 1.674 |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:38.924 | 1.811 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.728 | 2.615 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:39.214 | 1.714 |
12. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:39.323 | 1.823 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:39.763 | 2.263 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:39.811 | 2.311 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.895 | 2.395 |
16. | Fernando Alonso* | spanyol | McLaren-Honda | 1:40.144 | 1.801 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:40.660 | 2.317 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.693 | 5.350 |
19. | Roberto Merhi* | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:43.804 | 5.461 |
Sainz nem vett részt az időmérőn | |||||
*motorcsere miatt az utolsó sorba sorolják |