Vettel nyert Szuzukában, Webber továbbra is az élen

Vágólapra másolva!
2010.10.10. 07:53
null
Vettel legutóbb Valenciában, június végén nyert futamot (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettel magabiztos győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, ezzel pontszámban beérte a harmadik helyen célba érő Fernando Alonsót. A második helyezett Mark Webber három versennyel a vb vége előtt 14 pontos előnnyel vezet. Jenson Button lett a negyedik, Lewis Hamilton rossz váltóval az ötödik – a 2008-as világbajnok újabb rajtbüntetésre számíthat.

Kellemes időben sorakoztak fel a pilóták a rajtrácsra – már aki felállt, a brazil Lucas di Grassi ugyanis a rajtrácsra vezető körében megcsúszott az R130 nevű kanyarban, és összetörte Virgin-Cosworthját. Az élcsoportból egyedül Jenson Button rajtolt kemény keverékű abroncsokkal, a többiek a lágyabb gumikba vetették bizalmukat.

A rajt a Renault-ról szólt: a harmadik helyről induló Robert Kubica megelőzte a második Mark Webbert, miközben a középmezőnyben a Nico Hülkenberg által meglökött Vitalij Petrov keresztbe fordult a célegyenesben. Az első kanyarban Felipe Massa Vitantonio Liuzzival ütközött, a versenyigazgatóság a pályára küldte a biztonsági autót. Hülkenberg is kiesett, Rosberg, Senna, Trulli és Glock a boxba hajtott.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki lesz 2010-ben az F1 világbajnoka?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A safety car mögött autózva Kubica autójáról leesett a jobb hátsó kerék, a lengyelnek is fel kellett adnia a viadalt. A verseny újraindításakor (7. kör) Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kobajasi, Buemi, Rosberg, Kovalainen, Jamamoto, Trulli, Senna, Glock volt a sorrend. Schumacher a célegyenes előtti lassítóban megelőzte Barrichellót, Rosberg is próbálkozott Buemivel szemben, de majdnem kicsúszott.

A Red Bull pilótái folyamatosan elszakadtak Alonsótól (körönként legalább fél másodpercet vertek a spanyolra), aki eleinte nem tudta lerázni a mclareneseket, csak a 12. kör után távolodott el a Button, Hamilton párostól.

A középmezőnyben Kobajasi vitézkedett, Alguersuarit és Sutilt is bravúros manőverrel előzte meg, s mivel Heidfeld kiment a boxba új gumikért, a japán feljött a nyolcadik helyre.

A vb-aspiránsok közül Hamilton cserélt kereket először (a 22. körben), az angol a kemény keverékű gumikon száguldó Kobajasi mögé jött vissza a pályára. A 24. körben Vettel és Alonso is a boxba hajtott, mindketten Kobajasi előtt folytatták. Hamilton a célegyenes végén megelőzte a Sauber japán pilótáját.

Webber a 25. körben állt ki, Vettel és Alonso között folytatta, Button hajtott az élre. A címvédő a 25. körben 1:27.8 perces kört futott, Hamilton 1:25.6-ot. Schumacher közben a nyolcadik helyen haladó csapattársát, Rosberget támadta, abban bízott, hogy ha megelőzi a gumikat a második kör óta használó csapattársát, elég gyorsan tud menni ahhoz, hogy Button elé kerüljön az éllovas boxkiállása után. Ám mivel ez nem sikerült, a hétszeres világbajnok hátránya nem csökkent, hanem nőtt a McLaren-pilótához képest.

A kerékcseréjét tét nélkül halogató Buttonra a 33. körre felzárkózott a két Red Bull-Renault-s, akiket egyre inkább megközelített Alonso és Hamilton.

 

Sebastian Vettel (jobbra) és Mark Webber kettős Red Bull-győzelem felé száguld Szuzukában (Fotó: Action Images)
Sebastian Vettel (jobbra) és Mark Webber kettős Red Bull-győzelem felé száguld Szuzukában (Fotó: Action Images)

Button a 38. körben állt ki a boxba, majd az ötödik helyen folytatta a száguldást. Közben Hamilton váltójából elszállt a harmadik sebességi fokozat (pedig éppen az időmérő előtt cserélték ki a tengelykapcsolót, ami miatt Hamilton öt rajthelyes büntetést kapott), ezért az angol körönként másfél-két másodperccel lassult. Button 8.5 másodperces lemaradással követte csapattársát, sőt, miután megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, a különbség 6.4 másodpercre apadt.

Button a 44. körben megelőzte Hamiltont, akinek tempója bőven elég volt ahhoz, hogy Rosberget maga mögött tartsa, ugyanakkor a célba éréssel azt kockáztatta, hogy tíz pontért cserébe a dél-koreai futamon esedékes váltócseréjéért is öt rajhelyes büntetést kap. (Ha kiesne, nem járna szankcióval a váltócsere.)

A korábbi kerékcseréje miatt a 12. helyre visszaeső Kobajasi a 45. körben szenzációs manőverrel megelőzte Alguersuarit, és mivel Sutilnak ugyanekkor tönkrement az autója, feljött a 10. pozícióba.

A 48. körben Rosberg az S-kombináció egyik kanyarjában kicsúszott a pályáról, és a gumifalnak csapódott, miközben Kobajasi az alagút utáni 180 fokos kanyarban megelőzte a 300. alkalommal rajtoló (F1-es rekord) Barrichellót is. A Sauber japán pilótája a 49. körben Heidfeld mellett is elment a hajtűkanyarban, és már a hetedik helyen száguldott.

A verseny utolsó körében Webber megfutotta a leggyorsabb kört (1:33.474), de a győzelem a csapattársáé lett. Vettel pontszámban utolérte Alonsót (206-206), Webber 14-gyel előzi meg őket. Hamilton hátránya 28, Buttoné 31 pontra nőtt.

Michael Schumacher hosszú idő után ismét jó teljesítményt nyújtott, de a nap hőse Kobajasi volt. A Lotusból Kovalainen a 12., Trulli a 13. helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy ha nem lesz több, ennyi kieséssel járó verseny, a zöld-sárga istállóé lesz a vb tizedik helye.

 JAPÁN NAGYDÍJ
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 
1. Vettel Red Bull-Renault  1 óra 30:27.323
2. Webber Red Bull-Renault +0.905
3. Alonso Ferrari +2.721
4. Button McLaren-Mercedes +13.522
5. Hamilton McLaren-Mercedes +39.595
6. Schumacher Mercedes +59.933
7. Kobajasi Sauber-Ferrari +1:04:038
8. Heidfeld Sauber-Ferrari +1:09.648
9. Barrichello Williams-Cosworth +1:10.846
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari +1:12.806
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1 kör
12. Kovalainen Lotus-Cosworth +1 kör
13. Trulli Lotus-Cosworth +2 kör
14. Glock Virgin-Cosworth +2 kör
15. Senna Hispania-Cosworth +2 kör
16. Jamamoto Hispania-Cosworth +3 kör
17. Rosberg Mercedes +5 kör
NEM ÉRT CÉLBA  
Sutil Force India-Mercedes 45
Kubica Renault 4
Hülkenberg Williams-Cosworth 1
Massa Ferrari 1
Petrov Renault 1
Liuzzi Force India-Mercedes 1
Di Grassi Virgin-Cosworth 1
 A PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK
1. Webber 220
2. Alonso 206
    Vettel 206
4. Hamilton 192
5. Button 189
6. Massa 128
7. Rosberg 122
8. Kubica 114
9. Schumacher 54
10. Sutil 47
11. Barrichello 41
12. Kobajasi 27
13. Petrov 19
14. Hülkenberg 17
15. Liuzzi 13
16. Buemi 8
17. De la Rosa 6
18. Heidfeld 4
19. Alguersuari 3
   
ISTÁLLÓK  
1. Red Bull-Renault 426
2. McLaren-Mercedes 381
3. Ferrari 334
4. Mercedes 176
5. Renault 133
6. Force India-Mercedes 60
7. Williams-Cosworth 58
8. Sauber-Ferrari 37
9. Toro Rosso-Ferrari 11
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik