Az időmérő előtt azt találgatták a szakértők, hogy a Red Bull megkockáztatja-e, hogy kemény keverékű gumikon megy az időmérő utolsó szakaszában (a szabályok szerint a legjobb tíznek azokon az abroncsokon kell rajtolnia, amelyeken kvalifikálja magát a versenyre), hogy a versenyen nagyobb esélye legyen csupán két kerékcserével végigmennie a Pirelli által jósolt három helyett. Nos, a Red Bull nem kockáztatott, a záró szakaszon is a lágy abroncsokat használta, főleg, miután Mark Webber majdnem kiesett az első szakaszon, amelyen csak a keményeket tette fel.
Sebastian Vettenek azonban így is meg kellett szenvednie az első rajtkockáért, óriási csatában tudta csak legyőzni Lewis Hamiltont, aki a harmadik szabadedzésen jelezte: a McLaren méltó vetélytársa lett a címvédő istállónak. Vettelnek a KERS-re is szüksége volt a pole megszerzéséhez.
A két Red Bull és a két McLaren kiegyenlített csatája után kisebb űr következett, aztán jöttek szorosan a Ferrari és a Renault pilótái. A Mercedes ezek alapján csak ötödik számú csapatnak számít, Michael Schumachernek ezúttal sem sikerül beverekednie magát a legjobb tízbe.
A Lotus nagyot lépett előre, Heikki Kovalainen olyan jó időt ment az első szakaszban a lágy gumikon, hogy szinte a teljes mezőnynek szüksége volt a lágy gumikra a továbbjutáshoz. A McLaren és a Red Bull nem használta fel abroncsait, Webber kis híján pórul is járt.
A Hispania két pilótája ezúttal kvalifikálta magát a versenyre, így vasárnap is láthatjuk a piros-fehér autókat.
1. SZAKASZ
Az edzés megkezdése előtti percekben a levegő 30, az aszfalt 41 fokos, a páratartalom 68 százalékos, ami alacsonyabb, mit az elmúlt napokon (pénteken 86 százalékos volt).
Elsőként Vitantonio Liuzzi hagyta el a boxutcát. Első időeredménye 1:43.128 perc, amivel a délelőtti eredményeket nézve nem jók az esélyei a 107 százalékos határon belülre kerülésre.
Sebastian Vettel sorozatban hetedszer rajtolhat az első két hely valamelyikéről, amire legutóbb Michael Schumacher volt képest még 2002 és 2003 között. |
Fernando Alonso 2003-ban itt szerezte meg pályafutása első pole pozícióját, amivel akkor 21 évesen fiatalsági rekorder lett. Ma már Vettel tartja a csúcsot. |
Mark Webber 2004 óta minden versenyt az első tíz rajthely valamelyikéről kezdett meg, csapattársként eddig mindkétszer legyőzte Vettelt ezen a pályán. |
Jenson Button az első két Malajziai Nagydíján kikapott csapattársától az időmérőn, ám a Ralf Schumacher, illetve Giancarlo Fisichella elleni „kudarc" óta tízből tízszer jobb volt aktuális társánál. Most Hamilton személyében ismét emberére akadt. |
Rubens Barrichello a korábbi 12 Malajziai Nagydíjon csak egyszer győzte le csapattársát: 2005-ben Michael Schumachert. Pastor Maldonado neves társaságba került. |
Rubens Barrichello 1:40.157-tel vette át a vezetést, Pastor Maldonado 1:39.1-re, Lewis Hamilton 1:37.466-ra javította a legjobb eredményt. Ennek megjavításával Sebastian Vettel és Mark Webber is hiába próbálkozott.
Az élmezőny pilótái kemény keverékű gumival próbálkoztak, Jaime Alguersuari lágy gumival jött be a harmadik helyre. Közben Sébastien Buemi Toro Rossójának oldaláról leszakadt egy borító elem, és a pályára került, az edzést 8 perc elteltével megszakították.
Nico Rosberg, a Ferrari és a Lotus pilótái nem tudták befejezni mért körüket, míg a Sauber és a Renault versenyzői addig ki sem jöttek a boxból.
A roncsok eltakarítása után újraindult az edzés, Rosberg és a két Lotus ment ki a pályára. Jarno Trulli 1:39.0-s kört futott, Heikki Kovalainen 1:38.6-tal bejött Michael Schumacher elé, és Rosberg is gyengébbet futott a finnél – igaz, ő nem lágy, hanem kemény keverékű abroncson érte el eredményét.
Ezzel Kovalainen mindenkit arra kényszerített a középmezőnyből, hogy már most elővegye lágy gumijait, és ne takarékoskodjon velük. A ferrarisok is azokon érkeztek, Felipe Massa állt az élre Fernando Alonso és Kobajasi Kamui előtt.
A várakozásokkal ellentétben a Red Bull nem használt lágy keverékű gumit az első szakaszban, Webber a keményen átmenetileg a 11. helyet szerezte meg.
A kiesőzónába kerülő Mercedes-pilóták a lágy gumin próbálkoztak, Schumacher a 4., Rosberg a 9. helyre jött fel.
Ezután a három új csapat autói mellett Maldonado volt kieső helyen. A hétvége előtt az első tízbe vágyó venezuelai azonban nem tudott elkerülni a 18. pozícióból, és kiesett – ugyanakkor megmentette csapattársát, Barrichellót, aki Kovalainennel, Trullival, Glockkal, D'Ambriosióval, Liuzzival és Karthikeyannal együtt kiesett.
Liuzzi 1:41.549-es ideje csak fél másodperccel volt rosszabb a gyengébbik Virginénél, ő és Karthikeyan (1:42.574) is kényelmesen kvalifikálta magát (a határ 1:43.516 volt).
2. SZAKASZ
A negyedórás második szakaszon a két Toro Rosso és Hamilton ment ki először a pályára. Miközben a pálya hőmérséklete 38 fokra csökkent, a két Toro Rosso nem tudta megjavítani első szakaszbeli legjobbját a lágy gumis első körében.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Webber viszont két másodpercet javított a kemény gumis első szakaszbeli körén, 1:36.0-val vette át a vezetést. Vettel utána 1:35.934-gyel állt az élre. Buttonnak erre is volt válasza: 1.35.569. (Ezzel Karthikeyan az első szakaszban már kiesett volna a 107 százalékos határon.)
Schumacher lágy gumis köre másfél másodperccel elmaradt Buttonétől, Rosberg pedig Schumi mögé jött be. Schumachernek a csapat azt mondta a rádión, hogy 1:37 percen kívüli idővel valószínűleg nem lehet bejutni a tízfős harmadik etapba. Pedig Alonso ideje is 1:37-tel kezdődött, és öt perccel a szakasz vége előtt csak négyen voltak 1:37-en belül.
Aztán Heidfeld és Petrov is csatlakozott a Button, Vettel, Webber, Massa kvartetthez. A kemény keverékű gumik természetesen már szóba sem kerülhettek, Alonso lágy gumis körével feljött a negyedik helyre, majd Hamilton lett a második 1:35.852-vel.
A Mercedesek kerültek veszélyes zónába, de Rosberg kiváló körrel feljött a hatodik helyre, Schumacher pedig nem tudott 1:37-en belülre jutni, és kiesett. Hét tizeddel kapott ki Rosbergtől.
Ugyanúgy a 11. rajtkockát szerezte meg, mint Melbourne-ben, mögötte Buemi, Alguersuari, Di Resta, Barrichello, Pérez, Sutil volt a sorrend. A Force India brit újonca másodszor is megverte Sutilt.
3. SZAKASZ
A záró tízperc elején beborult az ég, de a csapatok nem számítottak esőre. A McLaren és a Red Bull pilótái is lágy gumin hajtottak ki a pályára.
Hamilton 1:35.000-val nyitott, 371 ezreddel megverve Buttont. Webber 1:35.268-at ment, míg Vettel 1:35.122-t. A riválisok törhették a fejüket, érdemes-e megpróbálni keményen menni, és azzal rajtolni, ami a Pirelli szerint az egyetlen esély lehet arra, hogy két boxkiállással letudják a vasárnapi versenyt – már ha nem esik az eső…
A riválisok közül Alonso lágy gumin ment ki, hasonlón, mint a többiek, senki sem taktikázott.
A McLaren és a Red Bull pilótái is kimentek egy utolsó nagy csatára. Hamilton javított, de Vettel még jobbat ment, 1:34.870-nel megszerezte az első rajtkockát.
Valóban hajszál döntött a két élcsapat versenyzői között, Webber három tizeddel maradt el Vetteltől. A további helyeken Alonso, Heidfeld, Massa, Petrov, Rosberg és Kobajasi végzett.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:34.870 | 210.338 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.974 | 0.104 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.179 | 0.309 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.200 | 0.330 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.802 | 0.932 |
6. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:36.124 | 1.254 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.251 | 1.381 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:36.324 | 1.454 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.809 | 1.939 |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.820 | 1.950 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:37.035 | 1.466 |
12. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.160 | 1.591 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.347 | 1.778 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:37.370 | 1.801 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:37.496 | 1.927 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.528 | 1.959 |
17. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:37.593 | 2.024 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:38.276 | 1.532 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:38.645 | 1.901 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:38.791 | 2.047 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:40.648 | 3.904 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:41.001 | 4.257 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:41.549 | 4.805 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:42.574 | 5.830 |