Vettel századszor is túlélné az első kanyart

Vágólapra másolva!
2012.11.15. 19:40
null
Sebastian Vettel már a hétvégén, 100. futamán világbajnok lehet (Fotó: Action Images)
Sebastian Vettel a 100. Formula–1-es futamára készül Texasban, ahová 1984 után visszatért a Formula–1, és előfordulhat, hogy mindjárt világbajnokit is avatnak a Red Bull német pilótájának személyében. Vasárnap kiderül, lesz-e vadnyugati végjáték, vagy Fernando Alonso tesz róla, hogy Brazíliára maradjon a döntés. Az amerikai futam előtt kiderült, hogy valaki a mezőnyből masszív dohányos (nincs összefüggés a lenti Schumacher-képpel!), és hogy az egyik versenyző rendszeresen legyőzi Sebastian Vettelt – sakkban.

RED BULL

VETTEL VILÁGBAJNOK LESZ AUSTINBAN, HA…
…győz, mi közben Alonso az ötödik vagy annál rosszabb helyen zárja a versenyt
…másodikként ér célba, miközben Alonso legfeljebb a kilencedik pozícióban zár
…harmadikként intik le, és Alonso nem szerez pontot
Pontegyenlőség esetén Vettel több győzelmével (5) mindenképpen Alonso (3) előtt végez.

Sebastian Vettel

Minimális veszteséggel jött ki az Abu-dzabi Nagydíjból, a boxból indulva felért Fernando Alonso mögé, és csak három pontot veszített összetettbeli előnyéből. Riválisai nem számíthatnak csapata újabb hibájára, és a legutóbbi új helyszínen, Indiában tavaly bebizonyította már, hogy nincs problémája az ilyesfajta kihívásokkal.
Kilátások. Ha jól szerepel karrierje 100. versenyén, Alonso pedig esetleg tőle szokatlan módon betlizne, akár el is döntheti a világbajnoki címet.
„Nem hiszem el, hogy századszor kell túlélnem az első kanyart a rajt után. Ez is azt mutatja, hogy élvezem az egészet, hiszen olyan gyorsan repül az idő. Jöhet a második százas!”

Mark Webber

Hiába kapott nagy lehetőséget a győzelemre Abu-Dzabiban Vettel büntetésével, nem tudott élni vele, már csapattársa mögött volt, amikor végül kilökték.
Kilátások. Nehéz elképzelni, hogy lesz még olyan jó esélye a sikerre az idén, mint két héttel ezelőtt – talán Brazíliában, ha Vettel most bebiztosítja vb-címét.

McLAREN

AMERIKAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
16.00–17.30: 1. szabadedzés
20.00–21.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Jenson Button

Az angol 2003-as BAR-ját éppen az interneten árulják, miközben ő az amerikai rossz sorozatának megtörésére törekszik: az utolsó öt indianapolisi versenyen nem ért célba.
Kilátások. Button remekül szerepel a mezőny számára ismeretlen pályákon: dobogóra állt Abu-Dzabi, Bahrein, Kína és India első F1-es futamán is, ez lehet a célja Texasban is.
„Nagyon más egy új helyszínen versenyezni, mint a többin, a csütörtöki pályabejáráskor egészen más részletekre figyelünk, és az első néhány kör is más-más adatok megismeréséről szól. Biztos vagyok benne, hogy az austini pálya briliáns lesz.”

Lewis Hamilton

Újabb szívszaggató kiesés az élről Abu-Dzabiban, újabb magabiztos nyilatkozat a csapat vezetőségétől, hogy nincs miért aggódni az újabb technikai probléma miatt. Már csak két versenye van Hamiltonnak arra, hogy versenyt nyerjen a McLarennel.
Kilátások. Az angol eddigi brazíliai mérlege nem túl fényes, ezért inkább Texasban remélhet győzelmet.
„Nagyon örülök, hogy visszatérünk Amerikába, ahol én nyertem az eddigi utolsó futamot. Az új pályát még csak a videojátékból ismerem, de elhatároztam, hogy itt én nyerem meg az első F1-es futamot.”

AZ ELSŐK LEGJOBBJAI
Az elmúlt tíz évben bemutatkozó pályák első dobogósai
1. 2. 3.
Bahrein (2004) Schumacher Barrichello Button
Kína (2004) Barrichello Button Räikkönen
Törökország (2005) Räikkönen Alonso Montoya
Valencia (2008) Massa Hamilton Kubica
Szingapúr (2008) Alonso Rosberg Hamilton
Dél-Korea (2010) Alonso Hamilton Massa
Abu-Dzabi (2009) Vettel Webber Button
India (2011) Vettel Button Alonso

FERRARI

Fernando Alonso

A napokban az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve állt ki a Ferrari spanyolja mellett, mondván, ő a legérdemesebb az ide vb-címre. Ezzel még nincs beljebb a spanyol, a pályán kell bizonyítania.
Kilátások. Az új pályák közül Szingapúrban és Dél-Koreában is ő nyert elsőként, bár előbbit nem éppen sportszerű keretek között szerezte meg. Texasi győzelméért is bármit megtenne – no de hol a határ a Vadnyugaton?

„Sokkal jobb az autója, de a miénk a jobb csapat – olvasható a La Vanguardia című spanyol napilapban Alonso csütörtöki nyilatkozata. – Mindenki azzal a fegyverrel harcol, amivel rendelkezik."

Felipe Massa

A brazil elismerte: amíg nem volt biztos a 2013-as ferraris szerződése, más istállókkal is tárgyalt, nem akart úgy véget vetni F1-es karrierjének, hogy többen is vesztesnek tartják.
Kilátások. A brazil elsősorban az évadzáró hazai versenyének felkészüléseként kezeli a futamot, a nagy dobás egy hét múlva jöhet.

MERCEDES

Híres kép Schumiról az 1990-es évekből: a texasi feeling
Híres kép Schumiról az 1990-es évekből: a texasi feeling

Michael Schumacher

Azok után, hogy hat futamból ötször is az első nyolcban zárt, a legutóbbi öt nagydíjon nem szerzett pontot – ilyen csúfos sorozata még nem volt F1-es pályafutása során.
Kilátások.
Két verseny maradt a karrierjéből, nehéz elképzelni, hogy bármelyiken nagyot alkotna.
„Imádom Amerikát, főleg Texast, amely a feleségemnek is a kedvenc állama a lovaglás miatt. Kíváncsi vagyok, hogyan fogadják az F1-et az országnak azon a táján.”

Nico Rosberg

A német a napokban nagy interjút adott az olasz La Stampának, amely többek között az eddigi egyetlen texasi F1-es futam, az 1984-es Dallasi Nagydíjat megnyerő édesapjáról, Keke Rosbergről is kérdezte. Nico nemcsak azt mondta el, hogy apja a legnagyobb hőségben is egymás után szívta el a cigarettákat, hanem azt is, hogy a jelenlegi mezőnyben is van egy pilóta, aki masszív dohányos, de nevet nem árult el…
Kilátások. Szimulátoron készült a versenyhétvégére, de a Mercedes formáját látva a hosszú egyenesek, még a célegyenes végi emelkedő sem sokat segíthet rajta.

LOTUS

Kattintson a pálya bemutatójához!
Kattintson a pálya bemutatójához!

Kimi Räikkönen

Az Abu-dzabi Nagydíjat megnyerő finn a múlt héten 500 pólót nyomtattatott „Hagyjatok békén, tudom, mit csinálok” felirattal, és a Lotus főhadiszállására küldte a munkatársainak. A híres rádióüzenet utáni reakció is azt mutatja, remekül összecsiszolódott a finn és az istálló.
Kilátások. A Lotus két hete a versenyen még nem merte használni új kipufogórendszerét, de a fiatal pilóták abu-dzabi tesztjén három napig gyakoroltak vele gond nélkül. A hatása olyan az egyenesekben, mintha 60 lóerővel erősebb lenne a motor, ez Austinban jól jön majd Räikkönennek.

Romain Grosjean

A francia kétszer ütközött Abu-Dzabiban, de egyik sem az ő hibája volt, így vegyes érzelmekkel távozhatott az emírségből.
Kilátások. A Lotus fejlesztése a franciát is segítheti, a Magyar Nagydíjon elért harmadik helyezése utáni gyenge sorozatának véget vethet az új pályán.

A TOVÁBBI CSAPATOK
FORCE INDIA

Paul di Resta

„Eddig bízhattunk benne, hogy utolérjük a Saubert, de most már le kell mondanunk erről, a hetedik helyezés lesz a mienk a konstruktőr-világbajnokságban.”

Nico Hülkenberg

A Sauberhez szerződő német csak egy évre írt alá a svájciakhoz, de amikor arról kérdezték, mit tesz egy évvel később, nem adott konkrét választ.

SAUBER

Kobajasi Kamui

A Sauber-istálló a napokban arról tájékoztatta a japánt, hogy nem szponzorokat kell hoznia ahhoz, hogy 2013-ban is a csapatnál versenyezzen, de a pályán elért eredménye sem igazán számít már. Inkább arról kell meggyőznie a csapatot, hogy kényes helyzetekben megállja a helyét, bebizonyítva, hogy jó vezér.

Sergio Pérez

„Nagyon várom ezt a versenyhétvégét, a texasi pálya fekszik legközelebb Mexikóhoz, nyolc éve nem versenyeztem ennyire közel Guadalajarához. Bízom benne, hogy sok mexikói eljön. Lehet, hogy a közeljövőben Mexikói Nagydíj is lesz az F1-ben, de addig is ez az én hazai versenyem.”

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

Az ausztrál az ESPN-nek adott interjújában elmondta, úgy érzi, az időmérő edzés az erős pontja az idén, és a nyári szünet óta a versenyeken is jobb teljesítményt nyújt csapattárásánál.

Jean-Éric Vergne

A Red Bull arról biztosította a két Toro Rosso-pilótát, hogy még számol velük a jövőben Mark Webber vagy esetleg Sebastian Vettel esetleges utódjaként, ami feldobta a franciát.

WILLIAMS

Pastor Maldonado

„A jól sikerült Abu-dzabi Nagydíj után újabb sikeres hétvégére számítok, az amerikai szurkolók biztosan jó hangulatot teremtenek az első ránézésre remek vonalvezetésű pályán. Izgalmas hétvége lesz.”

Bruno Senna

Továbbra sem tudja eldönteni a csapat, hogy megtartsa-e Bruno Sennát, vagy a pénteki szabadedzéseken rendszeresen lehetőséget kapó Valtteri Bottast alkalmazza. A brazil állítja, nem zavarja a helyzet.

CATERHAM

Heikki Kovalainen

„Meg akarjuk hódítani Amerikát, de ehhez az amerikaiak megfelelő hozzáállása is kell. A Formula–1 már más ahhoz képest, amikor legutóbb idejöttünk, és remélem, tetszeni fog nekik az új forma.”

Vitalij Petrov

Korábban úgy volt, hogy az amerikai Alexander Rossi vezetheti Vitalij Petrov autóját az első edzésen, de a csapat úgy döntött, minden perc számít a csapat-vb 10. helyének megszerzése végett.

HRT

Narain Karthikeyan

Az indiai sem versenyzett még ezen a pályán, ráadásul csak a 2. szabadedzésen hajt ki először rá, mert az elsőn a kínai Ma Csing-hua ül be a HRT-Cosworthba. Karthikeyant ez után aktiválják.

Pedro de la Rosa

A spanyol még sohasem versenyzett Abu-Dzabiban, de ő az egyetlen, aki itt vizes pályán éjszaka körözött F1-es autóval, még a Pirelli tesztpilótájaként, locsolóautóval feláztatott aszfalton.

MARUSSIA

Timo Glock

A harmadik vb-címéért harcoló Sebastian Vettel elmondta, az idén a pályán kívül Timo Glock okozza neki a legnagyobb fejtörést: honfitársa mindig legyőzi őt – sakkban.

Charles Pic

„Versenyzőként az a célom, hogy kihozzam a maximumot az autómból. Erre képes vagyok, bár sokan nem értékelik a teljesítményemet, mert nem a mezőny élén haladok."


A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 5 9 15 255
2. Fernando Alonso 3 11 16 245
3. Kimi Räikkönen 1 7 17 198
4. Mark Webber 2 4 14 167
5. Lewis Hamilton 3 6 13 165
6. Jenson Button 2 5 12 153
7. Felipe Massa 1 12 95
8. Nico Rosberg 1 2 10 93
9. Romain Grosjean 3 9 90
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 8 58
12. Nico Hülkenberg 9 49
13. Paul di Resta 9 46
14. Pastor Maldonado 1 1 4 43
15. Michael Schumacher 1 7 43
16. Bruno Senna 9 30
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 6 10
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 422
2. Ferrari 340
3. McLaren-Mercedes 318
4. Lotus-Renault 288
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 124
7. Force India-Mercedes 95
8. Williams-Renault 73
9. Toro Rosso-Ferrari 22
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik