Az alkalmazottak szakszervezete helyi idő szerint szombat este közölte, hogy az öt vonalat jelenleg a napokban felvett új dolgozók, valamint a menedzsment tagjai üzemeltetik. A metrót irányító vállalat szerint egyes vonalakon teljesen, másokon részlegesen helyreállt a közlekedés.
Az alkalmazottak szakszervezete helyi idő szerint szombat este közölte, hogy az öt vonalat jelenleg a napokban felvett új dolgozók, valamint a menedzsment tagjai üzemeltetik. A metrót irányító vállalat szerint egyes vonalakon teljesen, másokon részlegesen helyreállt a közlekedés.
A sztrájk miatt a napokban hatalmas dugók alakultak ki a húszmilliós agglomerációban, ahol naponta mintegy három és fél millióan használják a metrót. A metró a legfontosabb közlekedési eszköz az Itaquerao futballstadion megközelítéséhez is, ahol a vébé nyitómeccse és öt másik mérkőzés lesz.
A szakszervezet szóvivője közölte, hogy addig folytatják a munkabeszüntetést, amíg nem elégítik ki bérköveteléseiket. A dolgozók legalább 12.2 százalékos béremelést akarnak – engedve a korábbi 16.5 százalékból –, de a metró üzemeltetője állítása szerint csak 8.7 százalékos bérnövekedést engedhet meg magának. A Sao Pauló-i munkaügyi bíróság vasárnap dönt arról, hogy jogszerű-e a sztrájk.
Brazíliában a közelmúltban számos jelentős munkabeszüntetés történt, miután a szakszervezetek a közelgő világbajnokságot kihasználva próbáltak érvényt szerezni követeléseiknek. Többek között rendőrök, tanárok, buszvezetők, polgárőrök és hulladékkezelők sztrájkoltak Brazília-szerte azért, hogy bérük kövesse az elszaladó árakat, miután az országban az elmúlt 12 hónapban 6.37 százalékos volt az infláció.
A világbajnokság kapcsán emellett számos tüntetés is kitört, résztvevői korrupcióval vádolták a szervezőket és a politikai elitet, és amellett szálltak síkra, hogy stadionépítés helyett a szegények helyzetének javítására kellett volna költeni a dollármilliárdokat.