Minek ez a mismásolás?

Vágólapra másolva!
2014.01.17. 09:01
Címkék
Többször-több alkalommal elmondtam már, hogy jobb lenne, ha a magyar futballban végre őszintén beszélnénk. Nem kellene diplomatikusan elkenni...

Többször-több alkalommal elmondtam már, hogy jobb lenne, ha a magyar futballban végre őszintén beszélnénk.őszintén beszélnénk.

Nem kellene diplomatikusan elkenni a szart, hanem nevén kéne nevezni a dolgokat, az elkövetett hibákat és a problémákat!

Pintér Attila - és még sokan mások -, is azzal kezdték a regnálásukat, hogy ők csak előre akarnak nézni és nem akarnak a múlttal foglalkozni.

Azonban, ha az újságíró felteszi neki a kérdést, hogy mit csináltak edzésen, mit gyakoroltak, akkor máris kiderül, hogy milyen deficitet hozott létre Pintér elődje Egervári, ill. milyen deficittel küldik a válogatott táborába a játékosokat az NB I-es edzők, ill. az is, hogy miként etette be Lipcsei az FTC vezérkarát, mikor kirúgatta Pintért az FTC vezető edzői posztjáról.

Nézzük az interjú kimerevített képeiből levont tanulságokat.

Pintér parciális oktatási metodikával oktatja a területvédekezést, amely Mezey-Both-Bicskei-Tóth-Pári értelmezésével szemben nem "vonalvédekezés", hanem "átlós védekezés négyesláncokkal".

A parciális oktatás azt jelenti, hogy a részletektől halad az oktató a nagyobb egység felé.

1. lépés: 2: 2 elleni játék. Cél: két védő együttműködése. (Katt a képre és nagyobb lesz!)

A két sárga próbálja átjátszani a piros és fehér játékost.


2. lépés: 3:3 elleni játék. Cél: három védő együttműködése.

3. lépés: mozgások négyesláncban 4-4-2-es játékrendszerben, együtt az egész csapat (védősor, fedezetsor, támadósor)

A csapat négyesláncban jobbra tolódik és kitámad a labdásra.

A csapat négyesláncban balra tolódik és kitámad a labdásra.

A csapat négyesláncban megérkezett a kitámadott játékoshoz és egy elképzelt támadási pont váltás eseténúj pozícióra indul. Lásd a már induló játékost ellipszissel jelölve.

A csapat 4-1-4-1-es játékrendszerben tolódik és kitámad jobbra, majd balra.

4. lépés:

Mezőnynek háttal labdát kapó játékos nyomás alá helyezése. 9-es a mezőnynek háttal labdát kap és a védelem, vagy középpálya azonnal területet szűkít.

A következő képen az látható, hogy Pintér a kitámadott végpontra megérkező játékosoknak magyarázza a futásvonalakat, távolságokat, szögeket.

Az "átlós védekezés négyesláncokkal" típusú területvédekezést (megj: aktív területvédekezés) a 80-as évek közepén szabadalmaztatták Olaszországban Sacchi útmutatásai alapján.

Ez az innováció 2002 környékén, vagyis17 év késéssel honosodott meg hazánkban Henk ten Cate segedelmével, aki Egerváritól vette át az MTK irányítását.

(megj: Egervári ekkor még söprögetővel és emberfogókkal játszatta csapatát. Tette ezt úgy, hogy már 1997-ben az UEFA rendszerű edzőképzésen halott Mezeytől a területvédekezésről, igaz a passzív verziójáról. Értsd: 5 év alatt képtelen volt rátérni a nyugati trendekre)

Egervári az 1997-ben Mezeytől szerzett tudásdeficitet még szövetségi kapitányi kinevezéséig sem tudta ledolgozni, hiszen az ő területvédekezési ismeretei kimerültek abban, hogy "Hozz létre 2:1 elleni helyzetet!".

"Nem tudtál labdát szerezni? Hát akkor így jártál! Pedig én megmondtam, hogy Hozz létre 2:1 elleni helyzetet!!"

Ezek után felüdülés, hogy Pintér módszertanilag helyesen és jól oktatta a területvédekezést. Azonban Pintér ezt megtette már 10 évvel korábban, amikor az FTC-nél volt vezető edző.

Első kérdésem:

- - - A VB-ken és EB-ken közpénzen kint lévő edzőink mi a bánatot néznek, ha 15 év késéssel - akkor is csak külföldi edző hatására - sikerült a helyes fejlődési irányába fordítani a magyar futballt? Pedig az újítás a szomszédból, tőlünk 700 km-ről jött.

Igaz, hogy helyből 15 év üzemi tapasztalatával el voltunk és vagyunk maradva.

Megjegyzéseim:

1) Pintér a riportban megemlíti, hogy a játékosoknak újszerű volt az a fajta területvédekezési oktatás, amit a válogatottnál kaptak.

Kérdéseim:

- - - Mi a büdös bánatot oktattak eddig a válogatott kerettag edzői az NB I-ben a játékosoknak, ill az akadémiákon?

- - - Mit oktattak eddig az edzőképzésen, ha éledzőink nem tudnak területvédekezést oktatni?

- - - Van-e felelőssége Pintérnek a válogatott eddig szar szereplésében, hiszen neki kötelessége lett volna jelezni Egervári felé, ill. Mezey, Bicskei, Prukner felé, hogy Magyarországon nem jó a területvédekezés oktatása?

- - - Pintér miért nem publikált eddig és osztotta meg tapasztalatait a tudásdeficittel rendelkező edzőknek a területvédekezésről?

- - - Pintér miért nem vett részt eddig a "vonalvédekezés", "átlós védekezés" szakmai polémiában? Nem tudta, hogy cinkosok között vétkes aki néma?

- - - Milyen alapon vár el Pintér összefogást akkor, amikor eddig egy métert sem tett a korrekt területvédekezés elterjesztéséért Magyarországon és hagyta a szarban Egervári válogatottját és hagyta a tudatlanságban edzők százait? Hiszen a vak is látta, hogy több tízszeres válogatott játékosoknak halvány elképzelésük sincs a láncban való védekezésről.

Értsd: Egervárinak segítségre lett volna szüksége.

Ki tegye ezt meg?

Én a blogomban, vagy egy bajnokcsapat edzője?

Akkor nem volt fontos és mindenek felett álló a nemzeti csapat érdeke?

Csak akkor válik fontossá, ha kineveznek szövetségi kapitánynak?

Amikor nekünk kéne tolni más szekerét, akkor hátralépünk, amikor az én szekerem kell tolni, akkor meg álljatok mögém!?

Nos!

Fenti költői kérdéseim létre sem jöttek volna, ha Magyarországon lenne EGÉSZSÉGES SZAKMAI VITAKULTÚRA ÉS LENNE TUDÁSMENEDZSMENT!

Pintér Attila azt kérte a futballtársadalomtól, hogy fogjunk össze!

Én meg azt kérem Pintér Attilától, hogy pozíciójánál fogva, álljon az élre!!!

Kezdeményezzen szakmai párbeszédet, promótálja a tudásmegosztást, tegye közzé tapasztalatait!!!!!!!!!! stb. stb.

És végül Lipcsei Péter felelősségéről:

Lipcseiék arra hivatkozva rúgatták ki Pintért, hogy edzésen csak sétálgattak, bábuként rángatta őket az edző a tolódásoknál, ill. egyéni edzéseket kellet venniük, mert leépült az erőnlétük Pintér edzésétől.

És Lipcsinek igaza volt!

Mert Pintér a válogatottnál is ugyanezt csináltatja a játékosokkal, miszerint kocorásznak és sétálnak.

Azonban, ha ezt a sétát csapatként hajtják végre a játékosok és konkrét mozgásfeladat érdekében teszik, akkor ott összműködést gyakorolnak, olyat, amit a mostani válogatott játékos újdonságként él meg és amit Lipcsei erőnlétének leépüléseként élt meg.

Miért?

Mert minden csak felfogás és értelmezés kérdése!

Hiszen "nincs a világon se , se rossz: a gondolkozás teszi azzá"-mondta Shakaspeare.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik