Az 1928-as és az 1936-os évek kivételek, az első azért, mert abban az esztendőben Magyarország rendezte a kerékpáros-világbajnokságot (!), az utóbbi pedig azért, mert akkor került sor a berlini olimpiára, és az arra való felkészülés lekötötte a kerékpárosok energiáját.
A második világháború idején, 1942-ben és 1943-ban rövidített távokon – a hadihelyzet függvényében – rendezték meg a körversenyt, de akkor is volt Tour, élt a magyar kerékpársport.
A háborút követő években, majd évtizedekben a Tour de Hongrie megrendezése egyrészt a sportági vezetés elhatározásának, másrészt az anyagiak előteremtésének kérdése volt. Ennek esett áldozatául több mint egy negyed évszázad, 1966-tól 1992-ig. Legalább három versenyzői generációnak nem állt módjában magyar körversenyen részt venni!
1993-tól 1998-ig a Magyar Kerékpáros-szövetség szervezésében, a Magyar Rádió sportosztályának helyettes vezetője, az Eurosport kerékpáros szakkommentátora, Sipos János vezetésével ismét megrendezték a Tourt. Az utolsó szakaszon, 1998. augusztus 30-án Bebtó Zoltán személyében magyar szakaszgyőztest ünnepelhettek a budapesti mezőnybefutónál! Akkor aligha gondolt bárki is arra, hogy a Tour de Hongrie ezzel egy időre elbúcsúzott a kerékpársport szerelmeseitől.
2001-ben, két év szünet után a Vuelta Kft. hívta újra életre a nemzeti körversenyt, amelyen egy évvel később Vanik Zoltán révén újra hazai kerékpáros diadalmaskodott.
Majd Remák Zoltán győzedelmeskedett egymást követően kétszer is. 2005-ben újabb hazai sikernek örülhettek a nézők, óriási küzdelem után Lengyel Tamás személyében ismét magyar állhatott a dobogó legfelsőbb fokára.
2006-ban a Vuelta kft szerződése lejárt, és a Kerékpáros Szövetség új szervezőt a Kerékpársport 2000 Alapítványt kérte fel 2008-ig. A sárga trikót végül is a szlovák nemzetiségű profi kerekes, Martin Riska szerezte meg Remák és Szekeres előtt. Szekeres Csaba a hegyi időfutamban egyébként az egyetlen magyar szakaszgyőzelmet szerezte meg fantasztikus idővel.
2007. Története során először a verseny elhagyja Magyarország területét, és egy szakaszra Szlovákiában kerül sor.
Hatéves szünet után 2015-ben rendezik meg a Tour de Hongrie-t.
A második világháború idején, 1942-ben és 1943-ban rövidített távokon – a hadihelyzet függvényében – rendezték meg a körversenyt, de akkor is volt Tour, élt a magyar kerékpársport.
A háborút követő években, majd évtizedekben a Tour de Hongrie megrendezése egyrészt a sportági vezetés elhatározásának, másrészt az anyagiak előteremtésének kérdése volt. Ennek esett áldozatául több mint egy negyed évszázad, 1966-tól 1992-ig. Legalább három versenyzői generációnak nem állt módjában magyar körversenyen részt venni!
1993-tól 1998-ig a Magyar Kerékpáros-szövetség szervezésében, a Magyar Rádió sportosztályának helyettes vezetője, az Eurosport kerékpáros szakkommentátora, Sipos János vezetésével ismét megrendezték a Tourt. Az utolsó szakaszon, 1998. augusztus 30-án Bebtó Zoltán személyében magyar szakaszgyőztest ünnepelhettek a budapesti mezőnybefutónál! Akkor aligha gondolt bárki is arra, hogy a Tour de Hongrie ezzel egy időre elbúcsúzott a kerékpársport szerelmeseitől.
2001-ben, két év szünet után a Vuelta Kft. hívta újra életre a nemzeti körversenyt, amelyen egy évvel később Vanik Zoltán révén újra hazai kerékpáros diadalmaskodott.
Majd Remák Zoltán győzedelmeskedett egymást követően kétszer is. 2005-ben újabb hazai sikernek örülhettek a nézők, óriási küzdelem után Lengyel Tamás személyében ismét magyar állhatott a dobogó legfelsőbb fokára.
2006-ban a Vuelta kft szerződése lejárt, és a Kerékpáros Szövetség új szervezőt a Kerékpársport 2000 Alapítványt kérte fel 2008-ig. A sárga trikót végül is a szlovák nemzetiségű profi kerekes, Martin Riska szerezte meg Remák és Szekeres előtt. Szekeres Csaba a hegyi időfutamban egyébként az egyetlen magyar szakaszgyőzelmet szerezte meg fantasztikus idővel.
2007. Története során először a verseny elhagyja Magyarország területét, és egy szakaszra Szlovákiában kerül sor.
Hatéves szünet után 2015-ben rendezik meg a Tour de Hongrie-t.
1. | 1925 (510 km) | Jerzsabek Károly (magyar) |
2. | 1926 (516 km) | Vida László (magyar) |
3. | 1927 (770 km) | Vida László |
4. | 1929 (674 km) | O. Tirbach (német) |
5. | 1930 (1016 km) | V. Bergamaschi (olasz) |
6. | 1931 (1069 km) | Liszkai István (magyar) |
7. | 1932 (1017 km) | Vitéz József (magyar) |
8. | 1933 (1003 km) | K. Stetner (svájci) |
9. | 1934 (980 km) | Szenes Károly (magyar) |
10. | 1935 (1031 km) | Németh Károly (magyar) |
11. | 1937 (1048 km) | A. Strakati (osztrák) |
12. | 1942 (570 km) | Barvik Ferenc (magyar) |
13. | 1943 (470 km) | Liszkai István |
14. | 1949 (1056 km) | A. Labeylie (francia) |
15. | 1953 (921 km) | Kis Dala József (magyar) |
16. | 1955 (939 km) | Török Győző (magyar) |
17. | 1956 (1257 km) | Török Győző |
18. | 1962 (1400 km) | A. Christian (osztrák) |
19. | 1963 (945 km) | Mészáros András (magyar) |
20. | 1964 (1125 km) | Stámusz Ferenc (magyar) |
21. | 1965 (993 km) | Mahó László (magyar) |
… | ||
22. | 1993 (945 km) | J. Dittmann (német) |
23. | 1994 (1128 km) | W. Kotzmann (osztrák) |
24. | 1995 (1073 km) | Sz. Ivanov (orosz) |
25. | 1996 (821 km) | A. Tolomanov (ukrán) |
26. | 1997 (834 km) | Bebtó Zoltán (magyar) |
27. | 1998 (1087 km) | A. Rotar (ukrán) |
… | ||
28. | 2001 (585 km) | M. Rnyakovics (jugoszláv) |
29. | 2002 (700 km) | Vanik Zoltán (magyar) |
30. | 2003 (780 km) | Remák Zoltán (szlovákiai) |
31. | 2004 (840 km) | Remák Zoltán |
32. | 2005 (700 km) | Lengyel Tamás (magyar) |
33. | 2006 (559 km) | Martin Riska (szlovák) |
34. | 2007 (823.6 km) | Andrew Bradley (ausztrál) |
35. | 2008 (851.8 km) | Hans Bloks (holland) |
… | ||
36. | 2015 (700 km) | Tom Thill (luxemburgi) |
37. | 2016 (740 km) | Mihkel Raim (észt) |
38. | 2017 (750 km) | Daniel Jaramillo (kolumbiai) |
39. | 2018 (865 km) | Manuel Belletti (olasz) |
40. | 2019 (890 km) | Krists Neilands (lett) |