Az eseményt évről évre óriási érdeklődés övezi: 2018-ban 198 országban volt látható a verseny, amely iránt évről évre nő az érdeklődés.
Két éve az azt megelőző 15 esztendő rekordnézettségét érte el a versenyt Magyarországon is közvetítő Eurosport: a drámai zárószakaszt, amikor Tom Dumoulin 53 másodperces lemaradásból visszatornázta magát az első helyre, mintegy 4.8 millióan kísérték figyelemmel a csatornán Európa-szerte.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes leszögezte: Budapestnek nagy büszkeség, hogy innen rajtol a Giro d'Italia.
„Az elmúlt években Budapest bizonyította: jó házigazdája magas minőségű és színvonalú sporteseményeknek” – emlékeztetett, majd úgy folytatta: Budapest sportszerető és egyre inkább sportos város.
Úgy vélekedett, nagy hatással lehet a szabadidősport szerelmeseire egy ilyen esemény, és a fővárosra is, hiszen a három legnagyobb kerékpáros körversenyek egyikét több százmillió ember követi a televízióban, a rajtra pedig tízezreket várnak.
„A főváros helyszínbiztosítással, az esemény népszerűsítésével és az engedélyek megadásával támogatja a rendezést" – fogalmazott.
„Megtörtént, amire senki sem számított, megvalósult, amit elképzelni sem nagyon mertünk: régiónkból elsőként nekünk sikerült elérnünk, hogy itt legyen a Grande Partenza" – fogalmazott Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.
„Nemcsak az országimázs szempontjából fontos, hanem gazdaságilag is megtérülő befektetés a Giro d'Italia" – mondta a kormánybiztos. Felidézte, amikor körvonalazódott, hogy a Giro szervezői elképzelhetőnek tartanak egy magyarországi rajtot, széles összefogással az összes érintett minisztérium, a magyar szövetség (MKSZ) és a fővárosi önkormányzat is az ötlet mellé állt.
Szabó Tünde sportért felelős államtitkár kiemelte: a Giro d'Italia a Tour de France és a Vuelta a Espana mellett a három legjelentősebb kerékpárverseny egyike.
"Óriási érdeklődésre lehet számítani, az utcák megtelnek rajongókkal, mivel a legjobb versenyzők, az első vonal érkezik Magyarországra. Olyan példaképek ők, akiktől tűrőképességet, alázatot, rendkívüli kitartást tanulhatunk."
Kifejtette, az olasz körverseny illeszkedik a világversenyek sorába, melyeknek Magyarország otthont adott vagy fog adni. Mint mondta, a magyar kormány szándéka a mindennapos mozgás népszerűsítése, ez az esemény pedig kivételes lehetőség a hazai turizmusnak, mivel „a három hazai szakasszal minél többet megmutathatunk a kivételes értékeinkből".
„A Giro intézmény, amire az olaszok méltán lehetnek büszkék, és innentől egy kicsit a miénknek érezhetjük majd. Mindent megteszünk azért, hogy elmondhassuk: Magyarország a Giro eddigi legjobb rajtját rendezte."
Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb tavaly, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.