A verseny első szakasza egy 9.5 kilométeres egyéni időfutam lesz, amelyet május 9-én Budapesten rendeznek, s a Hősök teréről rajtolva, az Andrássy úton végig, a Bazilika érintésével megy le a mezőny a rakpartra, majd északra fordul, s a Margit-hídon megy át Budára, s a Fő utcán az Alagútig haladva felkanyarodik a Budai Vár felé, és a Mátyás templomnál ér célba.
Az 1. szakasz:
A második szakasz (május 10.) jobbára dombos, sík, 193 kilométer hosszú, s Budapestről Győrig tart majd: Szentendréről Pilisszentlászló érintésével kel át a mezőny a Pilisen, s Visegrád-Lepencénél érinti a Dunakanyart, majd Esztergom után Tatabánya felé indul a mezőny, de a várost észak felől megkerülve Kisbért érintve Pannonhalmára tekernek, majd jön a győri befutó.
A 197 kilométeres harmadik etap (május 11.) Székesfehérvárról indul, végighalad a Balaton északi partján, s Nagykanizsán ér véget: Veszprém, Balatonfüred, Tihany, Tapolca, Keszthely, Zalaszabar – az első magyarországi település, ahol Puskás Ferencnek szobrot állítottak – és Zalakaros után fut be a mezőny a Zala megyei városba.
A 2. szakasz:
A 3. szakasz:
A három magyarországi szakasz útvonalát és profilját ide kattintva tekinthetik meg.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta, az Olasz körversenyt akár napi 3-400 ezer szurkoló nézi az utak mentén, míg a televízióban meg lehet mutatni a világnak Magyarország látványosságait, tájait és műemlékeit.
„Remélem, jövőre itt is több százezer ember kinn áll az út mentén boldogan, és évek múltán is büszkén emlékszik vissza, hogy látta a Giro d'Italiát” – fogalmazott Révész, aki egyben a szervezőbizottság vezetője is.
Kiemelte, hogy a Giro fókuszba helyezi a sportágat Magyarországon, segíti a hazai kerékpározás térnyerését, elfogadottságát. Hozzátette: bízik benne, hogy a fiatal és tehetséges generáció tagjai közül Peák Barnabás, Valter Attila vagy Dina Márton a mezőnnyel tekerhet az útvonalon, amelyet szerinte a jövő évi Giro legszebb szakaszai közé sorolnak majd.
Szabó Tünde sportért felelős államtitkár hangsúlyozta, hogy a honi kerékpársport történetében mérföldkőnek számít a Giro magyarországi rajtja, amely a világ egyik legnézettebb, legjelentősebb és legnépszerűbb sporteseménye.
Jelezte, a viadalhoz kapcsolódó szervezési feladatok nem átlagosak, ám a magyar rendezési képesség is kiemelkedő. Leszögezte, az idelátogatók és a tv-nézők nemcsak évek, de évtizedek múltán is emlékezni fognak a nagy rajtra, és „szerte a világba elviszik Magyarország jó hírét”.
Mauro Vegni, a Giro d'Italia versenyigazgatója felidézte: az elmúlt években Dublinban, Amszterdamban és Jeruzsálemben városi egyéni időfutamot rendeztek, a bevált módszert folytatták idén Bolognában, és a budapesti Grande Partenza nyitó akkordja is ez lesz.
Kiemelte, az időfutam-specialistáknak kedvező rövid táv utolsó másfél kilométere 4 százalékos emelkedővel zárul. Így már ezen kioszthatják a legjobb hegyi menőt illető kék trikót az összetett elsőt illető rózsaszín, a sprinterek pontversenyében elsőnek járó ciklámen és a legjobb fiatalt illető fehér trikó mellett.
Kifejtette, a második, enyhén dombos szakasz csodálatos tájakon vezet, s bár 23 kilométerrel a cél előtt érinti a pannonhalmi apátságot, ezzel együtt a sprintereknek kedvez majd várhatóan. Sík etap lesz a harmadik is, ahol ugyancsak mezőnyhajrá várható, és szintén remek országimázs-növelőnek nevezte.
Paolo Bellino, a Giro d'Italiát szervező RCS Sport igazgatója kiemelte: több mint 200 országban évről évre mintegy 800 millió tv-néző követi a viadalt. Mint mondta, a Giro kétféle örökséget hagy maga után: egyrészt az ország kiállhat a világ elé és megmutathatja magát, másrészt az Olasz körverseny által elvetett magból új kerékpáros generáció születhet, amelyből a jövő nagy versenyzői nőhetnek ki.
Tarlós István főpolgármester levelében kiemelte: a főváros valódi nagyhatalom sportversenyek rendezésében, és kiváló tömegsportrendezvények házigazdájaként is ismert.
Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője az MTI-nek elmondta, a nagykanizsai befutó utáni lesz az Olasz körverseny történetének legnehezebb transzfere. Először fordul elő ugyanis az, hogy külföldi helyszín után másnap Olaszországban megy tovább a verseny. Ezúttal kedden már Szicíliában állnak rajthoz a kerekesek.
A sármelléki reptérről hétfő este két charterjárat és egy cargo-repülőgép szállítja a karavánt Szicíliába, míg a csapatok a versenyzéshez nélkülözhetetlen egy-egy buszt, kamiont és autókat már eleve oda küldik, hiszen ennyi idő alatt hazánkból nem lehetne ennyi járművet átszállítani.
Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb tavaly, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.