Sió Zoltán, a Giro Hungary2020 projektcsapatának most kinevezett vezetője elmondta:„Több olyan aktivitást is szervezünk kollégáimmal a következő időszakban, amelyek a sport és a kultúra, sőt az életstílus és a sport kapcsolatát helyezik előtérbe. Együttműködést tervezünk meghatározó hazai művészeti egyetemekkel, szeretnénk az 5G projektbe bekapcsolódni és valami egészen újat mutatni, de emellett egy most körvonalazódó együttműködés mentén el fogunk jutni a szabadidősportot kedvelők széles rétegéhez. A Giro nem csupán egy sportesemény, hanem egy szenvedély és végtelen lehetőség. Nem véletlen, hogy a Giro szimbóluma egy végtelen jel, avagy Giro infinito – ahogy olasz kollégáink mondják.”
Ezért is simul tökéletesen egymásba a világ egyik leghíresebb országúti kerékpárversenye, a Giro d’Italia magyarországi felvezetése és a Bálnában szombat-vasárnap tartandó Közép-Európai Fashion Week. Két magas színvonalú, nagy ismertségű eseményről beszélünk, amely az edukációt is zászlajára tűzte.
A Giro tehát életstílus, amely a profi kerékpársport résztvevőin és szerelmesein kívül a verseny körüli aktivitásokkal inspirál a sportos életmódra, a természet és a sport szeretetére. S az üzenet azoknak is szól – sőt, elsősorban nekik –, akik jelenleg semmilyen kapcsolatban sem állnak a kerékpársporttal, a kerékpározással.
Ennek jegyében a Fashion Week keretében a résztvevők VR-szemüveg segítségével kipróbálhatják magukat a Giro útvonalán, s mindezt impozáns környezetben, fiatal tervezőtehetségek kiállítási darabjai között tehetik meg.