Az országúti kerékpáros baszk körverseny harmadik szakaszán az Errenteria és Amasa-Villabona közötti 162.8 kilométer, ezen belül sok rövid, általában egy-két kilométeres és átlagosan 10 százalékos meredekségű emelkedő várt a mezőnyre – a befutónál pedig a legvégén egészen kemény, 25 százalékos emelkedésű néhány száz méter.
Ezúttal is ott volt Valter Attila, aki az első két nappal ellentétben csapatával, a Jumbo Vismával egészen sokat üldözte a hivatalos rajt után nem sokkal meglépő szökevényeket – a cofidises Simon Geschke vezette háromfős csoporthoz később még többen is csatlakoztak, például Rémi Cavagna, aki aztán hegyi hajrát és mezőnyhajrát is nyert menet közben, majd a szökés élére is állt.
Hiába azonban a francia bringás erőfeszítése, két és fél percnél nagyobb előnyt nem sikerült kidolgozni, s végül 30 kilométerrel a cél előtt be is fogták az utolsó, még életben maradt szökevényeket.
Huszonöttel a végét megelőzően aztán Bauke Mollema (Trek-Segafredo) és Esteban Chaves (EF Education) támadta meg a mezőnyt, Laurens Huys (Intermarché) társaságában, s mire az Altzo tetején lévő hegyi hajrát ebben a sorrendben elvitték, pár másodperc előnyre is szert tettek.
Aztán Mollema és Huys nem bírták Chaves tempóját, aki az utolsó előtti lejtmenetre 15 másodperc fórral fordult a főmezőnnyel szemben, miközben James Knox (Soudal Quick Step) és Juan Pedro López (Trek Segafredo) üldözőbe vette az éllovas kolumbiait. A mezőny elején pedig ekkor már csak Valter Attila maradt a Jumbóból Jonas Vingegaard mellett, s a magyar bajnoki trikót ekkor egész hosszan láthattuk az üldözők élén – közben a szökevény hármas előnye 18 másodpercre nőtt, amikor három kilométer volt hátra.
Másfél kilométerrel a vége előtt James Knox otthagyta Chaveséket, miközben Valter óriási tempóban hozta a mezőnyt, és szépen befogta Knoxot, egyúttal kis híján szétszakította a peloton maradékát, s végül az utolsó 400 méterre átengedte a terepet Vingegaard-nak. Viszont éppen amikor a dán meglódulni készült, López és Sergio Higuita (BORA) akadtak össze a 15 százalékos emelkedőn, s ezzel nem kis zavart okoztak, aminek aztán Vingegaard lett a legnagyobb nyertese, miután pillanatok alatt behozhatatlan előnyre tett szert és elsőként ért át a célvonalon, két másodperccel Mikel Landa (Bahrain Victorious) és Enric Mas (Movistar) előtt, ezzel pedig átvette az összetett vezetést is.
A hatalmasat melózó Valter Attila húsz másodperc hátránnyal érkezett meg a 25 százalékos meredekségű emelkedő tetejére, a 17. helyen haladt át a célvonalon, s összesítésben 23 helyet javítva jelenleg a 20. pozícióban áll, míg a legjobb 25 éven aluli fiatalok versenyében feljött az ötödik helyre, mindössze 10 másodperccel a fehér trikós Mattias Skjelmöse (Trek Segafredo) mögött.
„Bármeddig húznám a mezőnyt, csak hogy láthassam Jonas Vingegaard-ot ellépni a végén! Ismét volt egy tervünk és ma is sikerült maximálisan kivitelezni azt! Élvezet ezzel a csapattal együtt dolgozni és külön öröm, hogy a saját formámra sem lehet panasz. Még három szakasz ezen a különleges, de brutális versenyen. Szerintem lesz tervünk a következő napokra is” – írta Valter közösségi oldalán a szakasz teljesítése után.
KERÉKPÁR
BASZK KÖRVERSENY
3. szakasz, Errenteria–Amasa-Villabona (162.8 km)
1. Jonas Vingegaard (dán, Jumbo Visma) 3:51:58 óra
2. Mikel Landa (spanyol, Bahrain Vicorious) +2 másodperc hátrány
3. Enric Mas (spanyol, Movistar) +2 mp h.
...17. Valter Attila (Jumbo Visma) +20 mp h.
Az összetett állása
1. Jonas Vingegaard (dán, Jumbo Visma) 12:46:43
2. Mikel Landa (spanyol, Bahrain Vicorious) +5 másodperc
3. David Gaudu (francia, Cofidis) +16 másodperc
...20. Valter Attila (Jumbo Visma) +43 mp h.