A magyar kerékpárost még a szakasz rajtja előtt szólaltatta meg a versenyt hazánkban közvetítő Eurosport tv-csatorna, és természetesen a hétfői tömegbukásról is kérdezték.
„Jól vagyok, elég nagyot estem. Túlságosan elöl voltam és nem lehetett kivédeni az esést. Szerencsésen értem földet, vannak ugyan horzsolásaim, de semmi vészes. Jól éreztem magam már tegnap is a versenyen. Talán jobban fájnak ezek az apróságok alvás közben, mint a bringán” – idézte fel a hétfőn történteket Valter Attila, aki a jól sikerült keddi időfutam után a szerdai hegyi etapon még jobban teljesített, amelynek eleje egy viszonylag hosszú és nem túl izgalmasnak ígérkező sík menetből, majd a végén a Dzsebel Dzsaisz megmászásából állt.
Az első etap elején hamar kialakult egy kétfős szökés, ám Mark Stewart és Silvan Dillier párosát 80 kilométer után megfogta a mezőny. Nagyjából ekkor az erős oldalszél miatt két nagy részre szakadt a csoport – Valter Attila az első elejében haladt. Miután aztán összeért a mezőny, megint Stewart próbálkozott szökni, s ezúttal Jonas Rickaert volt a társa. Valamivel kevesebb mint 30 kilométerrel a hegy előtt aztán a végső esélyesek közé számító Adam Yates esett nagyot és verte be csúnyán a fejét, de a sisakja megóvta, így folytatni tudta – legalábbis egy darabig.
YATES BUKÁSA
A hegy lábához érve aztán sikerült ismét beérni a szökést, s a mezőny egyben kezdett neki a keréksportban az egyik legunalmasabbnak tartott emelkedőnek. Nem túl meredek, átlagban 5.6 százalék, viszont legalább 20 kilométer hosszú, és nincsenek benne kiemelkedően meredek részek, így nehéz támadást indítva meglépni a vetélytársaktól. Most is így történt, szép lassan előbb a sprinterek morzsolódtak le, majd a segítők is – Valter Attila viszont szépen maradt az első csoporttal, 10 kilométerrel a vége előtt aztán Adam Yates feladta a versenyt. A kilométerek fogytával aztán a főmezőnyben is egyre kevesebben voltak, de a magyar bajnoki trikót viselő Valter köztük volt – ráadásul 6 kilométerrel a vége előtt az összetettet vezető Brandon McNultyra tette a kerekét és végig az ötödik-hatodik helyen haladt a csoport elején. Támadni viszont senki nem állt neki az utolsó kilométerekig. Az utolsó kilométerre fordulva az AG2R duója, Ben O'Connor és Valentin Paret-Peintre indult meg, majd Jay Vine is meglódult ötszáz méterrel a vége előtt. O'Connor végül éppen csak hazaért, Jay Vine lett a második, a harmadik helyen Lennert Van Eetvelt ért be, Valter pedig jól hajrázva, öt másodperccel a győztestől elmaradva ért célba a hatodik helyen.
Ez az eredmény az összetettben is nagy javulást eredményezett, Valter ugyanis a 20. helyről fellépett a 10. helyre. Az élen állónak járó piros trikót Vine vette át csapattársától, McNultytól, aki a harmadik helyre csúszott vissza, az etapot megnyerő O'Connor a második helyre ugrott előre.
AZ UTOLSÓ KILOMÉTER
Csütörtökön a Dubai belvárosából induló és a dubai kikötőbe érkező 175 kilométernyi sík szakasz vár a mezőnyre.
UAE TOUR
3. szakasz Al-Mardzsan sziget–Dzsebel Dzsaisz, 176 km
1. Ben O'Connor (ausztrál, Decathlon AG2R) 4:16:21
2. Jay Vine (ausztrál, UAE) 5 másodperc hátrány
3. Lennert Van Eetvelt (belga, Lotto Dstny) 5 mp h.
...
6. Valter Attila (Visma Lease a Bike) 5 mp h.
Összetett
1. Jay Vine (ausztrál, UAE) 7:39:44
2. Ben O'Connor (ausztrál, Decathlon AG2R) 11 mp h.
3. Brandon McNulty (amerikai, UAE) 13 mp h.
...
10. Valter Attila (Visma Lease a Bike 39 mp h.