Még csak három forduló ment le a Bajnokok Ligájából, de a minden mérkőzését megnyerni igyekvő Telekom Veszprém máris kétszer „leverte a lécet”, így a nem éppen jól hangzó csoporthatodikként készülődik a következő játéknapra. A vállsérüléséből kigyógyuló Lékai Máté csapatkapitány nem szépíti a helyzetet, éppen ellenkezőleg arra figyelmeztet, hogy a lengyel Kielcét megleckéztető portugál FC Porto Sofarma semmivel sem lesz könnyebb ellenfél október 13-án a Veszprém Arénában, mint a David Davis csapatát saját pályáján legyűrő német Kiel, vagy az elmúlt vasárnap házigazdaként sikert arató francia Montpellier együttese.
„Szörnyen éreztem magamat vasárnap este a televízió képernyője előtt. Ha valamitől felforr a vérem, az a tehetetlenség bosszúsága, amikor mozdulna a lábam és a karom, de minek, hiszen nem küzdhetek együtt a csapattársaimmal – nyilatkozta keseregve Lékai Máté, az „Építők” irányítója az SzPress Hírszolgálatnak. – Nem így terveztük a rajtunkat a Bajnokok Ligájában, ahogy azt is nehéz kimondani, hogy már megint a saját dolgunkat nehezítettük meg. Ennek ellenére is rendületlenül bízok a csapatomban, és alig várom azt a pillanatot, amikor David Davis újra a pályára küld. A siker potenciálja bennünk van, de azt mihamarabb a felszínre kell hozni. Most kicsit magas mércének tűnik az a tizenkét mérkőzéses veretlenségi sorozatunk, ami legutóbb a kölni BL-döntőbe juttatta a csapatunkat, de ha rendeződnek a sorok, fordulhat a kocka.”
A vereségektől irtózó Lékai szerint a Telekom Veszprém mind a kétszer olyan csoportmérkőzésen maradt alul, amelyet nem lett volna szabad elveszítenie.
„A Kieltől megengedhetetlenül sok gólt kaptunk, a 2018-as BL-győztes Montpellier-nek pedig irtó keveset dobtunk, mégsem lehet azt mondani, hogy előbb a védekezésünk nem működött igazán hatékonyan, aztán pedig csak a támadások befejezésével volt a baj. A gyors indításokat hiányoltam, főleg a franciák ellen, noha a bámulatos védéseket bemutató Vladimir Cupara többször is megteremtette a gólszerzésnek ezt a lehetőségét.”
„A mai kézilabdában a felállt védelmet, azaz a bástyaként emelkedő hatos falat egyre nehezebb áttörni és sakk-matt helyzetet kialakítani. A villámgyors indítások és az abból született gólok azon túl, hogy aranyat érnek, komoly zavart okozhatnak az ellenfél soraiban” – hangsúlyozta Lékai Máté, aki intő figyelmeztetésként még egyszer szóba hozta a középmezőnyből előrelépett Porto együttesét, amely svéd mesterének, Magnus Anderssonnak köszönhetően tényezővé vált a négyes döntő felé vezető úton a két méternél magasabb, mégis robbanékony játékosaival, a szellemes megoldásaival és a jól szervezett védelmével.
A Telekom Veszprém ezen a héten átvált a SEHA-ligára, következő ellenfele szerdán az északmacedón Eurofarm Rabotnik lesz, amely a BL-győztes Vardar tudását meg sem közelíti, de okozott már kellemetlen perceket az ellenfeleinek.
1. Vardar Szkopje (macedón) | 3 | 3 | – | – | 96– 88 | +8 | 6 |
2. THW Kiel (német) | 3 | 2 | 1 | – | 98– 84 | +14 | 5 |
3. Montpellier (francia) | 3 | 2 | – | 1 | 81– 76 | +5 | 4 |
4. FC Porto Sofarma (portugál) | 3 | 2 | – | 1 | 87– 87 | 0 | 4 |
5. Kielce (lengyel) | 3 | 1 | 1 | 1 | 93– 89 | +4 | 3 |
6. TELEKOM VESZPRÉM | 3 | 1 | – | 2 | 89– 88 | +1 | 2 |
7. Meskov Breszt (fehérorosz) | 3 | – | – | 3 | 73– 85 | –12 | 0 |
8. Zaporizzsja (ukrán) | 3 | – | – | 3 | 84–104 | –20 | 0 |
1. FORDULÓ (szeptember 14–15.) | |
Montpellier (francia)–Vardar Szkopje (északmacedón) | 31–33 |
Porto (portugál)–Meskov Breszt (fehérorosz) | 27–25 |
TELEKOM VESZPRÉM–Motor Zaporizzsja (ukrán) | 40–28 |
THW Kiel (német)–Kielce (lengyel) | 30–30 |
2. FORDULÓ (szeptember 21–22.) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–Montpellier (francia) | 25–27 |
TELEKOM VESZPRÉM–THW Kiel (német) | 31–37 |
Vardar Szkopje (északmacedón)–Porto (portugál) | 32–27 |
Kielce (lengyel)–Motor Zaporizzsja (ukrán) | 33–26 |
3. FORDULÓ (szeptember 25–29.) | |
THW Kiel (német)–Meskov Breszt (fehérorosz) | 31–23 |
Porto (portugál)–Kielce (lengyel) | 33–30 |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–Vardar Szkopje (északmacedón) | 30–31 |
Montpellier (francia)–TELEKOM VESZPRÉM | 23–18 |
4. FORDULÓ (október 9–13.) | |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–Meskov Breszt (fehérorosz) | |
Vardar Szkopje (északmacedón)–THW Kiel (német) | |
Kielce (lengyel)–Montpellier (francia) | |
TELEKOM VESZPRÉM–Porto (portugál) | okt. 13., 15.00 |
5. FORDULÓ (október 19.) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–Kielce (lengyel) | |
Montpellier (francia)–THW Kiel (német) | |
TELEKOM VESZPRÉM–Vardar Szkopje (északmacedón) | okt. 19., 17.30 |
Porto (portugál)–Motor Zaporizzsja (ukrán) | |
6. FORDULÓ (november 2–3.) | |
Kielce (lengyel)–TELEKOM VESZPRÉM | nov. 2., 15.00 |
Porto (portugál)–Montpellier (francia) | |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–THW Kiel (német) | |
Vardar Szkopje (északmacedón)–Meskov Breszt (fehérorosz) | |
7. FORDULÓ (november 9–10.) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–TELEKOM VESZPRÉM | nov. 9., 17.30 |
Vardar Szkopje (északmacedón)–Kielce (lengyel) | |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–Kielce (lengyel) | |
THW Kiel (német)–Porto (portugál) | |
8. FORDULÓ (november 13–17.) | |
Kielce (lengyel)–Vardar Szkopje (északmacedón) | |
Porto (portugál)–THW Kiel (német) | |
TELEKOM VESZPRÉM–Meskov Breszt (fehérorosz) | nov. 16., 17.30 |
Montpellier (francia)–Motor Zaporizzsja (ukrán) | |
9. FORDULÓ (november 20–23.) | |
THW Kiel (német)–Motor Zaporizzsja (ukrán) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–Vardar Szkopje (északmacedón) | |
Montpellier (francia)–Porto (portugál) | |
TELEKOM VESZPRÉM–Kielce (lengyel) | nov. 23., 17.30 |
10. FORDULÓ (november 27–december 1.) | |
Kielce (lengyel)–Meskov Breszt (fehérorosz) | |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–Porto (portugál) | |
THW Kiel (német)–Montpellier (francia) | |
Vardar Szkopje (északmacedón)–TELEKOM VESZPRÉM | dec. 1., 17.00 |
11. FORDULÓ (február 5–9.) | |
Montpellier (francia)–Kielce (lengyel) | |
Porto (portugál)–TELEKOM VESZPRÉM | |
THW Kiel (német)–Vardar Szkopje (északmacedón) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–Motor Zaporizzsja (ukrán) | |
12. FORDULÓ (február 12–16.) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–THW Kiel (német) | |
Kielce (lengyel)–Porto (portugál) | |
TELEKOM VESZPRÉM–Montpellier (francia) | |
Vardar Szkopje (északmacedón)–Motor Zaporizzsja (ukrán) | |
13. FORDULÓ (február 19–23.) | |
Montpellier (francia)–Meskov Breszt (fehérorosz) | |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–Kielce (lengyel) | |
THW Kiel (német)–TELEKOM VESZPRÉM | |
Porto (portugál)–Vardar Szkopje (északmacedón) | |
14. FORDULÓ (február 26–március 1.) | |
Kielce (lengyel)–THW Kiel (német) | |
Meskov Breszt (fehérorosz)–Porto (portugál) | |
Vardar Szkopje (északmacedón)–Montpellier (francia) | |
Motor Zaporizzsja (ukrán)–TELEKOM VESZPRÉM |