Négy nappal a bajnoki nyitány után rákerültek az aláírások a Magyar Labdarúgóliga és a Borsodi Sörgyár Rt. névszponzori szerződésére, így immár hivatalosan is Borsodi Liga néven zajlik az élvonalbeli bajnokság.
Kisteleki István újabb forrást keres
Kisteleki István újabb forrást keres
A támogató cég nem ismeretlen a honi futballban, hiszen éppen most járt volna le a ligával korábban kötött hasonló egyezsége, ám azt 2003 tavaszán az MLL akkori vezetősége - egyoldalúan - felmondta. A felek emiatt perre mentek, de a liga végül kártérítési kötelezettség nélkül fordíthatott hátat addigi partnerének. A Borsodi ezt követően a válogatott mellé állt, most pedig - az Arany Ászok távozása után - visszafoglalta korábbi pozícióit. A két esztendőre szóló szerződés értelmében a Borsodi évi 240 millió forintot fizet a ligának. Úgy tudjuk, a múlt hét végén még 230 millióról folytak a tárgyalások, ám a megbeszélések utolsó szakaszában sikerült 10 millió forinttal megfejelni a szponzorálás összegét.
Az MLL az újabb megállapodás eredményeként a központi marketing-bevételeiből havi hárommillió forint plusz áfa összeget utalhat át (évente tíz hónapon át) a kluboknak. Ez a támogatás például az újonc REAC esetében a játékosok teljes havi bérét fedezi. Kisteleki István, a liga elnöke elmondta: megállapodott a rivális sörgyárakkal kapcsolatban álló futballvállalkozásokkal, a Debrecennel, a Ferencvárossal, a Péccsel és a Sopronnal, hogy felmondják ezen cégekkel kötött szerződéseiket. Az elnök szerint a DVSC és a Fradi tegnap már búcsút is intett az Arany Ászoknak. Lapunk érdeklődésére az MLL első embere kifejtette: tisztában van azzal, hogy az egyoldalú szerződésbontásoknak lehetnek anyagi következényei, de emiatt nem érheti kár az érintett klubokat. A "kivásárláshoz" szükséges összeget a liga teremti majd elő, de ehhez még keresi a forrásokat.
Furulyás János, az FTC elnöke: Örülünk, hogy újabb jelentős támogató csatlakozott a Magyar Labdarúgóligához. Természetesen mi is beállunk a sorba, s eleget téve az MLL kérésének a jövőben nem tartunk fenn üzleti kapcsolatot a Borsodival konkurens sörös céggel. E lépésből azonban a Ferencvárosnak nem származik semmiféle anyagi hátránya.
Gőbl Gábor, az FC Sopron ügyvezetője: Még nem mondtuk fel a szerződést a Soproni Ászokkal, hiszen ez idáig semmiféle értesítést nem kaptunk a liga és a Borsodi megállapodásáról. Mi a tavasszal nem reklámozhattuk az Ászok sört, emiatt huszonhárommillió forint kárunk keletkezett. Igazodunk a központi akarathoz, de emiatt nem érhet minket anyagi hátrány.
Mészáros János, a Pécsi MFC ügyvezetője: Mivel a liga már az előző évadban is tiltotta az Arany Ászok üzleti riválisainak reklámozását, több mint két évtizedes együttműködést kellett felfüggesztenünk a Pécsi Sörfőzdével. Jó hír, hogy továbbra is van névadó, ám az is fontos, hogy a futballvállalkozások megkapják a központi marketingbevétel rájuk eső részét. Megértem, de kicsit sajnálom, hogy az új névszponzori szerződés is kizárólagosságot garantál, hiszen így több lehetséges partnerünknek kell nemet mondanunk.
Szima Gábor, a DVSC főtulajdonosa: A hír igaz, a DVSC Rt. a napokban közös megegyezéssel felbontja a szponzori megállapodást a Dreher Sörgyárak Rt.-vel.