Ifjabb Tóth János és Bahor Bea hibátlanul autózott a hétvége folyamán, és már harmadik az összetettben
Ifjabb Tóth János és Bahor Bea hibátlanul autózott a hétvége folyamán, és már harmadik az összetettben
Ifjabb Tóth János és Bahor Bea az idei második duplázó. Hat futam, négy győztes - ez a bajnokság eddigi mérlege, és az elmúlt hét végéig egyedül Spitzmüller Csaba neve mellett állt két siker, mostantól azonban a hatszoros abszolút bajnok Peugeot-pilóta is elmondhatja magáról, hogy kétszer nyert az idén.
A Peugeot végig hibátlanul működött
A záró napon már nem volt túl sok gondja "Janikának", hiszen a "munka" nagy részét szombaton elvégezte: majdnem negyven másodperces előnyt gyűjtött össze. Tudta, ha rizikó nélkül végigautózik a tegnapi két szakaszon (amelyek össztávja 21 kilométer volt), a dobogó tetején ünnepelhet. "A hungaroringi szakaszok nem tartoztak a kedvenceim közé, de azt el kell ismerni, hogy a közönség szempontjából jók voltak - mondta ifjabb Tóth. - A verseny előtt az volt a tervem, hogy mindenképpen végigmegyek, a kocsiból pedig megpróbálom kihozni a maximumot. Bár ez utóbbi nem mindig sikerült, az eredménynek nagyon örülök." Ifjabb Tóth a szokásos szerénységet hozta, ugyanakkor a Peugeot gyári csapatának mérnöke (aki erre a versenyre utazott Magyarországra) elmondta, hogy a számítógépes adatok szerint a pilóta nagyon okosan használta a 206 WRC-t. Ez pedig egy világbajnokok között edződött mérnök szájából nagy dicséretnek számít.
"Janika" mögött a második helyért végig izgalmas küzdelem zajlott Benik Balázs és a budapesti viadalt tavaly megnyerő Herczig Norbert között. Alig több mint tíz másodperc volt közöttük a záró nap előtt, amiből hatot Herczig az első szakaszon ledolgozott. Csakhogy jött a második gyorsasági, amelyen Beniknek már nem kellett visszafognia magát (vasárnap reggel nem lehetett gumit cserélni, neki pedig defektes volt a pótkereke), és a tavalyelőtti bajnok visszaszerzett valamit az előnyéből. Benik számára ez az eredmény (no meg az, hogy szombaton Turi Tamás és Spitzmüller Csaba is búcsúzott) azt jelentette, hogy az összetettben újra az élre állt. Herczig viszont nem tett le arról a tervéről, hogy futamot nyerjen az idén. Talán némiképp meglepő, a negyedik helyen Turán Frigyes végzett, aki így befurakodott a World Rally Carok közé. Pontosabban ez a hír csak azok számára jelenthet újdonságot, akik nem ismerik Turán előéletét: az A8-as kategória küzdelmeit megnyerő Mitsubishi-pilóta ugyanis korábban többszörös túraautó-bajnok volt, tehát a Hungaroringen csukott szemmel is végigmenne.
Tagai teljesítette tegnapi tervét
Ahhoz képest, hogy Tagai Tamás szombaton már az első kör után fel akarta adni a küzdelmet (annyi technikai gondja volt, hogy jó néhány perces hátrányba került), az ötödik hely nem is olyan rossz, sőt… Az újdonsült apuka (szerdán született meg a kislánya, Boróka) célja tegnapra az volt, hogy megelőzze Michna Ottót, ami sikerült neki. Többek között annak köszönhetően, hogy utóbbi versenyző Skodájában megint elromlott a kormányszervó, márpedig ezeken a szlalompályákon enélkül elég nehéz létezni. Amikor Michna egyedül már nem tudta irányítani az Octaviát, akkor navigátora, Zsíros Gábor is beszállt a kormány ráncigálásába. Csoda, hogy célba értek, és nem csoda, hogy az ötödikről a tizedik helyre estek vissza.
Az abszolút hatodiknál nem is vágyhatott jobb helyezésre Bútor Róbert, aki a Szuper1600-as Saxóval ezúttal is megnyerte kategóriája küzdelmeit. Igaz, nem olyan simán, mint szokta, mivel ezúttal a suzukis különítmény okozott neki nehéz perceket. Az egymással is csatázó és csapatutasítást nem kapó Ollé Sándor és Keller Péter közül most előbbi végzett kedvezőbb pozícióban. Az N-csoportban Szabó Gergő életében először célba ért a Budapest-ralin, és bár nem túlságosan élvezte a versenyt (valószínűleg azért, mert óvatos próbált lenni), kategóriagyőzelmet aratott. Mögötte az első nap egy részét fék nélkül teljesítő Magyar Miklós, valamint az első nap késés miatt negyven másodperc büntetést kapó Hodula Mihály érkezett.
Vizint végül mégiscsak kizárták
Az előző nap WRC-krónikájához tartozik még, hogy az időeredményei alapján a negyedik helyen álló Vizin Lászlót (baleseti helyszínelés miatt volt kénytelen hosszú időt eltölteni az egyik szakaszon) a több mint tizenöt perces késése miatt lapzártánk után kizárták a versenyből. A hölgy, akit a Vizin által elgörbített szalagkorlát ütött meg, kórházban van, arccsonttöréssel és fejsérüléssel. Az országos bajnoki futammal párhuzamosan zajló tízes szorzójú Európa-kupa-viadalt a cseh Václav Arazim (Mitsubishi Lancer Evo6) nyerte meg.